Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

Editorial: Δημιουργούνται οι βάσεις της ανάπτυξης, μεγάλα έργα αρχίζουν, κερδίζει η απασχόληση;

κείμενο από το ypodomes.com
Με πολύ μεγάλη ικανοποίηση είδαμε άλλο ένα μεγάλο «παγωμένο» έργο να παίρνει σάρκα και οστά και να τραβά προς κατασκευή. Το έργο της κατασκευής της νέας λιγνιτικής Μονάδας «Πτολεμαϊδα 5» είναι πλέον το μεγαλύτερο υπό κατασκευή αντικείμενο στην Ελλάδα, ξεπερνώντας το έργο κατασκευής της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Με 1,4 δις ευρώ αναμένεται να δώσει τεράστιες ανάσες στην κατεστραμμένη οικοδομική δραστηριότητα της Μακεδονίας και να βοηθήσει στην επιστροφή της χώρας στην ανάπτυξη. Το έργο αυτό αναμενόταν εδώ και ένα χρόνο να ξεκινήσει αλλά υπήρχαν πολύ σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης που τελικά ξεπεράστηκαν.

Το γεγονός επίσης είναι πως με την ολοκλήρωση του θα δώσει εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Εντυπωσιακό έργο, εντυπωσιακά μεγέθη, εντυπωσιακά τα αποτελέσματα.

Αυτό που μπορεί πια να παρατηρήσει κάποιος βλέποντας από «ψηλά» τα έργα είναι κάτι κινείται όλο και περισσότερο. Η καλή αρχή έγινε πέρυσι το Μάρτιο με την υπογραφή της επέκταση του Μετρό στον Πειραιά (μισό δις κόστος). Τον Σεπτέμβριο υπογράφηκε το έργο ανάπλασης του Φαληρικού Δέλτα (μισό δις ευρώ κόστος).

Εκτός από αυτά τα πολύ μεγάλα έργα υπάρχουν υπογραφές συμβάσεων και κατασκευές που πήραν μπρος ή ξεπάγωσαν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα έργα του Μαλιακού Κόλπου που άρχισαν ύστερα από 3 χρόνια παγωνιάς.

Καθημερινά λαμβάνουμε πολλά mail από αναγνώστες που ρωτούν πότε θα αρχίσουν προσλήψεις στα έργα, μας επισημαίνουν την δυσπιστία που έχουν για το αν τα έργα θα ξεκινήσουν ή αν θα τελειώσουν. Πολλές φορές είναι mail απόγνωσης που ζητούν κάποια λύση.

Θα σας παραθέσουμε ένα mail που λάβαμε πριν δύο μέρες και τα σχόλια δικά σας.. «πολλά έργα βλέπουμε αλλά όλα μένουν στο ΘΑ. Δεν βλέπω να ξεκινάει κανένα άμεσα, έχουμε βαρεθεί να τα ακούμε, και να τα διαβάζουμε, έως πότε αυτό το θα θα; Δυόμιση χρόνια είμαστε στην ανεργία, χρωστάμε κ στο διάολο, ας ξεκινήσουν επιτέλους, έλεος, ..Αλλά οι χορτάτοι δεν καταλαβαίνουν από πείνα. Νομίζουν ότι ο άνθρωπος είναι έπιπλο να μπει στην αποθήκη κ να βγει όταν μετά από χρόνια ξεκινήσουν τα έργα»

Από αυτό το βήμα εμείς προτείνουμε το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών να ιδρύσει μία υπηρεσία και να κατευθύνει όλο αυτό τον κόσμο που μπορεί να βρει μία θέση εργασίας στα έργα τα οποία είτε ξεπαγώνουν είτε ξεκινούν είτε πρόκειται να ξεκινήσουν στο κοντινό μέλλον και να δημιουργήσουν ένα χρήσιμο data base.

Για να ξαναγυρίσουμε όμως στο θέμα μας, πρέπει να πούμε πως το οκτάμηνο της τρικκοματικής κυβέρνησης είναι ΦΑΝΕΡΑ το καλύτερο που έχουμε δει τα τελευταία 5 χρόνια και γίνονται πραγματικές κινήσεις προς την εξομάλυνση της κατάστασης και στον τομέα της κατασκευής και των έργων υποδομής.

Υπάρχουν πολλά όμως που πρέπει να γίνουν και κυρίως να φάνει το έργο στον κόσμο που η αγωνία έχει φτάσει σε απίστευτα επίπεδα. Για αυτό το λόγο καλές οι συμβάσεις και οι υπογραφές (είναι άλλωστε η προϋπόθεση για να ξεκινήσει ένα έργο) αλλά αν δεν περάσει αυτό στον κόσμο και στην απασχόληση τότε πάλι εδώ θα είμαστε και θα μιλάμε για τα ίδια..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα