Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Κλείδωσε η επανεκκίνηση και για Ολυμπία Οδό - Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου

κείμενο από το ypodomes.com

Το «πράσινο φως» έδωσαν οι τράπεζες που δανειοδοτούν την Ολυμπία Οδό για το θέμα της αποζημίωσης από το Δημόσιο, ενώ το ίδιο αναμένεται να κάνουν για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου. Έτσι, ανοίγει πλέον ο δρόμος για να ξεκινήσουν οι κατασκευαστές την προετοιμασία για την επανέναρξη των έργων, μόλις καταβληθεί η 1η δόση της αποζημίωσης. Η Ολυμπία Οδός πρόκειται να λάβει συνολικά 130 εκατ. ευρώ με προκαταβολή τα 60 εκατ. ευρώ και ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου 84 εκατ. ευρώ με προκαταβολή 25 εκατ. ευρώ.

Τις τελευταίες δύο εβδομάδες, οι εξελίξεις γύρω από το θέμα της επανέναρξης των έργων στους τέσσερις «παγωμένους» αυτοκινητόδρομους είναι ραγδαίες. Όπως αποκάλυψε η «Κ» την προηγούμενη Κυριακή, πριν από δύο εβδομάδες το Δημόσιο, οι παραχωρησιούχοι και οι κατασκευαστές καθενός από τους τέσσερις άξονες συμφώνησαν στο κείμενο των ιδιωτικών συμφωνητικών, με τα οποία θα κλείσει οριστικά το θέμα των αποζημιώσεων για ό,τι έχει συμβεί μέχρι σήμερα.

Ωστόσο, για να οριστικοποιηθούν οι συμφωνίες, έπρεπε να υπάρχει η συναίνεση των τραπεζών. Έκλεισε η συμφωνία με τις τράπεζες για τις αποζημιώσεις της Ολυμπίας Οδού, ενώ ανάλογη εξέλιξη θα δρομολογηθεί σύντομα και για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.

Τι πρόκειται να ακολουθήσει; Στα τέσσερα ιδιωτικά συμφωνητικά (ένα ανά έργο) ανάμεσα στις τρεις πλευρές (Δημόσιο, παραχωρησιούχος, κατασκευαστής) αναφέρεται ότι θα καταβληθεί άμεσα ένα σημαντικό μέρος της αποζημίωσης.

Σε αντάλλαγμα, οι κατασκευαστές θα ξεκινήσουν την προετοιμασία των έργων: την πλήρωση των εργοταξίων, την υπογραφή συμφωνιών με υπεργολάβους κ.λπ. Το ποσό αυτό έχει οριστεί στα 60 εκατ. ευρώ για την Ολυμπία Οδό και στα 25 εκατ. ευρώ για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, στα 25-30 εκατ. ευρώ για την Ιόνια Οδό (που θα λάβει συνολικά 106,5 εκατ. ευρώ) και στα 38-40 εκατ. ευρώ για τον Ε65 (που θα λάβει συνολικά 83,5 εκατ. ευρώ).

Συνεπώς, μόλις υπογραφούν τα τέσσερα συμφωνητικά, θα υπάρξει πραγματική κινητικότητα γύρω από τα έργα. Η κυβέρνηση έχει ήδη ξεκινήσει να προετοιμάζει την πολιτική «κεφαλαιοποίηση» της εξέλιξης αυτής ― τις προηγούμενες ημέρες τόσο ο πρωθυπουργός όσο και ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών αναφέρθηκαν στο ευεργετικό για την οικονομία αποτέλεσμα που θα έχει η επανέναρξη των έργων.

Ο στόχος της κυβέρνησης
Τι απομένει; Οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες, που εδώ και περίπου ένα μήνα φέρονται να έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί. Στόχος της κυβέρνησης είναι, όταν (στις αρχές καλοκαιριού) έρθουν οι αναθεωρημένες συμβάσεις στη Βουλή για ψήφιση, να έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία των εργοταξίων ώστε τα έργα να ξεκινήσουν την επόμενη ημέρα (επιχείρημα που θα χρησιμοποιηθεί για να καμφθούν και οι όποιες αντιδράσεις εντός Βουλής).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα