Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 30 Απριλίου 2013

Editorial: Το επόμενο "δράμα" στους αυτοκινητόδρομους λέγεται Κλόκοβα

κείμενο από το ypodomes.com
Τελείωσε η φιέστα για την επανεκκίνηση των δρόμων και τώρα αρχίζουν τα δύσκολα. Έπειτα από 2 χρόνια ανομβρίας περνάμε επιτέλους σε κατασκευαστικούς ρυθμούς και πλέον αρχίζουν να εμφανίζονται θέματα που έχουν να κάνουν με την πρόοδο των έργων και όχι με την κουβέντα γύρω από αυτά.

Στα θετικά μπορούμε να τοποθετήσουμε τα έργα στις σήραγγες των Τεμπών που θα τολμήσω να πω πως οριστικά εκεί έχουμε ένα αξιόπιστο χρονοδιάγραμμα για τον Μάιο-Ιούνιο του 2015. Τα έργα εκεί είναι ήδη πολύ προχωρημένα και δεν υπάρχει κάτι το οποίο μπορεί να φρενάρει την ολοκλήρωση τους .

Στα αρνητικά έχουμε την περίπτωση της Κλόκοβας που η εμπειρία μέχρι σήμερα στην κατασκευή των δρόμων αυτών έχει δείξει πως οι μελέτες που συντάχθηκαν ήταν τόσο πρόχειρες που προκάλεσες αυτά τα δεκάδες προβλήματα στους 4 αυτοκινητόδρομους.

Στην περίπτωση της Ιόνιας Οδού το να επιλεγεί διαπλάτυνση στον υπάρχοντα δρόμο είναι κυριολεκτικά μία απόφαση που προκαλεί θυμό. Στην περιοχή υπάρχουν πτώσεις βράχων, η κλίση του βουνού είναι πολύ μεγάλη και κατασκευαστικά θα έπρεπε να γίνουν θηριώδη τεχνικά για να γίνει κάτι τέτοιο εφικτό και ασφαλές.

Επίσης ενώ το θέμα της Κλόκοβας προέκυψε σχεδόν αμέσως μετά την πρώτη έναρξη των εργασιών το 2008, κανείς δεν πήρε τελικά την πρωτοβουλία να αλλάξει την αρχική μελέτη και να προχωρήσουμε σε κατασκευή σήραγγας.

Με αυτά τα δεδομένα, με την προσφυγή στο ΣτΕ, με τα παραδείγματα σε Καϊάφα, και στο βόρειο τμήμα του Ε65 θα τολμήσω να κάνω την πρόβλεψη πως η Κλόκοβα θα ακολουθήσει αυτά τα τμήματα και θα κατασκευαστεί σε δεύτερη φάση.

Αυτό πιστεύω είναι και το πιο ρεαλιστικό καθώς ακόμα και αν αύριο αποφασιστεί στην Κλόκοβα να γίνει σήραγγα, θα χρειαστούν μελέτες, περιβαλλοντικοί όροι, να δούμε το μήκος της σήραγγας  και μεγάλες προετοιμασίες. Σε σχέση λοιπόν με το υπόλοιπο έργο  πιστεύω πως η Κλόκοβα θα ακολουθήσει (στο καλό σενάριο) μετά από 2-3 χρόνια.

Εύχομαι να διαψευστώ  και η διέλευση της Κλόκοβας να γίνει άμεσα, τώρα μαζί με το υπόλοιπο φυσικό αντικείμενο του έργου και στο τέλος του 2015 η Ιόνια Οδός να είναι όλη έτοιμη, από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα.

Τελικά σε όλο το θέμα της κατασκευής των αυτοκινητόδρομων αποδεικνύεται το πόσο φτωχές ήταν τις περισσότερες φορές οι μελέτες και πόσο λίγο ασχολήθηκαν μαζί τους οι υπεύθυνοι τότε. Τα μοιραία λάθη σε επιλογές περιοχών που είτε ήταν ενταγμένες στο Natura είτε ήταν εκτός ορθής χάραξης κληρονόμησαν τα σημερινά προβλήματα στους 4 μεγάλους εθνικούς αυτοκινητόδρομους.

Είναι ξεκάθαρο πάντως πως το επόμενο επεισόδιο στην κατασκευή των αυτοκινητόδρομων είναι στην Ιόνια Οδό και άλλο ένα δράμα θα εξελιχθεί εκεί, ακολουθώντας εκείνα της Ολυμπίας Οδού και του κουτσού και τυφλού Ε65.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα