Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 12 Απριλίου 2013

Θεσσαλονίκη: Εγκρίθηκε το έργο για τη Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία

κείμενο από το ypodomes.com
 Επανεκκίνηση του έργου της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης επιχειρούν από κοινού η Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, οι Δήμοι Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού και η «Εγνατία Οδός ΑΕ». Ένα χρόνο μετά την επανέναρξη των διαδικασιών, σήμερα εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από τη Μητροπολιτική Επιτροπή η προγραμματική σύμβαση, ώστε να ξεκινήσουν οι απαιτούμενες μελέτες και να προχωρήσει η κατασκευή του έργου.

Οι Θεσσαλονικείς δε θα πρέπει να περιμένουν να δουν «καραβάκια» στην παραλία του Θερμαϊκού πριν από το 2016, όμως έστω κι έτσι αυτή τη φορά γίνεται μια νέα αρχή, με σοβαρά θεμέλια, προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο – φάντασμα (μέχρι σήμερα).

Η Voria.gr είχε ενημερώσει εγκαίρως για τα βασικά στοιχεία του έργου, όπως αυτό προκρίνεται από τους φορείς που ανέλαβαν να το προωθήσουν, με ρεπορτάζ στις 22 Φεβρουαρίου 2013, ενώ ένα μήνα μετά, στις 22 Μαρτίου 2013 παρουσιάστηκαν όλες οι απόψεις και τα στοιχεία του έργου, καθώς και οι λόγοι για τους οποίους βαλτώνει στη Voria Web TV.

Στη σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής, τα πράγματα φάνηκε να ξεκαθαρίζουν και το έργο από φιλόδοξη ιδέα να δρομολογείται προς υλοποίηση. Προφανώς, πολλά πρέπει να γίνουν ακόμη μέχρι να έχουν τη δυνατότητα οι Θεσσαλονικείς να μετακινηθούν δια θαλάσσης από το δήμο Θερμαϊκού, δια μέσου του δήμου Καλαμαριάς στη Θεσσαλονίκη και αντίθετα. Η ουσία όμως είναι ότι αφενός μια έμπειρη εταιρία (Εγνατία Οδός ΑΕ), με τεχνογνωσία, αναλαμβάνει να ολοκληρώσει τις μελέτες, αφετέρου έχουν βρεθεί δυνατότητες χρηματοδότησης του έργου και επενδυτικό ενδιαφέρον.

Στα 2 – 2,5 ευρώ το εισιτήριο
Οι στάσεις, όπως άλλωστε είχαμε δημοσιεύσει, είναι πέντε:
1. Πλατεία Ελευθερίας (στην προέκταση της Κομνηνών).
2. Δημαρχείο Θεσσαλονίκης.
3. Μέγαρο Μουσικής (στην προέκταση της οδού Π. Συνδίκα στη νέα παραλία).
4. Μαρίνα Αρετσούς (περιοχή ΕΟΤ).
5. Νέοι Επιβάτες.

Τα σκάφη που θα απαιτηθούν είναι τύπου καταμαράν και θα είναι επτά (έξι σε λειτουργία και ένα εφεδρικό). Και όπως προβλέπεται στην προμελέτη βιωσιμότητας (έγινε από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων) το έργο θα είναι βιώσιμο, καθώς κάθε σκάφος υπολογίστηκε να δέχεται 200 – 250 επιβάτες, με τα δρομολόγια να γίνονται ανά 15 λεπτά και το κυριότερο με εισιτήριο της τάξης των 2 – 2,5 ευρώ (χωρίς μάλιστα να είναι επιδοτούμενο). Για τη μετακίνηση ενός επιβάτη από τους Ν. Επιβάτες μέχρι την Πλατεία Ελευθερίας θα απαιτούνται 15 λεπτά, ενώ υπολογίστηκε ότι για 15 μέρες ετησίως δε θα γίνονται δρομολόγια λόγω καιρικών συνθηκών.

Σύμφωνα μάλιστα με την εκπρόσωπο της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Δέσποινα Καρανίκα, υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον με βάση τα στοιχεία της μελέτης βιωσιμότητας, η οποία δείχνει τα πράγματα αισιόδοξα για τον επενδυτή, που θα κληθεί να αναλάβει το κόστος αγοράς των καταμαράν και να λειτουργήσει τη θαλάσσια συγκοινωνία, πάνω στις υποδομές που θα έχουν στήσει οι φορείς. Το κόστος αυτό για τον ιδιώτη υπολογίζεται μεταξύ 7 και 10 εκ. ευρώ.

Το κόστος για τις υποδομές (λιμενοβραχίονες, θέσεις αναμονής των επιβατών, εκδοτήρια εισιτηρίων κτλ.), που θα βαρύνει Περιφέρεια και Δήμους υπολογίστηκε περίπου στα 8,2 εκ. ευρώ.

Οι διαδικασίες
Σήμερα υπάρχουν μόνο μελέτες σε επίπεδο προκαταρκτικό. Το ζητούμενο πλέον είναι να οριστικοποιηθούν αυτές κι αυτό προωθεί η προγραμματική σύμβαση.

Αυτό το αναλαμβάνει η «Εγνατία Οδός ΑΕ». Η ολοκλήρωση των μελετών για τα έργα υποδομής αναμένεται σε ένα χρόνο. Η χρηματοδότηση, όπως είπε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Γιώργος Τσαμασλής, αναμένεται για τις μελέτες να προέλθει από το Πράσινο Ταμείο, μέσω του Δήμου Θεσσαλονίκης.

«Ο σχεδιασμός μπαίνει σε εκτέλεση πλέον. Όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή των υποδομών, τότε θα γίνει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος ώστε να αναλάβουν το έργο οι επενδυτές. Οι όροι είναι ευνοϊκοί για ένταξη της κατασκευής των υποδομών στο νέο ΕΣΠΑ και η κατασκευή των προβλητών θα είναι γρήγορη (σ.σ. πρόκειται για πέντε «μικρά» έργα, η κατασκευή των οποίων δεν απαιτεί πάνω από έξι μήνες). Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε το έργο και υπάρχει ακόμη και η δυνατότητα χρηματοδότησης των υποδομών από την Περιφέρεια. Αλλά αυτό θα το δούμε στη συνέχεια», είπε ο κ. Τσαμασλής.

Ήδη η προγραμματική σύμβαση εγκρίθηκε από τα τρία δημοτικά συμβούλια.
Μάλιστα, ο κ. Τσαμασλής αποκάλυψε ότι ο σχεδιασμός είναι μετά τη λειτουργία του έργου στις πέντε στάσεις να συνδεθούν με αυτό και το αεροδρόμιο και ο τερματικός σταθμός της Μίκρας και η Δυτική Θεσσαλονίκη (Χαλάστρα, Μάλγαρα κτλ.) και πιθανώς η Πιερία και η Χαλκιδική.

Το ζητούμενο και το πρόβλημα σε αυτήν την πρώτη φάση είναι να γίνει η παραχώρηση των χώρων που απαιτούνται για να κατασκευαστούν οι υποδομές. Στους Νέους Επιβάτες δεν υπάρχει πρόβλημα καθώς οι άδειες βγαίνουν από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο. Στη στάση της Καλαμαριάς η άδεια θα πρέπει να βγει από το ΤΑΙΠΕΔ και στις στάσεις της Θεσσαλονίκης από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου. Και σε αυτές τις περιπτώσεις οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες. Οι φορείς επενδύουν στην τεχνογνωσία των λιμενικών έργων που έχει η «Εγνατία Οδός ΑΕ», ώστε να ξεπεράσουν το σκόπελο.

Με την ολοκλήρωση των μελετών, το έργο θα ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ, θα γίνει η κατασκευή των υποδομών και θα ακολουθήσει ο διαγωνισμός για την ανάθεση σε επενδυτή.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Grеat webѕite. Plenty of useful infoгmation heгe.
І am ѕending it to some buԁdies ans additionally sharing in delіciοuѕ.
And certainlу, thank you to your effort!

Also visіt mу wеbpage ... fast cash online

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα