κείμενο από το
ypodomes.com
Μετά το αρχικό σοκ από την νέα διάλυση μεγάλου έργου στον σιδηρόδρομο και μάλιστα εις διπλούν έρχεται η ώρα της απόφασης για το μέλλον του Ελληνικού Σιδηρόδρομου. Την τελευταία τριετία από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και τους εκάστοτε Υπουργούς ακούσαμε πολλά αλλά τελικά όχι μόνο είδαμε λίγα αλλά αφαιρέσαμε και από αυτά που ήδη υπήρχαν σε εξέλιξη.
Θα πρέπει να πούμε πως μέσα σε 1 χρόνο 4 συμβάσεις μεγάλων εκσυγχρονιστικών έργων της ΕΡΓΟΣΕ διαλύθηκαν καθώς είχαν συμπληρώσει τα ποσά των προϋπολογισμών, είχαν χρησιμοποιήσει και τις παρατάσεις χωρίς τελικά να έχουν ολοκληρωθεί έργα, τα οποία στην αρχική τους σύμβαση έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια.
Το παράδοξο στα έργα του Σιδηρόδρομου είναι πως μιλώντας με παράγοντες μεγάλων τεχνικών εταιρειών χαρακτήρισαν «καλοπληρωτή» την ΕΡΓΟΣΕ δημιουργώντας μεγάλα ερωτήματα γιατί μία συνεπής ΔΕΚΟ δεν έχει συνεπή έργα.
Έργα τα οποία κοστίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και τα οποία δεν έχει δει σε λειτουργία ο πολίτης με αποτέλεσμα την συνεχόμενη χρονική μετακίνηση προς το μέλλον της λειτουργίας ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου.
Τα έργα τα οποία έχουν διαλυθεί εδώ και 2 χρόνια από την ΕΡΓΟΣΕ είναι:
1.το 2011 με απόφαση του ΥΠΟΜΕΔΙ διαλύθηκε το έργο αναβάθμισης του τμήματος ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΣΚΑ, μία εργολαβία που ξεκίνησε το 2005 και μετά από 6 χρόνια δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το αντικείμενο της σύμβασης!
2.στις αρχές του 2012 διαλύεται από την ΕΡΓΟΣΕ η εργολαβία από το 40χλμ -54χλμ του τμήματος Τιθορέα-Λιανοκλάδι που είχε ξεκινήσει από το 2005(!!) η ΒΙΟΤΕΡ.
3.πριν από μερικές μέρες διαλύθηκαν δύο εργολαβίες στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη στα χιλιομετρικά τμήματα:21-28, 28-67, 77-91, τα οποία περιλάμβαναν τις σήραγγες Δερβενίου και Μελισσίων. Τα δύο έργα κατασκεύαζε η Μηχανική από το 2006 και το 2007.
Μετά και από αυτή την εξέλιξη σε ουτοπία εξελίσσεται το σχέδιο για ολοκλήρωση των έργων υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στον βασικό άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας καθώς μεγάλα τμήματα δεν έχουν πλέον καθόλου κατασκευαστικό αντικείμενο και ο χρονικός ορίζοντας του 2015 είναι σχεδόν ανέφικτος.
Τα έργα που είναι σε εξέλιξη φαίνεται ότι προχωρούν προς το παρόν αλλά με την ρευστότητα της σημερινής κατάστασης είναι δύσκολο κάποιος να προβλέψει τι θα γίνει το επόμενο διάστημα.
Το βέβαιο είναι πως τα σιδηροδρομικά έργα λόγω του υψηλού τους κόστους είναι απόλυτα συνδεδεμένα με τις πολιτικές εξελίξεις και την χρηματοδότηση από την Ευρωπαική Ένωση καθώς τα κονδύλια που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του βασικού άξονα ανέρχονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια που δεν έχει να διαθέσει το Ελληνικό Κράτος.
Ο νέος Υπουργός Υποδομών θα έχει πολύ δουλειά καθώς θα παραλάβει ένα ημιτελές εθνικό έργο που επείγει να ολοκληρωθεί για να μην πάνε χαμένα τα δισεκατομμύρια ευρώ που έχουν ξοδευτεί εδώ και 20 χρόνια για τον εκσυγχρονισμό του Σιδηρόδρομου που όμως δεν απολαμβάνουν οι Έλληνες πολίτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου