Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

[LARGE]Γεγονός η βελτίωση της κατασκευής μετά από 9 χρόνια με αρρυθμίες στην εκτέλεση έργων

κείμενο από το ypodomes.com
To Φθινόπωρο του 2013 είναι στο μέσον του και πλέον το βλέμμα είναι στα μεγάλα έργα. Αν και αυτή την εποχή έχουμε τις σημαντικές εξελίξεις στο θέμα των αυτοκινητόδρομων να κυριαρχεί, έχουμε πολλά έργα τα οποία είναι σε κατασκευή σε όλη τη χώρα.

Στην Αθήνα, στο Υπουργείο Υποδομών σχεδιάζονται τα επόμενα μεγάλα έργα τα οποία θα μας απασχολήσουν και είναι πολλά. Είναι η ανάπλαση Φαλήρου, η νέα γενιά έργων με παραχώρηση, το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 που θα ολοκληρώσει προσπάθειες 30 και πλέον ετών.

Θα πρέπει να επισημάνω πως η αίσθηση που υπάρχει για τα κατασκευαστικά δρώμενα είναι πως είναι σε καλύτερη κατάσταση από ότι ήταν ένα χρόνο πριν. Αυτό είναι μία κατάκτηση που είχαμε πολλά χρόνια να την ακούσουμε. Τα μεγάλα έργα από το 2004 και μετά ήταν σε συνεχή φθίνουσα πορεία.

9 χρόνια μετά έχουμε την πρώτη ένδειξη ότι ο τροχός, επιτέλους αντιστρέφεται και θα δούμε καλύτερες μέρες. Το 2014 αναμένεται να είναι ακόμα καλύτερη χρονιά καθώς πιστεύεται ότι τα ξεκινήσουν και τα έργα των  αυτοκινητόδρομων αλλά σειρά από άλλα έργα θα πυκνώσουν.

Αυτή η μεγάλη επιτυχία θα πρέπει να διαφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οι τεχνικές μας εταιρείες έχουν περάσει δια πυρός και σιδήρου εδώ και μία δεκαετία. Η αναβάπτιση αυτού του κλάδου-γίγαντα για την Ελλάδα θα φέρει σημαντικά πολλές νέες θέσεις εργασίας και καθώς το νερό κυλά στο αυλάκι θα περιμένουμε να δούμε και άλλο ένα σημαντικό λιθαράκι που λείπει εδώ και χρόνια από την Ελληνική κατασκευή.

Μιλάμε για τα μεγάλα ιδιωτικά έργα που εδώ και χρόνια είναι σχεδόν μηδενικά. Η νέα ανάπτυξη του τουρισμού, οι επενδύσεις που περιμένουμε να έρθουν θα δώσουν στην ιδιωτική πρωτοβουλία την ευθύνη να συμβάλει και εκείνη με την σειρά στην βελτίωση της εικόνας της κατασκευής στην χώρα.

Είμαι απόλυτα σίγουρος πως τα χειρότερα πέρασαν, οι εταιρείες που άντεξαν ως σήμερα θα μπορέσουν άλλες αργά άλλες γρηγορότερα να ανακάμψουν και θα δώσουν και πάλι τον απαραίτητο βηματισμό.

Στον τελευταίο 6μηνιαίο κατάλογο του ypodomes.com  για τα υπό κατασκευή έργα στην Ελλάδα είδαμε μία δραματική βελτίωση στην εικόνα των έργων. Τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά τα έργα είναι πιο ενεργά, ενώ έχουν προστεθεί και πολλά νέα.

Το αρνητικό που έχουμε επισημάνει και άλλες φορές είναι πως τα έργα της χώρας παραμένουν «αιώνια». Τα χρονοδιαγράμματα δεν τηρούνται σχεδόν σε κανένα έργο και γενικώς δείχνει πως πλέον πάσχει το σύστημα και όχι οι εταιρείες ή η κρίση.

Αργές διαδικασίες κρατάνε όμηρους τους κατασκευαστές. Πρόσφατο παράδειγμα το έργο παράκαμψης Λαμίας που ξεκίνησε με 1,5 χρόνο καθυστέρησης λόγω αργής διαδικασίας έγκρισης μελετών από διάφορους δημόσιους φορείς. Το ίδιο τώρα συμβαίνει με την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά.

Έχουμε ένα Δημόσιο με δύο πρόσωπα. Το ένα που παράγει έργα μέσω Υπουργείων, Περιφερειών, Δήμων, ΔΕΚΟ κλπ και ένα δεύτερο πρόσωπο όπου Υπουργεία, Περιφέρειες, Δήμοι, ΔΕΚΟ κλπ καθυστερούν να εγκρίνουν μελέτες, να πράξουν διάφορες κινήσεις για να διευκολύνουν την εκτέλεση ενός έργου. Μιλάμε για τον απόλυτο διχασμό.

Αυτό το διφορούμενο πρόσωπο προκαλεί εκτός από χρονικές καθυστερήσεις σημαντικά άλλα προβλήματα. Αργή πρόοδο του έργου, μικρή απορρόφηση του ΕΣΠΑ, μικρότερη απασχόληση στα εργοτάξια και μία διαρκή σύγχυση.

Τα έργα είναι κινητήριος μοχλός και θα πρέπει όλοι να συμβάλουν έτσι ώστε αυτό που σήμερα φαίνεται ως χαραμάδα στο τούνελ να γίνει διάπλατο φως. Δεν έχει κανείς το δικαίωμα να στερεί το δικαίωμα στην ανάπτυξη πόσο μάλλον ο ίδιο ο Δημόσιος Τομέας που μιλά για αναβάπτιση μέσα από τις στάχτες της.

Έτσι λοιπόν, δίνουμε τα εύσημα για αυτά τα πρώτα αποτελέσματα που είχε χρόνια να δει ο τεχνικός κόσμος, εφιστουμε την προσοχή στον ίδιο μας τον εαυτό έτσι ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε με καλύτερους βηματισμούς και προσπαθούμε για το καλύτερο.

Καλή εβδομάδα σε όλους
14.10.2013

Νίκος Καραγιάννης
n.karagiannis@ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα