κείμενο από το ypodomes.com
Τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας είναι πολλά και καλύπτουν όλο το αστικό τμήμα της πρωτεύουσας. Μετρό, Τραμ,Προαστιακός είναι τα μέσα σταθερής τροχιάς και Λεωφορεία – Τρόλεϊ είναι τα μέσα οδικής τροχιάς.
Τα πρώτα παρά την συνεχή τους εξάπλωση καταλαμβάνουν την μειοψηφία των περιοχών της πόλης με τα δεύτερα να παραμένουν ηγέτες της μετακίνησης αν και πλέον για την περιοχή της Αθήνας έχουν μετατραπεί σε συμπληρωματικά.
Ας τα δούμε αναλυτικά:
ΔΙΚΤΥΟ ΜΕΤΡΟ
Η Αθήνα διαθέτει 3 γραμμές Μετρό με 64 σταθμούς. Καλύπτει όλες τις μεγάλες πύλες της πόλης (Λιμάνι Πειραιά, Αεροδρόμιο, Σιδηροδρομικός Σταθμός) και τα σημαντικότερα σημεία της πόλης (κέντρο Αθήνας, κέντρα σημαντικών Δήμων). Σήμερα έχει φτάσει εκτός από το κέντρο σε περιοχές όπως η Αργυρούπολη, το Ελληνικό, το Περιστέρι, το Χαλάνδρι, το Αιγάλεω. Σε κατασκευή είναι μία επέκταση προς το κέντρο του Πειραιά με σταθμούς σε σημαντικά προάστια του Πειραιά.
ΔΙΚΤΥΟ ΤΡΑΜ
Φτωχό θα το έλεγε κανείς. Έχει μία διαδρομή από το Σύνταγμα μέχρι το Παλαιό Φάληρο. Επίσης άλλη μία διαδρομή από το Φάληρο (ΣΕΦ) μέχρι την Βούλα κινούμενο στην παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος. Καλύπτει σημαντικό μέρος των νοτιών προαστίων στην παραλιακή τους πλευρά. Σε κατασκευή είναι μία επέκταση προς το λιμάνι και το κέντρο του Πειραιά.
ΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ
Περίεργο χαρακτηρίζεται. Έχει μία γραμμή από τον Πειραιά μέχρι το ΣΚ Αχαρνών. Επίσης έχει μία γραμμή από το Κιάτο μέχρι το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. χρησιμοποιείται ως εναλλακτικό μέσο μετακίνησης, με πολύ μικρή επιβατική κίνηση ημερησίως λόγω της κακής εξυπηρέτησης που διαθέτει. Σε κατασκευή είναι πολλοί σταθμοί εντός της πόλης (Ταύρος, Π.Βασιλίσσης, Λυκότρυπα,Ζεφύρι) ενώ δεν υπάρχει προς το παρόν ηλεκτροκίνηση στην πρώτη διαδρομή.
ΔΙΚΤΥΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ – ΤΡΟΛΕΙ
Παραμένουν οι βασιλιάδες της μετακίνησης στην πρωτεύουσα αν και τα τελευταία χρόνια σε πολλά σημεία της Αθήνας είναι τροφοδοτικοί προς το Μετρό η τον Προαστιακό. Τα επόμενο χρόνια με την επέκταση των σταθερών μέσων αναμένεται περαιτέρω μείωση του συγκοινωνιακού τους έργου με παράλληλη επέκταση τους σε Μεσόγεια και Βόρεια Αττική.
Τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας είναι πολλά και καλύπτουν όλο το αστικό τμήμα της πρωτεύουσας. Μετρό, Τραμ,Προαστιακός είναι τα μέσα σταθερής τροχιάς και Λεωφορεία – Τρόλεϊ είναι τα μέσα οδικής τροχιάς.
Τα πρώτα παρά την συνεχή τους εξάπλωση καταλαμβάνουν την μειοψηφία των περιοχών της πόλης με τα δεύτερα να παραμένουν ηγέτες της μετακίνησης αν και πλέον για την περιοχή της Αθήνας έχουν μετατραπεί σε συμπληρωματικά.
Ας τα δούμε αναλυτικά:
ΔΙΚΤΥΟ ΜΕΤΡΟ
Η Αθήνα διαθέτει 3 γραμμές Μετρό με 64 σταθμούς. Καλύπτει όλες τις μεγάλες πύλες της πόλης (Λιμάνι Πειραιά, Αεροδρόμιο, Σιδηροδρομικός Σταθμός) και τα σημαντικότερα σημεία της πόλης (κέντρο Αθήνας, κέντρα σημαντικών Δήμων). Σήμερα έχει φτάσει εκτός από το κέντρο σε περιοχές όπως η Αργυρούπολη, το Ελληνικό, το Περιστέρι, το Χαλάνδρι, το Αιγάλεω. Σε κατασκευή είναι μία επέκταση προς το κέντρο του Πειραιά με σταθμούς σε σημαντικά προάστια του Πειραιά.
ΔΙΚΤΥΟ ΤΡΑΜ
Φτωχό θα το έλεγε κανείς. Έχει μία διαδρομή από το Σύνταγμα μέχρι το Παλαιό Φάληρο. Επίσης άλλη μία διαδρομή από το Φάληρο (ΣΕΦ) μέχρι την Βούλα κινούμενο στην παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος. Καλύπτει σημαντικό μέρος των νοτιών προαστίων στην παραλιακή τους πλευρά. Σε κατασκευή είναι μία επέκταση προς το λιμάνι και το κέντρο του Πειραιά.
ΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ
Περίεργο χαρακτηρίζεται. Έχει μία γραμμή από τον Πειραιά μέχρι το ΣΚ Αχαρνών. Επίσης έχει μία γραμμή από το Κιάτο μέχρι το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. χρησιμοποιείται ως εναλλακτικό μέσο μετακίνησης, με πολύ μικρή επιβατική κίνηση ημερησίως λόγω της κακής εξυπηρέτησης που διαθέτει. Σε κατασκευή είναι πολλοί σταθμοί εντός της πόλης (Ταύρος, Π.Βασιλίσσης, Λυκότρυπα,Ζεφύρι) ενώ δεν υπάρχει προς το παρόν ηλεκτροκίνηση στην πρώτη διαδρομή.
ΔΙΚΤΥΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ – ΤΡΟΛΕΙ
Παραμένουν οι βασιλιάδες της μετακίνησης στην πρωτεύουσα αν και τα τελευταία χρόνια σε πολλά σημεία της Αθήνας είναι τροφοδοτικοί προς το Μετρό η τον Προαστιακό. Τα επόμενο χρόνια με την επέκταση των σταθερών μέσων αναμένεται περαιτέρω μείωση του συγκοινωνιακού τους έργου με παράλληλη επέκταση τους σε Μεσόγεια και Βόρεια Αττική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου