Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2014

Επιτυχία είναι όταν τα έργα από σχέδια και μακέτες τελικά κατασκευάζονται

κείμενο από το ypodomes.com
Εδώ στο ypodomes.com επί 3,5 χρόνια προσπαθούμε να προβάλλουμε την Ελλάδα που πάει μπρος, που δεν το βάζει κάτω, που έχει στόχο την καλυτέρευση της καθημερινότητας μας. Αυτό σίγουρα δεν αντανακλά την εικόνα που έχει η Ελλάδα.  Είναι όμως ένα από τα πρόσωπα της.

Μετά από τόσα χρόνια κρίσης και πτώσης νομίζω πως είναι η ώρα αυτό το πρόσωπο να το ισχυροποιήσουμε και να το αναδείξουμε.  Οι υποδομές μίας χώρας την κάνουν αυτό που είναι αλλά και αυτό που μπορεί να γίνει.

Πολλές φορές κάποιοι αναγνώστες είναι  απαισιόδοξοι καθώς βλέπουν την συνολική κατάσταση γύρω τους και δεν τους αγγίζει ένα έργο που γίνεται σε μία άλλη πόλη σε μία άλλη περιφέρεια. Αυτό είναι σωστό αν δεν δούμε πιο βαθιά.

Ένα έργο με την κατασκευή του βοηθά τελικά όλους μας και ας μην το βλέπουμε. Όταν κατασκευάζεται π.χ ένα έργο για την κατασκευή ενός μουσείου τότε εκατοντάδες επαγγέλματα θα συνδεθούν μαζί του για να το δούμε εμείς κάποια μέρα με ανοιχτές πύλες και να θαυμάσουμε τα εκθέματα του.

Το ίδιο ισχύει για μία ανάπλαση, για  ένα οδικό έργο, για ένα έργο ενέργεια, για ένα έργο μετρό, σιδηροδρομικό και όλα τα υπόλοιπα που καθημερινά διαβάζετε. Ξέρετε, όλα αυτά αν τα προσθέσουμε θα δούμε ένα κλάδο, αυτόν την κατασκευής που με την υγιή λειτουργία του μόνο θετικά έχει να προσθέσει.

Το σημαντικό όμως στον χώρο των υποδομών είναι η κληρονομιά που αφήνουν τα έργα. Μπορεί να μας ενδιαφέρει η κατασκευή ενός σταθμού Μετρό όμως η πραγματική του αξία είναι όταν τελικά θα λειτουργήσει. Ο πολίτης θα το χρησιμοποιήσει γιατί θα διευκολύνει τις μετακινήσεις του, περιβαλλοντικά θα βοηθήσει την πόλη από την μη λειτουργία χιλιάδων οχημάτων.

Υπάρχει και συνέχεια όμως: εμπορικά καταστήματα θα ανοίξουν γύρω από το σταθμό δημιουργώντας μία κυψέλη εμπορικότητας και ευημερίας των καταστημάτων που με την σειρά τους με την κατανάλωση βοηθούν το χονδρεμπόριο ενώ παρέχουν θέσεις εργασίας.

Αυτά τα αποτελέσματα είναι ο κόπος που έχει πέσει από τον σχεδιασμό του έργου,  την επίμονη προσπάθεια για την χρηματοδότηση του και την κατασκευή του τελικά. Είναι μία αλυσίδα ανθρώπων και γεγονότων μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να έχουμε στην καθημερινότητα μας ένα έργο.

Τέτοια παραδείγματα μπορώ να απαριθμώ όλη μέρα, όμως νομίζω ότι «πιάσατε» το κεντρικό νόημα αυτού του κειμένου. Τα έργα λοιπόν είναι κυρίως μέλλον, είναι η κληρονομιά που αφήνουμε, η πρόοδος που καταγράφουμε με το πέρασμα του χρόνου.

Ένας αναγνώστης προ ημερών διαμαρτυρήθηκε προ ημερών ότι δεν προβάλουμε πλέον τόσο συχνά το υπό κατασκευή έργο στην δυτική περιφερειακή Θεσσαλονίκης ενώ όσο ήταν σε σχεδιασμό και δημοπράτηση είχαμε καθημερινή σχεδόν δημοσίευση.

Αυτό ακριβώς είναι όμως και η αυτό που θέλουμε εδώ στο ypodomes! Να φτάνουμε στο σημείο τα έργα από σχέδια και μακέτες να μπαίνουν υπό κατασκευή. Για εμάς αυτό είναι νίκη. Κατά την διάρκεια κατασκευής ενός έργου οι αναφορές θα είναι πάντα λιγότερες και πιο τεχνικές. Γίνονται και πάλι έντονες όταν φτάνει σε σημείο ωριμότητας και πλησιάζει η λειτουργία του.

Μέσα από αυτή την ιστοσελίδα θα βλέπετε πάντα μία εμμονή με έργα που τα βλέπουμε σχεδιασμένα αλλά δεν έχουν μπει σε σειρά κατασκευής. Θέλουμε αυτή η χώρα να αποκτήσει μεγάλες, βιώσιμες υποδομές που θα βοηθούν στην ανάπτυξη και την ευημερία της χώρας και του λαού.


Τέλος, στο ypodomes πολλές φορές κάνουμε προτάσεις για τις υποδομές μας. Όχι μέσα από τα μάτια ή το μυαλό ενός επιστήμονα. Μέσα από το μυαλό ενός καθημερινού πολίτη που είναι ενεργός και προτείνει. Αυτό θα ήθελα πολύ να το βλέπω και από εσάς. Δεν υπάρχει κάτι περισσότερο καλύτερο από αυτό. Οι πολλές προτάσεις και η συζήτηση πάντα βγάζει το καλύτερο συμπέρασμα και το καλύτερο αποτέλεσμα.

Έτσι και αλλιώς εδώ δεν έχουμε κάποια εκτελεστική εξουσία. Είμαστε μία φωνή μέσα στις χιλιάδες που υπάρχουν. Μία φωνή όμως που δεν είναι μόνη αλλά έχει την παρέα την δική σας που είναι τελικά πολύ μεγάλη.

Καλή εβδομάδα σε όλους


Νίκος Καραγιάννης
n.karagiannis@ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα