Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2014

Ολυμπία, Ιόνια, Ε65, Αιγαίου σε ρυθμούς κατασκευής μετά από 3 χρόνια αναμονής

κείμενο από το ypodomes.com
Η χρονιά των έργων στους αυτοκινητόδρομους αναμένεται να είναι η φετινή. Μετά το τρίχρονο θρίλερ, στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς ήρθε η οριστική του επανέναρξη. Αυτή δεν είναι ανέφελη μιας και δύο άξονες θα κατασκευαστούν κατά το ήμισυ.

Η Ολυμπία Οδός θα κατασκευαστεί από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα χάνοντας όλο το δυτικό της τμήμα ενώ ο Ε65 θα χάσει τα δύο του ..άκρα: θα κατασκευαστεί το μεσαίο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα αφήνοντας εκτός τα τμήματα Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Εγνατία.

Τα 4 μεγάλα έργα δεν είναι πανομοιότυπα. Άλλα έχουν μεγάλη πρόοδο και άλλα ελάχιστη. Το έργο με την μεγαλύτερη πρόοδο είναι ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Το έργο της παράκαμψης Τεμπών και Πλαταμώνα είναι τόσο προχωρημένο που υπάρχει η αισιοδοξία για λειτουργία του σε 1,5 χρόνο, το καλοκαίρι του 2015.

Θα διαθέτει 3 σήραγγες μία εκ των οποίων με 6χλμ θα είναι η μεγαλύτερη στην Ελλάδα. Θα υπάρχουν ακόμα δύο με μήκος 3 και 2 χιλιόμετρα ενώ θα υπάρχουν και ανοιχτά τμήματα 14χλμ.

Στον αντίποδα είναι ο Ε65 (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας) καθώς το Ξυνιάδα-Τρίκαλα είναι σε νηπιακό στάδιο και το ευτύχημα είναι πως είναι σχεδόν όλο το κομμάτι πεδινό. Ο στόχος είναι πάντως το έργο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2016.

Θα έχει την πρωτοτυπία να είναι ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα που δεν θα έχει σύνδεση με κάποιον άλλο αυτοκινητόδρομο της χώρας και ουσιαστικά θα περιοριστεί σε τοπική χρήση μέχρι την κατασκευή των άκρων.

Σχετικά με αυτό πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών είχε πει πως είναι στην προτεραιότητα του (και ορθώς) το νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα. Εκεί υπάρχει σε εξέλιξη το έργο Λαμία-Μακρακώμη (της Εθνικής Οδού Λαμία-Καρπενήσι) και από εκεί θα χρειαστούν άλλα 16χλμ για να υπάρξει πλήρη σύνδεση του δρόμου με τον Ε65.

Στην Ολυμπία Οδό υπάρχει ένας κρυφός άσος που κάνει τους κατασκευαστές να κοιμούνται πιο ήσυχα. Τα μεγάλα τεχνικά έργα όπως οι διανοίξεις σε σήραγγες στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα έχουν διανοιχθεί αφήνοντας πίσω έργα με μικρότερες τεχνικές απαιτήσεις.

Θεωρητικά θα μπορούσαμε να πούμε πως παραδόσεις τμημάτων θα μπορούσαμε να έχουμε από τις αρχές του 2015 μέχρι τις αρχές του 2016, όμως είμαστε εν αναμονή και των επίσημων ανακοινώσεων από την πλευρά της Κοινοπραξίας των κατασκευαστών.

Για το τμήμα Πάτρα-Τσακώνα το Υπουργείο Υποδομών έχει δεσμευτεί για κατασκευή με  πόρους του νέου ΕΣΠΑ.

Στην Ιόνια Οδό είναι και το μεγαλύτερο ερωτηματικό. Η πρόοδος του έργου είναι ιδιαίτερα μικρή ενώ η απαίτηση για κατασκευή περίπου 150χλμ σε 2,5 χρόνια θα είναι (εάν επιτευχθεί) ένας σύγχρονος άθλος. Θα κατασκευαστούν τα τμήματα Αντίρριο (εκτός της Κλόκοβας)-Κεφαλόβρυσο, Κουβαράς-Άγ.Δημήτριος (Άρτα) και Φιλιππιάδα-Ιωάννινα.

Εκκρεμότητα είναι η απόφαση του ΣτΕ για την λύση της κατασκευής της διέλευσης της Κλόκοβας. Οι 2 προτάσεις αφορούν την κατασκευή α.με σήραγγα και β.με διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου. Σε περίπτωση κατασκευής με σήραγγα το συγκεκριμένο τμήμα θα ολοκληρωθεί το 2017.

Τέλος να μην ξεχνάμε πως σε κατασκευή είναι και τα τελευταία τμήματα του Αυτοκινητόδρομου Μορέα. Έχει ολοκληρωθεί ο βασικός κορμός Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Φέτος αναμένουμε την ολοκλήρωση του οδικού κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτα και του Περιμετρικού Καλαμάτας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα