Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 13 Ιουνίου 2012

Τραμ Αθήνας: 8 νέες επεκτάσεις στην Αθήνα για το μέλλον των μετακινήσεων στην πόλη

κείμενο από το ypodomes.com Ένα εκτεταμένο δίκτυο τραμ φιλοδοξεί να «στρώσει» στην Αθήνα το υπό επεξεργασία ρυθμιστικό σχέδιο της Αττικής. Πρόκειται για ένα εγχείρημα που αντιμετωπίζεται με πολιτική συναίνεση και από τους δυο διεκδικητές της εξουσίας στις επερχόμενες εκλογές και θεωρείται ως ένα βιώσιμο σχέδιο αφού δεν απαιτεί μεγάλο κόστος και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Επίσης, εκτιμάται ότι θα δώσουν ανάσα σε πολλές κατασκευαστικές εταιρείες και να λειτουργήσουν αναπτυξιακά για την ελληνική οικονομία προσφέροντας θέσεις εργασίας. Ενώ, αδιαπραγμάτευτα θεωρούνται τα περιβαλλοντικά οφέλη του. Οι επεκτάσεις όπως έχουν σχεδιαστεί καθώς περνούν από σημαντικούς οδικούς άξονες αλλά και από πολύ πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης εξασφαλίζοντας την εμπορική του επιτυχία αλλά και την μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στους δρόμους οδηγώντας σε εξοικονόμηση καυσίμων άλλα και σε δραστική μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων. Τα έργα χωρίστηκαν και εδώ σε έργα Α' και Β' προτεραιότητας ενώ όλα δείχνουν ότι στο σχέδιο θα συμπεριληφθεί και το έργο monorail του λιμανιού του Πειραιά. Συγκεκριμένα, τα έργα που θα προωθηθούν σε πρώτη φάση είναι τα παρακάτω: 1. Νέο Φάληρο-Πλ. Καραισκάκη (λιμάνι): Πρόκειται για τον τελικό κλάδο της γραμμής που φτάνει ως το Ν. Φάληρο άλλα δεν έγινε ποτέ. Το τμήμα θεωρείται πλέον ώριμο και μπορεί να προχωρήσει. 2. Νέα γραμμή Πειραιάς-Κερατσίνι-Πέραμα: θα τρέχει κατά μήκος της παλιάς γραμμής του τραμ. Οι μελέτες έχουν ήδη μπει σε διαδικασία να ξεκινήσουν. Εξασφαλισμένη θεωρείται η εμπορική επιτυχία καθώς θα περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από το μετρό. Ένα μέρος του ίσως γίνει υπόγειο μετατρέποντάς το σε «ελαφρύ μετρό». 3. Σύνταγμα- Πανεπιστημίου - Πλ. Αιγύπτου - Άνω Πατήσια: Ανήκει στο σχεδιασμό για την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου. Η πρώτη φάση του έργου αφορά στην επέκταση του μέχρι την πλατεία Αιγύπτου στο Πεδίο του Άρεως και σε δεύτερη φάση αναμένεται να επεκταθεί μέχρι τα Άνω Πατήσια μέσω φυσικά της οδού Πατησίων. 4. Κλάδος Λ. Ποσειδώνος (στο Ελληνικό) - Λ. Βουλιαγμένης (Στ. Μετρό Αργυρούπολη): Μία εύκολη επέκταση καθώς δεν μπερδεύεται σε δρόμους με μεγάλη κίνηση ενώ είναι πολύ μικρή σε μήκος (περίπου 2χλμ). 5. Monorail Πειραιά: Είναι η γνωστή επιθυμία του ΟΛΠ να δημιουργήσει ένα μέσο σταθερής τροχιάς που να «αγκαλιάζει» το λιμάνι και να διευκολύνει τις μετακινήσεις μέσα και περιμετρικά του λιμένα. Για την επέκταση προς Πειραιά το χρονοδιάγραμμα δείχνει το 2015. Για τα υπόλοιπα σταδιακά μέχρι το 2020. 6. Νέος κλάδος Σταθμός Λαρίσης - Νοσοκομείο Παίδων- Γουδί: Ουσιαστικά μία νέα γραμμή η οποία θα κινείται κατά το μεγαλύτερο μέρος της κατά μήκος της λ. Αλεξάνδρας ενώ θα εξυπηρετεί εκπαιδευτικά και νοσηλευτικά ιδρύματα. 7. Επεκτάσεις προς Καμίνια, Φρεατίδα: Είναι μικρές επεκτάσεις (από 2 χλμ η καθεμία περίπου) που δίνουν την δυνατότητα πρόσβασης των χιλιάδων κατοίκων των περιοχών στο σύστημα μεταφορών του τραμ και των υπολοίπων Μέσων Σταθερής Τροχιάς. 8. Κλάδος Τζιτζιφιές- Λ. Θησέως - Φιξ: Μία νέα γραμμή η οποία εξυπηρετεί Μοσχάτο, Καλλιθέα μέσω της Θησέως και καταλήγει στο σταθμό Συγγρού-Φιξ. Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αλλοίμονό μας αν πραγματοποιηθεί κάποτε η επέκταση του τραμ απο Τζιτζιφιές προς Φιξ, δια μέσου Θησέως, γιατι είναι δεδομένο ότι η πράσινη νησίδα που πάρχει θα θυσιαστεί για χάρη του, μπορεί να ακούγεται ανόητο ή υπερβολικό, αλλά η Καλλιθέα δεν αντέχει άλλη τσιμεντοποίηση. Από την άλλη είναι ανούσιο όταν η λ. Θησέως εξυπηρετείται από τακτική συγκοινωνία (βλ. τρόλευ και 040, όπου 040 λειτουργεί μάλιστα και μετά τα μεσάνυχτα, όλο το χρόνο)συνδέοντας και το σταθμό Φιξ με την Καλλιθέα, όπου σχεδιάζεται η επέκταση.

Ανώνυμος είπε...

Εχεις απολυτο δικιο Ανωνημε 13 Ιουνίου 2012 9:21 μ.μ. Το 040 μαλιστα ειναι και γρηγορο λεωφορειο, και φτανει μπαμ μπαμ απο Καλλιιθεα στη Συγγρου-Φιξ και αντιστροφα. Βαλε οτι αν μπει στη Θησεως, το κυκλοφοριακο προβλημα θα αυξηθει, αλλα και μειθουν θεσεις σταθμευσεις. Για μενα, τα λεφτα επεκτασεων του τραμ (πλην μερικων χρησιμων επεκτασεων), πρεπει να δαπανηθουν σε επεκτασεις του Μετρο και ΗΣΑΠ. Οπως για παραδειγμα, επεκταση ΗΣΑΠ απο σταθμο Πειραια μεχρι την Αμφιαλη Κερατσινιου (4 σταθμοι) δια μεσω της Δραπετσωνας, και επεκταση της Γραμμης 3 απο Δημοτικο Θεατρο μεχρι την Πειραικη (2 σταθμοι).

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα