Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Πτώση δίχως τέλος για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας

κείμενο από το ypodomes.com
Για μία ακόμα φορά γινόμαστε μάρτυρες στην πλήρη απαξίωση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου. Το δίκτυο ενός μέσου που έπρεπε να μετακινεί σύμφωνα με μελέτες του 2003 και του 2004 σήμερα σχεδόν 250.000 επιβάτες και να έχει ήδη επεκταθεί στο Λαύριο, είναι εκτεθειμένο, απογυμνωμένο με λιγότερους από 20.000 επιβάτες την ημέρα και ένα ξεπουπουλιασμένο timetable.

Εχθές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε ρυθμίσεις στο τμήμα του Προαστιακού Κιάτο – Αεροδρόμιο – Κιάτο  λόγω εργασιών αναβάθμισης στην σιδηροδρομική υποδομή, που αναμένεται να διαρκέσουν εννέα μέρες. Συγκεκριμένα ανακοίνωσε την διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ των σταθμών ΣΚΑ - Μεταμόρφωση - ΣΚΑ. Οι επιβάτες που ταξιδεύουν από το Κιάτο με προορισμό το Αεροδρόμιο θα πρέπει να μετεπιβιβάζονται σε λεωφορεία από το σταθμό ΣΚΑ μέχρι τον σταθμό του Ηρακλείου και αντίστροφα.

Αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα του Προαστιακού. Εδώ και καιρό δεν λειτουργεί το τμήμα Αθήνα-Πειραιάς.  Υπάρχουν επίσης εδώ και ένα έτος 2 έτοιμοι σταθμοί (ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ- ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ) που δεν έχουν αποδοθεί στο επιβατικό κοινό, λόγω διαφωνιών μεταξύ ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ.

Δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση του κεντρικού σταθμού της πόλης με το Αεροδρόμιο, δεν υπάρχει γραμμή που να συνδέει το μεγαλύτερο λιμάνι της πόλης με το κέντρο και την Αττική Οδό. Όχι γιατί δεν υπάρχουν γραμμές, αλλά γιατί υπάρχουν χίλια-μύρια προβλήματα.

Τα προβλήματα του Προαστιακού είναι τόσα πολλά και συνεχή που θα έπρεπε εδώ και καιρό να έχει τραβήξει την προσοχή του Υπουργείου ΑΝΥΠ. Κάτι που προς το παρόν δεν έχει γίνει και συνεχίζεται ο μηδενισμός ενός μέσου που στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης κατέχει σημαντικότατη θέση.

Το ypodomes.com επικοινώνησε εχθές με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τον κο Αθανασόπουλο και ρώτησε σχετικά με πολλά από τα προβλήματα που έχει το μέσο.  Χωρίς να μασήσει τα λόγια του μίλησε για αυτά και βέβαια φάνηκε πόσο απογυμνωμένη είναι σήμερα η εταιρεία.

Όπως μας είπε είναι αδύνατο στο αστικό τμήμα από τον Πειραιά μέχρι το ΣΚΑ να γίνουν πιο τακτικά δρομολόγια (όπως σε πολλές πόλεις της Ευρώπης που η συχνότητα φτάνει κάθε 10 λεπτά/ ώρα). Ο λόγος , όπως μας είπε, είναι πως δεν υπάρχει ούτε το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό, ούτε το τροχαίο υλικό για να καλύψει τις ανάγκες που θα προέκυπταν σε μια τέτοια περίπτωση.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι σε αναμονή όμως και για την ολοκλήρωση των έργων υποδομής, ηλεκτροκίνησης,  τηλεδιοίκησης τα οποία τόσο στην περίπτωση του Προαστιακού (στο αστικό τμήμα) όσο και στην περίπτωση του διαδρόμου Αθήνα-Τιθορέα-Δομοκός δεν έχουν ολοκληρωθεί καθώς οι σχετικοί διαγωνισμοί εκκρεμούν.

Ο Προαστιακός της Αθήνας σήμερα, ουδεμία σχέση έχει με  Προαστιακό Σιδηρόδρομο πόλης 5εκ. κατοίκων. Είναι ένα κακοφτιαγμένο και ξεπεσμένο μέσο που στην αντίληψη του κόσμου είναι κάτι ξένο και μακρινό. Δεν είναι κρίμα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα