Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

Ιόνια Οδός: Ερώτηση στη Βουλή για την χάραξη του αυτοκινητόδρομου

κείμενο από το ypodomes.com
Απάντηση από τον υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη για την απόρριψη από το υπουργείο του αιτήματος αλλαγής χάραξης του τμήματος της Ιόνιας οδού, από το τέλος παραχώρησης μέχρι τη Βιομηχανική περιοχή, ζητά ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κασσής με σχετική ερώτηση που κατέθεσε χθες στη βουλή.

Ο κ. Κασσής επικαλείται σειρά λόγων και επιχειρημάτων της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα και την απάντηση του αναπληρωτή υπουργού Σταύρου Καλογιάννη περί βέλτιστης λύσης με την χάραξη που επιλέχθηκε. Θυμίζουμε ότι και για αυτό το αίτημα και για το άλλο του δήμου Ζίτσας (με την πρόσφατη παρέμβαση των 4 πρώην δημάρχων της περιοχής) οι απαντήσεις του αρμόδιου υπουργείου και προσωπικά του κ. Καλογιάννη είναι αρνητικές. Άλλωστε, τόσο οι μελέτες, όσο και η έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων του έργου από τέλος παραχώρησης μέχρι Καλπάκι και Κακαβιά, έγιναν με βάση την επιλεγείσα χάραξη και κάθε αλλαγή αυτομάτως προκαλεί πρόβλημα.

Η παρέμβαση του κ. Κασσή γίνεται σε μια περίοδο που εκκρεμεί στο ΣτΕ η συζήτηση της προσφυγής της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα κατοίκων για αλλαγή χάραξης στην περιοχή Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου, Κόντσικας, η οποία ζητά να γίνει ορεινότερη, δηλαδή να διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος κοντά στη χωματερή Δουρούτης και όχι κοντά στην Κοσμηρά, το Ασβεστοχώρι και την Κόντσικα, όπως επιλέχθηκε. Η συζήτηση είχε οριστεί για τις 4 Απριλίου 2012 (με την πολιτική και νομική στήριξη του δήμου Ιωαννιτών), αναβλήθηκε για τον περασμένο Νοέμβριο, λόγω απεργίας των δικηγόρων και η νέα δικάσιμος ορίστηκε για τον ερχόμενο Μάιο.

Στην ερώτηση του ο κ. Κασσής αναφέρει:

«Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για την Αλλαγή Χάραξης της Ιόνιας Οδού, δηλαδή κάτοικοι και φορείς από τις περιοχές Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου, Κόντσικας, Περάτης και Πετραλώνων Ιωαννίνων με αλλεπάλληλες επιστολές προς το Υπουργείο σας αναφέρει, με παραδείγματα και δηλώσεις στήριξης από το σύνολο των τοπικών φορέων, ότι η προτεινόμενη χάραξη από τις αρμόδιες αρχές δεν είναι συμφέρουσα, καθώς κοστίζει περισσότερα χρήματα από την χάραξη που προτείνουν οι φορείς της περιοχής, την ημιορεινή.

Και όχι μόνο. Με την προτεινόμενη χάραξη δημιουργούνται πολλά και σημαντικά προβλήματα στο Λεκανοπέδιο. Ενδεικτικά αναφέρω πως πλήττεται η τοπική κοινότητα Κοσμηράς, υποβαθμίζεται η αναπτυσσόμενη κοινότητα Ασβεστοχωρίου, καταστρέφεται ο δασικός πνεύμονας της Κόντσικας και κατακερματίζεται ο μοναδικός κάμπος της περιοχής με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται το φυσικό περιβάλλον, αλλά το κυριότερο πρόβλημα είναι ότι πλήττονται ανεπανόρθωτα οι καλλιεργούμενες εκτάσεις γεωργοκτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, κάτι το οποίο ,σε μια εποχή που προτρέπει το κράτος ειδικά τους νέους σε στροφή στον πρωτόγεννη τομέα ,είναι σε λάθος κατεύθυνση.

Το Τμήμα Ηπείρου του ΤΕΕ αναφέρει πως το Υπουργείο δεν υπολογίζει το όφελος που θα προκύψει από τη νέα χάραξη, με την αφθονία των αδρανών και χωματουργικών υλικών που υπάρχουν, με την υπάρχουσα σε μήκος δέκα χιλιομέτρων ευθεία και ασφαλτοστρωμένη παλιά οδό της χωματερής Δουρούτης.

Σε απάντηση του προς όλα αυτά ο Αν. Υπουργός Ανάπτυξης κ. Σταύρος Καλογιάννης δήλωσε πως η ορεινή χάραξη έχει απορριφθεί ως εναλλακτική λύση, για λογούς λειτουργικούς, περιβαλλοντικούς, και κατασκευαστικούς. Δήλωσε επίσης ότι η αδειοδοτημένη χάραξη αντιμετωπίζει τα τεχνικά προβλήματα, ελαχιστοποιεί την κατάληψη αξιοποιήσιμης γεωργικής γης και γενικότερα αποτελεί τη βέλτιστη λύση.

Βεβαία, σύμφωνα με τους φορείς φαίνεται να είναι ακριβότερη. Το αίτημα κάτοικων και φορέων κρίνω πως είναι δίκαιο. Θα έλεγα πως βέλτιστη λύση είναι να αποφευχθεί ο κυκεώνας των απαλλοτριώσεων που προκύπτουν με τη λύση που υιοθετεί το Υπουργείο.

Να υπενθυμίσω επίσης πως υπάρχει χρόνος να μελετήσετε τα αιτήματα της τοπικής κοινωνίας, αφού έτσι και αλλιώς δε φαίνετε φως σύντομα, αναφορικά με την επανεκκίνηση των οδικών έργων».

Καταλήγοντας ο βουλευτής ερωτά τον υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών:

-Ποιοι είναι, αναλυτικά και κοστολογημένα, οι λειτουργικοί, περιβαλλοντικοί, και κατασκευαστικοί λόγοι που επικαλείστε για την απόρριψη της λύσης που προτείνουν οι τοπικοί φορείς;

-Ποιο είναι το χρηματικό όφελος από την υιοθέτηση μιας ,κατά τα άλλα μεγαλύτερης σε μήκος, λύσης που επικαλείστε;

-Ποιο είναι το ποσό που δαπανήθηκε για την εκπόνηση της μελέτης χάραξης της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Πεδινής- Φανερωμένης (στην προέκταση δηλαδή του οδικού άξονα), πότε καταβλήθηκε και σε ποιον;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα