Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

Μετρό Αθήνας: Εγκαινιάστηκε η νέα επέκταση με τους σταθμούς ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ

κείμενο από το ypodomes.com
Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. (ΑΜ), που αποκλειστικό σκοπό έχει την παροχή σύγχρονων υποδομών μεταφοράς των πολιτών, παρέδωσε σήμερα τους σταθμούς «ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ» και «ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ» στη ΣΤΑΣΥ Α.Ε., ώστε να ξεκινήσει η λειτουργία τους για το επιβατικό κοινό από το Σάββατο.

Στην τελετή παράδοσης των δύο σταθμών από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., Χρίστο Τσίτουρα παρευρέθηκαν ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κωστής Χατζηδάκης, ο τέως Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Μάκης Βορίδης, ο Μητροπολίτης Περιστερίου κ.κ. Χρυσόστομος, ο Δήμαρχος Περιστερίου Ανδρέας Παχατουρίδης, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος, ο Πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, Νικόλαος Παπαθανάσης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ ΑΕ Αλέξανδρος Δελούκας και ο Ιωάννης Οικονόμου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.  

Κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης του έργου ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΜ κ. Χρήστος Τσίτουρας, τόνισε τα εξής:

 «Με το έργο αυτό, ο μεγαλύτερος δήμος της Δυτικής Αθήνας, ο Δήμος Περιστερίου, θα διαθέτει, πλέον, τρεις σταθμούς ΜΕΤΡΟ (Αγ. Αντώνιος, Περιστέρι, Ανθούπολη), οι οποίοι θα εξυπηρετούν 75 χιλιάδες άτομα ημερησίως. Οι κάτοικοι του Περιστερίου  θα μπορούν να φθάνουν με άνεση, ασφάλεια και ταχύτητα στον Σταθμό «Ελληνικό», στην άλλη πλευρά του Λεκανοπεδίου, σε λιγότερο από μισή ώρα και στο Σύνταγμα σε μόλις 10 λεπτά, ενώ σήμερα τα επιβατικά αυτοκίνητα, σε ώρα αιχμής,  κάνουν τουλάχιστον 45  λεπτά.  Η ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής βελτιώνεται ουσιαστικά, καθώς παρέχεται πλέον ένα γρήγορο και αξιόπιστο μέσο μεταφοράς,
η χρήση του οποίου θα μειώσει καθοριστικά τα καθημερινά προβλήματα της οδικής κυκλοφορίας που παρατηρούνται μέχρι σήμερα».

Παραλαμβάνοντας τους σταθμούς, «οι Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. με τους 2.500 χιλιάδες σκληρά και πολλές φορές κάτω από αντίξοες συνθήκες εργαζόμενους αναλαμβάνουν με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στην Πολιτεία, τον Έλληνα φορολογούμενο και το Επιβατικό κοινό μας, την λειτουργία των νέων σταθμών με την βεβαιότητα ότι οι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που παρέχονται καθημερινά σε
1 εκατομμύριο επιβάτες θα παρασχεθούν από αύριο στις 5:30 το πρωί και στους νέους μας επιβάτες που θα χρησιμοποιούν τους δύο σταθμούς που σήμερα εγκαινιάζονται», υπογράμμισε από την πλευρά του ο Πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., Νίκος Παπαθανάσης.

Ειδικότερα, ο σταθμός «ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ», οριοθετείται επί της Λεωφόρου Παναγή Τσαλδάρη στο ύψος του Δημαρχείου Περιστερίου, με εισόδους- εξόδους στην Πλατεία Δημοκρατίας και στην  Π. Τσαλδάρη και Αισώπου. Με στόχο την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, η Αττικό Μετρό Α.Ε., πραγματοποιεί σημαντικές αναπλάσεις του αστικού χώρου πλησίον των έργων της, όπως την πλατεία Δημοκρατίας στον Δήμο Περιστερίου που αποδόθηκε για χρήση περίπου 2 χρόνια νωρίτερα.
Η πλατεία, στην νέα ενοποιημένη μορφή της (κατά το παρελθόν ήταν δύο πλατείες που τέμνονταν από την οδό Παναγή Τσαλδάρη), καλύπτει πλέον μια ενιαία έκταση 9 στρεμμάτων, με χώρους πρασίνου και ανάπαυσης των επισκεπτών. Επιπλέον, ένα ακόμη ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό χαρακτηριστικό της νέας πλατείας είναι ο υψηλής αισθητικής γυάλινος θόλος που επιτρέπει στο φυσικό φως να προσεγγίζει τα δύο επίπεδα του σταθμού ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ.

Ο σταθμός «ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ», οριοθετείται επί της οδού Αναπαύσεως μεταξύ των οδών Αμφιλοχίας και Θηβών, με είσοδο-έξοδο επί της οδού Αναπαύσεως και επί της Θηβών. Υπενθυμίζεται ότι λόγω των ακατάλληλων εδαφολογικών συνθηκών στην αρχική θέση του Σταθμού ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ μετατοπίστηκε αυτός κατά 350 μέτρα νοτιότερα,  διασφαλίζοντας έτσι και την μελλοντική επέκταση του έργου προς Ίλιον, η οποία βρίσκεται στο στάδιο των προκαταρκτικών ερευνών και μελετών. Παράλληλα προβλέπεται η δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης 450 θέσεων πλησίον Σταθμού ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ.


Είναι προφανές ότι η παράδοση των δύο νέων Σταθμών του Μετρό αναβαθμίζει την περιοχή του Δήμου Περιστερίου, όχι μόνο λόγω της υψηλής αισθητικής των σταθμών και των αναπλάσεων που πραγματοποιήθηκαν στους επιφανειακούς χώρους, αλλά και για τις κυκλοφοριακές συνθήκες γενικότερα στην περιοχή αυτή, η οποία πλέον καλύπτεται κατά τρόπον απολύτως ικανοποιητικό, όσον αφορά στην συγκοινωνιακή της εξυπηρέτηση από το Μετρό.

Η Αττικό Μετρό Α.Ε., συνεχίζοντας παρά τις αντίξοες οικονομικές συγκυρίες το κατασκευαστικό της έργο, πρόκειται σύντομα να παραδώσει στο επιβατικό κοινό
5 ακόμα σταθμούς, την Επέκταση προς Ελληνικό (5,5 χλμ.-4 σταθμοί) και την Επέκταση προς Χαϊδάρι (1,4 χλμ-1 σταθμός). Ταυτόχρονα, έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή της Επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά (7,6 χλμ. – 6 Σταθμοί), ενώνοντας το μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας με το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα υπεγράφη η σύμβαση της επέκτασης του Τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ-12 σταθμοί), όπου ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής. Αναμφισβήτητα, το Μετρό αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο ανάπτυξης στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, προσεγγίζοντας ολοένα και περισσότερες γειτονιές και παρέχοντας συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα