Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 5 Ιουνίου 2012

Μεγάλοι Εθνικοί Ευεργέτες:τι γνωρίζετε για τα σπουδαία μνημεία που άφησαν;

κείμενο από το ypodomes.com Μετά τα πρόσφατα νέα για την ενασχόληση του Ιδρύματος Ωνάση στην πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου αλλά και του Ιδρύματος Νιάρχου στην ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου και του Φαληρικού Δέλτα, σήμερα σας παρουσιάζουμε μερικούς από τους σπουδαίους Έλληνες ευεργέτες που συνέδεσαν το όνομα τους με σπουδαίες κινήσεις αληθινού πατριωτισμού. Αλήθεια, πόσοι γνωρίζετε ότι το Ζάππειο είναι ευεργέτημα του Ηπειρώτη Ζάππα; ότι η οδός Σίνα προέρχεται από τον Σίνα που με δαπάνες του χτίστηκε το "εν Αθήναις Αστεροσκοπείο". Διαβάστε την δράση των παρακάτω πραγματικών Ελλήνων και τα σημαντικά επίτευγματα που άφησαν στις επόμενες γενιές Ελλήνων: 1. ΑΒΕΡΩΦ Γεώργιος (Μέτσοβο 1815, Αλεξάνδρεια 1899). Ο πρύ­τανης των νεοτέρων εθνικών ευεργετών. Στο Μέτσοβο, ανήγειρε μεγαλόπρεπο σχολείο κ.ά. Στην ελληνική παροικία της Αλεξάνδρειας ιδρύει Σχολή Βιοτεχνίας, γυμνάσιο, παρθεναγωγείο, τα οποία και επιδοτεί. Ναυπηγεί το θωρηκτό «Αβέρωφ», χρηματοδοτεί την αποπεράτωση του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κτίζει τη Στρα­τιωτική Σχολή Ευελπίδων, το Αβερώφειο Εφηβείο, αναμορφώνει το Παναθηναϊκό Στάδιο. Ιδρύει τις φυλακές Αβέρωφ (εκεί που εί­ναι σήμερα ο Αρειος Πάγος, στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας). Με δω­ρεά του, φιλοτεχνήθηκαν οι ανδριάντες του Ρήγα Φεραίου (1872) και του Γρηγορίου Ε (1871), μπροστά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (Θεολογική Σχολή). Κατά την πτώχευση του Χαρ. Τρικούπη το 1893 δώρισε στο ελληνικό κράτος 70.000 λίρες. 2 ΑΡΣΑΚΗΣ Απόστολος (Πρεμετή 1792. Βουκουρέστι 1874). Ίδρυ­σε το Αρσάκειο στην Αθήνα - οδός Πανεπ ιστημίου - και το 1836 τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία. Διέθεσε χρηματικά ποσά για υποτρο­φίες διδασκάλων. Ίδρυσε, εκτός των άλλων, φερώνυμο σχολείο στη γενέτειρά του. Διετέλεσε υπουργός των Εξωτερικών και πρό­εδρος του υπουργικού συμβουλίου της Ρουμανίας. Για τις μεγάλες ευεργεσίες του στη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, «ο εν Βουκορεστίω ποστέλνικος κ. Α. Αρσάκης εξ Ηπείρου» τιμήθηκε με το χρυσό σταυ­ρό των ανωτάτων ταξιαρχών. 3. ΔΟΜΠΟΛΛΗΣ Ιωάννης, από το Δεσποτικό των Ιωαννίνων, γεν­νήθηκε στην Πετρούπολη το 1769, όπου και πέθανε εκεί το 1850. Ίδρυσε το Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί αρκετά χρόνια διέθετε χρήματα για τη συντήρησή του. Στη διαθήκη του, στην Πετρούπολη στις 4-2-1849. συνεπής στην υπόσχεσή του προς τον I. Καποδίστρια, να μεταχειριστούν «παν μέσον προς διάδοσιντης δημοσίας εκπαιδεύσεως εν Ελλάδι» - πράγμα που θα αποτελέσει από τότε και τον σταθερόν σκοπόν της ζωής του - διαθέτει 815.000 ρούβλια χάρτινα, ««προς ανίδρυσιν εν Αθήναις ή εν οιαδήποτε άλλη πόλει ήτις έσται πρωτεύουσα της Ελλάδος, τω 1906, Πανεπιστημίου ονομασθησομένου Καποδιστριακού». Τι κρίμα κι άδικο, να μην ονομαζεται Δομπόλλειο Πα­νεπιστήμιο! 4. ΖΑΠΠΑΙΟΙ (Ευαγγέλης, Λάμποβο Β. Ηπείρου 1800. Ρουμανία 1865. Κωνσταντίνος, ΛάμποΒο 1814, Γαλλία 1892). Οι δύο αυτοί εξάδελφοι ανήγειραν το γνωστό Ζάππειο Μέγαρο, στο ομώνυμο άλσος της Αθήνας. Είναι εκθεσιακό κέντρο, όπου φι­λοξενούνται τα περισσότερα διεθνή συνέδρια, όπως της Ευρω­παϊκής Ένωσης. Έξω του μεγάρου, εκατέρωθεν της εισόδου, εί­ναι οι μαρμάρινοι ανδριάντες των δύο αυτών εθνικών ευεργετών. Ο Μ. Αβλιχος συνέθεσε ύμνο προς τιμήν του Ευαγγέλη Ζάππα, που έψαλε χορωδία Κεφαλλήνων, κατά τη Δ Ολυμπιακή Εκθεση εκεί. 5. ΖΑΡΡΑΣ, Γεώργιος και Αλέξανδρος. Αρτινοί, οι αδελφοί Ζάρρα. Γεώργιος και Αλέξανδρος, που διέθεσαν οικόπεδο τους τριάντα δύο (32) στρεμμάτων στην πόλη της Αρτας, όπου και με δικά τους έξοδα κτίστηκε το φερώνυμο νοσοκομείο, Ζάρρειο. Η θεμελίωσή του έγινε στις 6 Απριλίου 1951, παρουσία του Αλέξανδρου Ζάρρα. Ο Γεώργιος διέθεσε ολόκληρη την περιουσία του. που ήταν 2.500 λίρες χρυσές. Η πόλη της Αρτας, προς τιμήν των ευεργετών αυ­τών. ονόμασε κεντρικό δρόμο σε οδό Ζάρρα. Ο ίδιος ο Αλέξανδρος επέβλεπε τις εργασίες ανέγερσης του νοσοκομείου. 6. ΖΩΣΙΜΑΔΕΣ. Έξι (6) αδέλφια, οι: Αναστάσιος, Ιωάννης, Ζώης, Μιχαήλ, Θεοδόσιος. Νικόλαος, γιοι του Χατζή-Παναγιώτη Ζωσιμά. Aπό το Γραμμένο των Ιωαννίνων. Γεννήθηκαν στα Γιάννινα, ανάμεσα στα 1754 και 1762. Ολόκληρη την περιουσία τους. που απέκτησαν στη Μόσχα και στο Λιβόρνο της Ιταλίας, τη διέθεσαν για την ίδρυ­ση ευαγών πνευματικών ιδρυμάτων, καθώς και για την αρωγή αναξιοπαθούντων συμπατριωτών τους. Τα πιο γνωστά ιδρύματά τους: Ζωσιμαία Σχολή, Ζωσιμαία Παιδαγωγική Ακαδημία, Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη, στα Γιάννινα. Χρηματική εισφορά στο γη­ροκομείο. ανακαίνιση πέντε εκκλησιών στα Γιάννινα, στο ορφα­νοτροφείο και στο ελληνικό σχολείο Πάτμου. Ανεκτίμητη ήταν η συμβολή τους στο διαφωτισμό και την εθνική αναγέννηση. 7. ΚΑΠΛΑΝΗΣ Ζώης, (Γραμμένο Ιωαννίνων 1736. Μόσχα 1806). Στο Βουκουρέστι και στη Μόσχα, απέκτησε περιουσία την οποία δώ­ρισε ολόκληρη σε εκκλησίες και σχολεία στα Γιάννινα. Η Καπλάνειος Σχολή είναι ευεργέτημα του Ζώη Καπλάνη ή πικρο-Ζώη. όπως τον έλεγαν οι χωριανοί του. για τη μεγάλη ένδειά του. 8. ΜΕΛΑΣ Βασίλειος Γ. Καταγόταν από τον Παρακάλαμο των Ιω­αννίνων, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1819 και πέθανε στην Αθήνα το 1884. Αφιέρωσε μεγάλο μέρος της περιουσίας του σε ευεργεσίες. Σε ιδιόκτητο οικόπεδο, έκτισε στο κέντρο της Αθήνας - στην πλατεία Κοτζιά έναντι της Εθνικής Τράπεζας, οικοδόμημα, όπου άλλοτε στεγαζόταν το κεντρικό Ταχυδρομείο Αθηνών και σήμερα υπηρεσιες της Εθνικής Τράπεζας. Απο τα έσοδα του κληροδοτήματος αυτού ιδρύθηκαν και συντηρήθηκαν πολλά Φερώνυμα σχολεία στη χωρα μας και μάλιστα «έκτος της πό­λεως των Αθηνών», κατά την επιθυμία του . Αλλά και οι άλλοι αδελφοί του προσέφεραν Βιβλία στη βιβλιοθήκη του Πανεπι­στήμιου Αθηνών, «αγαθοί αυτου υιοι», Λέων, Κωνσταντινος και Μιχαήλ, Βασίλειος, ανεθεσαν στον πρύτανη του Πανεπιστη­μίου Αθηνών, Ασωπιο, την προκήρυξη και διενέργεια διαγωνισμου, με δικά τους έξοδα ολοκληρωτικά. Ο εθνομάρτυρας Παύλος Μελάς ήταν γόνος αυτής της οικογένειας. 9. ΜΠΑΓΚΑΣ Ιωάννης (Kορυτσά 1814, Αθήνα 15-12-1895). Κλη­ροδότησε στο έθνος το ξενοδοχείο "Μπάγκειο" στην Ομόνοια, Αρ­κέστηκε να ζει λιτότατα σε δωμάτιο του ξενοδοχείου «Μέγας Αλέ­ξανδρος» της Ομονοίας (στην Αθήνα), αφού τον συντηρούσε επι­τροπή. Άφησε και τις οικονομίες του. που σχημάτισε απο τη μηνι­αία προς αυτόν χορηγία. Με τα ειδοσήματα των ξενοδοχείων επι­χορηγούνται διάφορα νοσοκομεία, όπως π.χ. ο «Ευαγγελισμός». Δίνονται υποτροφίες σε Ηπειρώτες φοιτητές. 10. ΡΙΖΑΡΗΔΕΣ, αδελφοί από το Μονοδεντρι των Ιωαννίνων, Μάνθος (Μονοδέντρι 1764, Μόσχα 1824), Γιώργος (Μονοδέντρι 1769, Αθήνα 1841). Με δωρεές τους ιδρύθηκε το 1844 η Ριζάρειος Εκ­κλησιαστική Σχολή. «Το 1817 ο Μάνθος, «πνευματωδεστατος μεγαλόδωρος και δραστηριότατος», γίνεται μέλος της Φιλικής Εται­ρείας, γνωστότερος με το ψευδώνυμο «Πρόθυμος»·. Ο Γιώργος, στο χωριό του το Μονοδέντρι, ίδρυσε σχολή των ελλη­νικών μαθημάτων, αν και ο ίδιος έμεινε στην Οδησσό. Πολύμορφη και σπουδαία η προσφορά τους στον απελευθερωτι­κό αγώνα των Ελλήνων. 11. ΣΙΝΑΣ, Γιώργος και Σίμων. Κατάγονταν από τη Μοσχόπολη της Βορείου Ηπείρου. Ο Γιώργος γεννήθηκε στη Νύσσα της Σερβίας το 1783 και πέθανε το 1853. ο Σίμων 1810-1876. «Το 1842, ο Γεώργιος Σίνας ωκοδόμησεν ιδίαις δαπάναις το περικαλλές εν Αθήναις Αστεροσκοπείον και επροίκισεν αυτό διά των αναγκαιούντων εργαλείων και Βιβλιο­θήκης καταλλήλου». Συνεισέφερε ουσιαστικά στη νεοϊδρυθείσα, τότε, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος. Ο Σίμων ανήγειρε το ωραίο νεοκλασικό κτίριο, στην οδό Πανεπι­στημίου, δίπλα από το Πανεπιστήμιο, όπου από το 1926 στεγάζεται η Ακαδημία Αθηνών, εκεί στη συμβολή των οδών Πανεπιστημίου και Σίνα. Ο ίδιος ανέλαβε τα έξοδα συντήρησης του Αστεροσκο­πείου Αθηνών. Βοήθησε οικονομικά αρκετούς νέ­ους να σπουδάσουν στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων τον γνωστό ιστοριοδίφη Κων. Σάθα, Εν­δεικτικές μόνον, αυτές εθνοευεργεσίες των δύο αδελφών. 12. ΣΤΑΥΡΟΥ Γεώργιος (Γιάννινα 1787, Αθήνα 1869). Από το 1811 ανέλαβε τη διεύθυνση της εμπορικής επιχείρησης του πατέρα του στη Βιέννη, όπου σπούδασε οικονομικά. Το 1824, «παραλαβών όσα ηδυνήθη να προμηθευση όπλα και πολεμο­φόδια». έρχεται στην Ελλάδα και υπηρετεί ως γενικός ταμίας του Γ. Κουντουριώτη. Το 1835 διορίζεται ελεγκτής στο Ελε­γκτικό Συνέδριο. Το 1841 ιδρύει την Εθνική Τράπεζα της Ελ­λάδος, η οποία επέκτησε μεγάλο κύρος, «εις βαθμόν υπολήψεως και ευημερίας εις ην ολίγιστα εκ των αρχαιοτάτων εν Ευ­ρώπη καταστημάτων έφθασαν». Με διαθήκη του στις 2-10- 1868, χάρισε ιδιόκτητο οικόπεδο στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτάσεως τεσσάρων στρεμμάτων, για να κτιστεί ορφανοτρο­φείο αρρένων, «ως το εν Αθήναις του μακαρίτου Χατζηκώστα». Ενα μικροδείγμα των πράξεων ευποιίας. 13. ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ Νικόλαος (Μέτσοβο 1806. Χαλκίδα 1853). Πα­ρακολούθησε ανώτερες οικονομικές σπουδές στο Παρίσι, οπου τον έστειλαν οι θείοι του, αδελφοί Τοσίτσα. Με ιδιόχειρη διαθήκη του στις 30-8-1852 στο Λιβόρνο, κληροδό­τησε μεγάλο μέρος της ακίνητης περιουσίας του και χρηματικό πο­σόν. για κοινωφελείς σκοπούς, στην Ελλάδα και την Αλεξάνδρεια. Για την ίδρυση του Μετσόβιου Πολυτεχνείου διέθεσε περίπου εκα­τό χιλιάδες τάλληρα. 14. ΤΟΣΙΤΣΑΣ Μιχαήλ (Μετσοβο 1787, Αθήνα 1856). Ο πατέρας του διατηρούσε κατάστημα γουναρικών στη Θεσσαλονίκη, όπου πήγε ο ίδιος «και ανέλαβε μεγάλην κλίσιν εις την σπουδήν», όπως ο ίδιος αυτοβιογραφείται. Ασχολήθηκε με το γουνεμπόριο. Πηγαί­νει στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπου, όπου ασχολείται με το εμπόριο με μεγάλη επιτυχία, καθότι «ευφυέστατος, διορατικός και επιχειρηματικάτατος». Εκεί ίδρυσε νοσοκομεία, σχολεία, εκκλησίες. Η Ελλάδα, τότε, ανα­γνωρίζει τις αγαθοεργίες του και την ευφυία του και τον διορίζει γε­νικό πρόξενο στην Αλεξάνδρεια, Χρηματοδότησε τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία και την Εταιρεία Φυ­σικής Ιστορίας. Με διαθήκη του -20-11-1855 -δωρίζει 100.000 τάλ­ληρα για τον εξοπλισμό τού εδώ Πολυτεχνείου και 20.00 τάλληρα για να πληρώνονται οι καθηγητές και να αγοράζονται βιβλία και γραφική ύλη. Και μόνον αυτά; 15. ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑΣ Γεώργιος (Γιάννινα 1753, Μόσχα 1845). Με δωρεές του, έγιναν το ομώνυμο ορφανοτροφείο στην Αθή­να και τα νοσοκομεία στο Μεσολόγγι και στα Γιάννινα. Αρκε­τά χρήματα διέθεσε για τη συντήρηση εκκλησιών στο νομό Ιω­αννίνων. Μαρμάρινη στήλη στον τάφο του. στο μοναστήρι του Δσυσκόι, έγραφε: «Ενθάδε κείται ο δούλος του Θεού Γεώρ­γιος Κωνσταντίνου Χατζπκώστας εξ Ιωαννίνων της Ηπείρου.

3 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Εξαιρετικό το Άρθρο σου αγαπητέ κε Καραγιάννη. Εύγε!

iceman13 είπε...

Ευχαριστώ σαν Έλληνας και σαν Ηπειρώτης για το άρθρο...
Τιμή και δόξα σε αυτούς τους ανθρώπους..Μακάρι να υπήρχαν και σήμερα όμοιοι τους..Είμαι σίγουρος πως δεν θα είχαμε φτάσει εδώ..

ΕΔΩ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ είπε...

Μετα λυπης μας διαπιστωνουμε ολοι οτι η συρρικνωση του Ελληνισμου της Αλεξανδρειας δυστυχως γινεται καθε ημερα πιο αισθητη

Το Αβερωφειο Γυμνασιο-δωρεα του Ελληνοαιγυπτιου Ηπειρωτη ευεργετη Γιωργου Αβερωφ απο το Μετσοβο ο προεδρος του ΕΝΟΑ κ Εδμονδος Κασιματης προ ετων ειχε προτεινει -ενα μερος του Αβερωφειου να γινει ενα Ελληνικο εκθεσιακο κεντρο-κατι που επαναλαμβανε σε ολες τις συνεδριασεις της ΕΚΑ.





-Μια ελπιδα υπαρχει και πρεπει ολοι να συνεργαστουμε ο καθενας με τον τροπο του και τις γνωσεις του ,να πεισουμε ελληνες και ευρωπαιους επιχειρηματιες ειδικα αυτοι που εχουν ναυτιλιακες -εμπορικες και τουριστικες επιχειρησεις και εχουν γραφεια στην Αλεξανδρεια , να μετακομισουν ολοι στο Ελληνικο τετραγωνο πληρωνοντας ενα ευλογο ενοικιο στην ΕΚΑ- ωστε το ελληνικο τετραγωνο να λειτουργει οπως λειτουργει σημερα σαν σχολειο αλλα επιπροσθετως να υπαρχει εντονη η ελληνικη παρουσια με τους επιχειρηματιες μας

-Να κατασκευαστουν μικρα διαμερισματακια στον Β οροφο του Αβερωφειου και να διατιθενται στους εκπαιδευτικους μας εναντι ενος μικρου συμβολικου ποσο ενοικιου ωστε να καλυπτονται τα εξοδα του ηλεκτρικου ρευματος και συντηρησης σε καθε διαμερισμα-

-Πρεπει να καταλαβουμε ολοι μας οτι ειμαστε εντελως μονοι -και οτι εμεις οι Αλεξανδρειανοι πρεπει να βρουμε μονοι μας λυση στο φλεγον ζητημα της διατηρησης της Ελληνικοτητας και της αξιοποιησης των "παρθενωνων μας" που τοσο απλοχερα μας αφησαν - οι μεγαλοι Ηπειρωτες ευεργετες μας -και εχουμε ολοι υποχρεωση να διατηρησουμε αυτους τους παρθενωνες που προκαλουν δεος σε καθε ελληνα η ξενο επισκεπτη-

-Το χρωσταμε ολοι στους Μεγαλους ευεργετες μας σαν ελαχιστο φορο τιμης

-Πριν 1 χρονο γιορτασαμε τα 100 χρονια του Αβερωφειου -(ζερβουδακειου)οπως και του ΕΝΟΑ με την προεδρια του κ Κασιματη -και ηταν μια πραγματικα υπεροχη γιορτη

Βιντεο αυτης της φαντασμαγορικης εορτης αναρτησαμε με καθε λεπτομερεια στην ιστοσελιδα μας ΕΔΩ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ (Yu tube 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΒΕΡΩΦΕΙΟ)

-Ηλθαν πολλοι- ηλθαν αεροπλανα και καραβια γεματα με πρωην μαθητεςβ αβερωφειτες και ελληνοαιγυπτιωτες -ολοι ειπαν συγχαρητηρια για αυτες τις εκδηλωσεις τις οποιες πληρωσε αδρα η ΕΚΑ και ΕΝΟΑ και προσεφερε Δωρεαν στους επισκεπτες.
Ολοι εφαγαν -ηπιαν- ολοι -χορεψαν -διασκεδασαν και εφυγαν ικανοποιημενοι απο αυτες τις 2 λαμπρες εκδηλωσεις ομως οταν τελειωσαν οι εκδηλωσεις και εσβησαν οι προβολεις -μειναμε παλι μονοι μας αφου κανεις δεν εμεινε μαζι μας να κρατα θερμοπυλες-

-Αποδεικνυεται περιτρανα οτι πρεπει να ενεργουμε μονοι μας εμεις Ολοι οι Αλεξανδρειανοι οπως ενεργουσαν καποτε οι ευεργετες μας και να μη περιμενουμε προς το παρον μια αμεση βοηθεια απο την Ελλαδα- απλως να συντηρουμε τους Παρθενωνες μας και να περιμενουμε το πληρωμα του χρονου και αν υπαρξει καποια αλλαγη -εδω ειμαστε παλι ολοι εμεις να την κοστολογισουμε και να αποφασισουμε.
-Θεωρουμε οτι ειμαστε εις θεση για λιγα χρονια ακομα να διατηρησουμε αυτα που εχουμε χωρις να υπαρχει αμεση αναγκη ενοικιασης και καλο θα ειναι ολοι μας να μην κυταζουμε μονο το "τυρι" αλλα να κοιταζουμε και την ¨"φακα" την οποια γευτηκαμε ολοι μας απο διαφορες παλαιοτερες αμεσες -περιεργες και επιπολαιες αποφασεις- Διοικητικων στελεχων της ΕΚΑ αρχης γενομενης απο το ετος 1965 (βλ. Κοτσικειο Νοσοκομειο κ.α)

Οι Παρθενωνες που μας αφησαν οι Ελληνες ευεργετες μας θα παραμεινουν Ελληνικοι κατω απο Ελληνικη Διοικηση και διαχειρηση εστω και αν μεινει ενας Αλεξανδρειανος εδω στην Αλεξανδρεια

ΕΔΩ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
http://alexandria323232.blogspot.com/

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα