Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

Άκτιο-Αμβρακία: Δεκτές οι ενστάσεις των αναδόχων κατά της έκπτωσης, πάμε για επανεκκίνηση

κείμενο από το ypodomes.com
Δεκτές έκανε το υπουργείο Υποδομών τις ενστάσεις που κατέθεσαν οι κατασκευαστικές εταιρείες που κηρύχθηκαν προσωρινά έκπτωτες από την κατασκευή του Οδικού Άξονα Άκτιο Αμβρακία. Πρόκειται για την «ΙΟΝΙΟΣ Α.Ε.» και την «Consorzio Stabile ITALIMPRESE S.CaR.L.» που έχουν αναλάβει τις τρεις από τις τέσσερις εργολαβίες στις οποίες έχει χωριστεί το έργο.

Ο βασικότερος λόγος που το υπουργείο έκανε δεκτές τις ενστάσεις των εταιρειών είναι ότι οι κατασκευάστριες έχουν εξασφαλίσει σύμφωνα με έγγραφα που παρουσίασαν δανειοδότηση από τράπεζα ύψους 10 εκ. ευρώ και δεσμεύονται ότι αυτά τα χρήματα είναι ικανά για να ξεκινήσουν και πάλι τα έργα που έχουν παγώσει πολλούς μήνες τώρα. Από την άλλη το υπουργείο δέχεται κάτι που από καιρό είχε επισημάνει το ΑγρίνιοCulture.gr ότι δηλαδή η τυχόν οριστική έκπτωση των αναδόχων θα σήμαινε ότι θα πρέπει να γίνει νέος διαγωνισμός και έτσι η καθυστέρηση θα έφτανε με βεβαιότητα τους τουλάχιστον τους 8 μήνες. Αυτό που πλέον αναμένεται να συμβεί, αν τελικά οι εταιρείες τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους, είναι με τη χρηματοδότηση από το δάνειο να εξοφλήσουν τις οφειλές που έχουν προς τρίτους και στη συνέχεια να επανεκκίνησουν τα έργα που ούτως ή άλλως έχουν απρόσκοπτη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Για άλλη μια φορά όμως απόδεικνύεται ότι το κράτος και οι υποδομές της χώρας μοιάζουν παγιδευμένες σε εταιρείες και τράπεζες, αφού στο σκεπτικό της απόφασης του υπουργείου με την οποία έγιναν δεκτές οι ενστάσεις των εταιρειών -και δημοσιεύεται στο «Διαύγεια»- αναφέρεται μεταξύ άλλων χαρακτηριστικά πως «πιθανολογείται βάσιμα η έγκαιρη και έντεχνη εκτέλεση του έργου»…. Ας ελπίσουμε πως η βάσιμη πιθανολόγηση θα γίνει βεβαιότητα!

Παρατίθεται αναλυτικά το σκεπτικό της απόφασης του υπουργείου να μην κυρήξει έκπτωτες τις εταιρείες:
-Η οριστικοποίηση της έκπτωσης, που έχει επιβληθεί στο έργο του θέματος, θα το οδηγήσει σε περιπέτειες γιατί : Στη φάση κατασκευής, που αυτό βρίσκεται, είναι δυσχερής η εκκαθάρισή του με αποτέλεσμα, η νέα διαδικασία ανάθεσής του, που θα πρέπει να ακολουθηθεί, θα απαιτήσει πολύ χρόνο μέχρι την ολοκλήρωσή της και την υπογραφή της νέας σύμβασης.
-Ο έκπτωτος ανάδοχος, με σχετικές επιστολές του, δεσμεύεται ότι τα χρήματα από την προωθούμενη δανειοδότησή του, θα τα χρησιμοποιήσει για τις ανάγκες του συγκεκριμένου έργου.
-Όπως αναφέρεται και στο αριθμ. 510/21-02-2013 έγγραφο της Δ/νουσας Υπηρεσίας, το μόνο προαπαιτούμενο για την επανέναρξη των εργασιών, είναι η εξόφληση από τον ανάδοχο των οφειλών του προς τρίτους.
-Όλες οι προβλεπόμενες εγκαταστάσεις για το έργο είναι σε ετοιμότητα και υπάρχει επί τόπου όλος ο αναγκαίος μηχανολογικός εξοπλισμός για άμεση έναρξη των εργασιών.
-Με την τήρηση, από πλευράς αναδόχου, των προαναφερθεισών δεσμεύσεων του και λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική προσφορά του για το έργο, η πλέον συμφέρουσα οικονομικά για το Δημόσιο εξέλιξη, είναι η συνέχιση των έργων από αυτόν.
-Σύμφωνα με την από 25-02-2013 επιστολή της ALPHA BANK η τράπεζα έχει εγκρίνει τη συμμετοχή της σε νέα δανειοδότηση, συνολικού ύψους 10 εκ. Ευρώ, με σκοπό τη χρηματοδότηση εκκίνησης των έργων, που έχει αναλάβει η «ΙΟΝΙΟΣ Α.Ε.». Με το από 25-02-2013 έγγραφό της η ανάδοχος εταιρεία βεβαιώνει ότι η εν λόγω
χρηματοδότηση είναι επαρκής για την επανέναρξη των εργασιών στο έργο και η οποία θα γίνει άμεσα.
-Από τα στοιχεία της εργολαβίας δεν φαίνεται ότι η μη έγκαιρη εκτέλεση του έργου και ειδικά των εργασιών που αξιώθηκαν προς εκτέλεση με την ειδική πρόσκληση, οφείλεται σε δόλο ή αμέλεια του αναδόχου, η οποία υπάρχει όταν δεν καταβάλλεται από αυτόν η απαιτούμενη στις συναλλαγές επιμέλεια, αλλά στην οικονομική δυσπραγία του αναδόχου, οφειλόμενη και στη γενικότερη δυσμενή οικονομική συγκυρία.
-Ο ανάδοχος φαίνεται ότι κατέβαλε προσπάθεια να εξασφαλίσει την απαραίτητη ρευστότητα, μέσω σύναψης δανειακής σύμβασης με τράπεζες, ώστε να εξελιχθεί ομαλά η κατασκευή των έργων που έχει αναλάβει και να τα ολοκληρώσει, γεγονός το οποίο, όπως φαίνεται από τα προσκομισθέντα στοιχεία, πέτυχε, με δεδομένο το γεγονός ότι επίκειται η σύναψη δανειακής σύμβασης με τραπεζικό ίδρυμα.
-Από την ανωτέρω εξέλιξη πιθανολογείται βάσιμα η έγκαιρη και έντεχνη εκτέλεση του έργου, που είναι προς το συμφέρον του Δημοσίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα