Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

Η πολυφωνία καταστρέφει το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης

κείμενο από το ypodomes.com
Το μεγάλο συγκοινωνιακό-περιβαλλοντικό και πολιτιστικό έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι σε εξέλιξη εδώ και 7 χρόνια. Το έργο με τις καλύτερες προϋποθέσεις θα το δούμε να λειτουργεί σε περίπου 4 χρόνια αν και πολλοί πιστεύουν ότι θα χρειαστούν αρκετά περισσότερα.

Σχεδόν από το ξεκίνημα του έργου είδαμε ότι το έργο αυτό είναι προβληματικό. Ο τρόπος επιλογής της μεθόδου μελετό-κατασκευής, η χάραξη, ο τρόπος διοίκησης, η λύση των προβλημάτων που ανέκυπταν. Όλα λειτούργησαν με τον λάθος τρόπο και φυσικά την ζημιά την πληρώνουμε όλοι αλλά περισσότερο οι κάτοικοι της πόλης και οι επιχειρήσεις που έχουν την τύχη-ατυχία να είναι πάνω ή πέριξ των εργοταξίων.

Σε μία προσπάθειας ανάλυσης και κατάταξης των προβλημάτων έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως τελικά το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι ούτε ο τρόπος κατασκευής, ούτε η λάθος χάραξη, ούτε τα προβλήματα του αναδόχου.

Είναι η πολυφωνία που υπάρχει στην λήψη αποφάσεων και τις αντιδράσεις για αυτό το έργο. Δεν  μπορώ να πιστέψω πως π.χ η Αττικό Μετρό θέλει να «πετάξει» τα αρχαία που βρέθηκαν στον σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ή πως θα ήθελε προβλήματα με την λειτουργία ενός σταθμού λόγω κακής χωροθέτησης.

Στην Θεσσαλονίκη ανέκαθεν το μεγάλο πρόβλημα στα μεγάλα κυρίως έργα είναι οι πολλές διαφορετικές απόψεις και η διεκδίκηση εξουσιών και λόγου στην λήψη των αποφάσεων. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Όλοι προσπαθούν να αναδειχθούν μέσα από το έργο μετατρέποντας τελικά το έργο σε θύμα.

Δύο χρόνια σχεδόν κράτησε η κόντρα με τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης για τον σταθμό ΠΑΠΑΦΕΙΟ. Τελικά ο σταθμός θα γίνει όμως η αδιάλλακτη στάση όλων θα κοστίσει στον πολίτη άλλα 15εκ.ευρώ. Εδώ και σχεδόν ένα χρόνο κρατά η κόντρα για τα αρχαία στο σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ. Δήμος, Υπ.Πολιτισμού, Αρχαιολόγοι, αντιπολίτευση, Αττικό Μετρό έχουν γίνει  πραγματικά μαλλιά κουβάρια για την τύχη των αρχαίων.

Σε άλλες περιπτώσεις αργούν δικαστικές αποφάσεις για την απελευθέρωση σταθμών (ΒΟΥΛΓΑΡΗ), επίσης ο Δήμος δεν μετακινεί εργοτάξιο του (σταθμός ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ) και η λίστα συνεχίζεται αν κάποιος την ψάξει.

Αυτό που χρειάζεται αυτό το μεγάλο έργο είναι αυτοτέλεια. Την στιγμή που φορέας υλοποίησης είναι η Αττικό Μετρό, πρέπει όλοι να την αφήσουν να κάνει την δουλειά της που τόσο καλά ξέρει εδώ και 20 χρόνια από το Μετρό της Αθήνας. Πρέπει όλοι να είναι συμπαραστάτες και συνοδοιπόροι καθώς τελικά το Μετρό Θεσσαλονίκης θα μείνει στην πόλη.

Αν συνεχιστεί επ`άπειρον αυτό το χρόνιο σκηνικό πολέμου θα δούμε νέα επεισόδια και στα νέα έργα. Μην ξεχνάμε πως υπογράφηκε και ξεκινά το μεγάλο έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά. Φαντάζεστε να έχουμε μία από τα ίδια;

Όπως στην Αθήνα όλοι άφησαν την Αττικό Μετρό να κάνει αυτό που ξέρει κατά την διάρκεια των κατασκευών το ίδιο να γίνει και στη Θεσσαλονίκη. Ότι διαφωνία υπάρχει μπορεί να διευθετείται όταν το έργο είναι σε φάση διαβούλευσης, μελέτης, χρηματοδότησης. Όχι όταν κατασκευάζεται.

Ας μην συνεχίσουμε να καταστρέφουμε το μεγάλο αυτό έργο. Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας. Είναι κρίμα να καθυστερούμε να δούμε αυτό το έργο να λειτουργεί και να ευεργετεί την Θεσσαλονίκη. Η επανάσταση που θα φέρει στις μετακινήσεις της πόλης είναι δεδομένη και θα πυροδοτήσει ανάπτυξη. Αν το αφήσουμε να ολοκληρωθεί.

Καλή εβδομάδα σε όλους
21.10.2013


Νίκος Καραγιάννης
n.karagiannis@ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα