Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2013

Τα 10 μεγαλύτερα έργα στην Ελλάδα

κείμενο από το ypodomes.com
Εχθές μετά από 6 μήνες αναμονής δημοσιεύθηκε ο νέος κατάλογος του ypodomes.com  με τα μεγάλα υπό κατασκευή έργα στην Ελλάδα. Τα έργα που βλέπουμε είναι ίσως τα πιο σημαντικά της χώρας. Αν εξαιρέσουμε τα έργα στους Αυτοκινητόδρομους που οι προϋπολογισμοί τους είναι γιγαντιαίοι  θα δούμε σήμερα είναι σε κατασκευή πολλά μεγάλα έργα.

Σήμερα ξεχωρίσαμε τα 10 μεγαλύτερα έργα του καταλόγου (και της χώρας) για να σας τα παρουσιάσουμε. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως 4 από 10 έργα βρίσκονται στην Κεντρική Μακεδονία,  3 στην Δυτική Μακεδονία, 2 στην Αττική και  1 έργο στην Δυτική Ελλάδα.

Νο 10: Κάθετος Εγνατίας Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας τμήμα Στρυμονικό-Λευκώνας-Α/Κ Χριστού (22χλμ). Το έργο έχει προϋπολογισμό 147 εκ.ευρώ και βρίσκεται σε κατασκευή από το 2012. Αν δεν έχουμε προβλήματα τότε σε 9 μήνες από σήμερα, το καλοκαίρι του 2014 το έργο θα παραδοθεί στην κυκλοφορία.

Νο 9: Κάθετος Εγνατίας Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, τμήμα Κορομηλιά-Κρυσταλλοπηγή. Το έργο έχει προϋπολογισμό 158εκ.ευρώ και αποτελεί το σημαντικότερο οδικό έργο της Δυτικής Μακεδονίας. Βρίσκεται σε κατασκευή από το 2012 και η απόδοση του στην κυκλοφορία προβλέπεται να γίνει το πρώτο τρίμηνο του 2015.

Νο 8: Φράγμα Ιλαρίωνα Κοζάνης. Αρχικός προϋπολογισμός 250εκ.ευρώ, εκτιμώμενο κόστος άνω των 300εκ.ευρώ. Είναι το μεγαλύτερο έργο ύδρευσης της χώρας και βρίσκεται στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας. Βρίσκεται σε κατασκευή από το 1991 και είναι το παλαιότερο έργο που βρίσκεται σε κατασκευή στην Ελλάδα. Αν δεν έχουμε νέες καθυστερήσεις το έργο θα ολοκληρωθεί σε μερικούς μήνες, στις αρχές του 2014.

Νο 7: Έργα αναβάθμισης διαδρόμου 10-28 Αεροδρομίου Μακεδονία. Δύο παράλληλα έργα με προϋπολογισμό περίπου 310.εκ.ευρώ. Το κυρίως έργο της επέκτασης του διαδρόμου είναι σε κατασκευή από το 2005 ενώ το 2012 ξεκίνησε και δεύτερο έργο που αφορά τον υπάρχοντα διάδρομο. Η συνολική ολοκλήρωση των έργων τοποθετείται στα τέλη του 2015, αρχές του 2016.

Νο 6: Σιδηροδρομική Αναβάθμιση τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος (Αχαΐα). Το έργο μόλις ξεκίνησε και έχει προϋπολογισμό 315εκ.ευρώ.  Είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της Δυτικής Ελλάδας. Περιλαμβάνεται η κατασκευή 22χλμ νέας διπλής σύγχρονης γραμμής και η κατασκευή της μεγάλη σήραγγας Παναγοπούλας με μήκος περίπου 5χλμ. Η ολοκλήρωση των έργων προβλέπεται σύμφωνα με την σύμβαση το καλοκαίρι του 2016.

Νο 5: Μετρό Θεσσαλονίκης- Επέκταση Πατρικίου-Μίκρα (Καλαμαριά). Η πρώτη μεγάλη επέκταση του Μετρό της πόλης στον ανατολικό Δήμο της Καλαμαριάς είναι γεγονός και μόλις ξεκίνησε. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 518εκ.ευρώ και περιλαμβάνει 4,8χλμ διπλής υπόγειας γραμμής και 5 νέους σταθμούς. Σύμφωνα με την σύμβαση το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2018.

Νο 4: Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σ.Νιάρχος (Ανάπλαση Φαληρικού Δέλτα). Το μεγαλύτερο έργο ανάπλασης της χώρας βρίσκεται στο Φάληρο της Αθήνας.  Προϋπολογισμός του έργου είναι 566εκ.ευρώ και ξεκίνησε πριν από ένα έτος. Η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται στα τέλη του 2015 και η έναρξη λειτουργίας του το καλοκαίρι του 2016.

Νο 3: Μετρό Αθήνας- Επέκταση γραμμής 3 Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο. Η μοναδική επέκταση Μετρό στην Αθήνα είναι σε κατασκευή από τον Μάρτιο του 2012. Έχει προϋπολογισμό που αγγίζει τα 660εκ.ευρώ και είναι το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο στην Αθήνα και κατ` επέκταση για την Αττική.  Περιλαμβάνει 7,5χλμ νέας υπόγειας γραμμής και 6 νέους σταθμούς. Σύμφωνα με το επίσημο χρονοδιάγραμμα το έργο θα πρέπει  να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2017.

Νο 2: Μετρό Θεσσαλονίκης- Βασική γραμμή Ν.Σ.Σταθμός- Νέα Ελβετία. Είναι το μεγαλύτερο έργο για τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία. Μέχρι πρόσφατα ήταν το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην χώρα. Έχει αρχικό προϋπολογισμό 1,1δις ευρώ αλλά κανείς δεν ξέρει που θα φτάσει αυτό το νούμερο. Περιλαμβάνει 9,6 χλμ νέας διπλής υπόγειας γραμμής και 13 νέους σταθμούς. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 2006 με αρχικό χρονοδιάγραμμα το 2012. Σύμφωνα με το νέο timetable το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2016 αλλά κανείς δεν μπορεί να το πει με σιγουριά.

Νο 1: ΔΕΗ: Κατασκευή Λιγνιτικής Μονάδας ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ 5. Ιδού το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο στην Ελλάδα. Βρίσκεται στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα, στα διοικητικά όρια της Πτολεμαΐδας. Η κατασκευή του ξεκίνησε φέτος και η ολοκλήρωση της προβλέπεται για το 2017. Έχει αρχικό προϋπολογισμό 1,39δις ευρώ και το κατασκευάζει η Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Hitachi.  Αν δεν υπάρξει κάτι συγκλονιστικό, τα επόμενα χρόνια θα παραμείνει ως το μεγαλύτερο έργο της χώρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα