Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012

Editorial:αυτό που απαιτούμε είναι ανάπτυξη και όχι καταστροφή

κείμενο από το ypodomes.com Εδώ και αρκετές μέρες μου έρχονται αρκετά mails από αναγνώστες που εκφράζουν την αγωνία τους για την τύχη αυτής της χώρας και την παντελή απουσία έργων. Υπάρχουν μάλιστα και περιπτώσεις ανθρώπων που με ρωτούν γιατί συνεχίζω να γράφω για έργα την στιγμή που η χώρα βρίσκεται σε ένα βάλτο. Θα ήθελα λοιπόν να απαντήσω σε όλους τους αναγνώστες μας που αγωνιούν και που αμφισβητούν την συνέχεια αυτής της προσπάθειας μέσω των έργων ότι ειδικά αυτή την χρονική περίοδο αρνούμαστε να σκύψουμε το κεφάλι και δεχθούμε μία μοίρα που σώνει και καλά έρχεται και θα καταστρέψει συθέμελα αυτή την δοκιμασμένη χώρα. Θα πρέπει ειδικά τώρα να σταθούμε ο ένας δίπλα στον άλλο και να προσπαθήσουμε να κρατήσουμε ότι έχει μείνει αλλά κυρίως να προετοιμάσουμε για το μέλλον δείχνοντας τον δρόμο που εμείς πιστεύουμε ότι είναι ο σωστός. Αν υποταχθούμε στην φιλοσοφία της καταστροφολογίας τότε θα έχουμε νικηθεί. Τότε αυτοί που δικό τους όφελος θα θέλουν να υπάρχει μία Ελλάδα μόνο θύμα, μία Ελλάδα μόνο ερείπια για να μπορούν να χορεύουν πάνω της και πάνω μας τότε θα μας έχουν νικήσει. Αυτό λοιπόν το αρνούμαι πεισματικά. Μέχρι να υπάρχει σε εξέλιξη το τελευταίο έργο στο πιο μικρό σημείο αυτής της χώρας από εδώ θα το παρουσιάζουμε και θα το προβάλλουμε. Η εικόνα απόλυτης καταστροφής μπορεί κάποιους να τους βολεύει αλλά η πραγματικότητα είναι πάντα εδώ. Από αυτή την ιστοσελίδα προσπαθούμε πάντα με ήπιο και αντικειμενικό τρόπο να προβάλουμε την πραγματικότητα, να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο και όχι μισοάδειο, να φέρνουμε πρώτοι τα νέα για έργα καλά ή κακά. Εμείς όλοι εδώ στο «υποδομές» περιμένουμε όταν συσταθεί η νέα κυβέρνηση, όποια και αν είναι αυτή, να εστιάσει στην ανάπτυξη, να εστιάσει σε εργοτάξια, σε θέσεις εργασίας, σε νέες παραγωγικές δραστηριότητες, σε οραματικά έργα για το μέλλον της χώρας μας. Δεν θέλουμε να είμαστε μέρος της ψευδαίσθησης ότι όλα είναι τελειωμένα. Όχι, υπάρχουν σημαντικοί θύλακες που αντιστέκονται και που προσπαθούν για το καλύτερο. Εμείς από αυτή εδώ την ιστοσελίδα μιλάμε συχνά με τους ανθρώπους που είναι στις κατασκευαστικές εταιρίες, που μοχθούν καθημερινά παρά τις αντιξοότητες. Μιλάμε με τους ανθρώπους που στελεχώνουν σημαντικές εταιρείες όπως η Αττικό Μετρό, η ΕΡΓΟΣΕ, η ΕΓΝΑΤΙΑ και άλλες και η αγωνία τους είναι καθημερινή, όχι μόνο για το αυτονόητο, δηλαδή το δικό τους μέλλον αλλά για την γενικότερη τύχη των έργων τους που είναι τρόπον τινά δικά τους παιδιά. Μιλάμε με εργαζόμενους που θέλουν να μάθουν αν κάτι θα ξεκινήσει, να μπορέσουν να βρουν μία θέση ενώ τους ενδιαφέρει η πρόοδος της χώρας μας καθώς αποτελούν και οι ίδιοι κομμάτι της. Από εδώ λοιπόν αγωνιζόμαστε καθημερινά για να σας παρουσιάζουμε ότι καλό υπάρχει μαζί με τα μαζεμένα κακά. Δημοσιεύουμε ότι βλέπουμε ότι μπορεί να είναι κάτι καλό για το μέλλον ασχέτως αν αυτό επηρεάζει συντεχνίες ή κατεστημένα. Ξέρουμε πως όλοι εσείς που διαβάζετε αυτή την ιστοσελίδα έχετε παρόμοιες αγωνίες, άγχη και πως περιμένετε να ξημερώσει ένα καλύτερο σήμερα από το χτες. Να ξέρετε λοιπόν ότι δεν είστε μόνοι, δεν είστε λίγοι. Οι καλύτερες μέρες θα έρθουν αρκεί να μπορέσουμε να διακρίνουμε και να επιλέξουμε. Εγώ και συνολικά από αυτή την ιστοσελίδα θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε ελπίδα, φως και όσο γίνεται αισιοδοξία. Σας εύχομαι καλή ψήφο Νίκος Καραγιάννης 11.6.2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα