Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

Ελληνικό: Τι περιλαμβάνουν τα σχέδια για το μεγαλύτερο αστικό έργο στην Ευρώπη

κείμενο από το ypodomes.com
Με αφορμή το σημερινό αφιέρωμα σας θυμίζουμε το δημοσιευμένο masterplan στο οποίο θα μπορούσε να στηριχθεί το εγχείρημα της αξιοποίησης της έκτασης των 6,2 χιλιάδων στρεμμάτων του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό. Το μοντέλο ανάπτυξης, ουσιαστικά, δεν δεσμεύει τον υποψήφιο ανάδοχο για την ανάπλαση της έκτασης, αλλά αποτελεί δείκτη για το πώς θα μπορούσε να «μεταμορφωθεί» η έκταση.

Τι περιλαμβάνει η «μακέτα» της Ελληνικό Α.Ε.

- Την εκτροπή της κυκλοφορίας από την Λεωφόρο Ποσειδώνος σε νέο άξονα του ίδιου δρόμου, με την παλιά χάραξη να διατηρείται ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας. Έτσι, η αξία και η έκταση του παράκτιου μετώπου θα αυξηθεί ενώ θα διπλασιαστεί το μέτωπο με όψη πάνω στη νέα θέση της Ποσειδώνος.

- Την υλοποίηση πυκνού δικτύου πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων σε συνδυασμό με πολλαπλά σημεία ενδιαφέροντος και δραστηριοτήτων, ώστε να δημιουργηθεί ένα ασφαλές περιβάλλον για τους πεζούς.

- Την επέκταση των υφιστάμενων δικτύων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (τραμ, μετρό, λεωφορεία) και  την ενίσχυσή τους με χώρους στάθμευσης και σταθμούς μετεπιβίβασης.

- Τη δημιουργία εγκαταστάσεων διαχείρισης λυμάτων και απορριμμάτων και ανακύκλωσης.

Σύμφωνα με την μελέτη της Ελληνικό Α.Ε., το 60-65% της επιφάνειας του πρώην αεροδρομίου είναι σκληρά δάπεδα, ενώ το 35-40% αποτελείται από χωμάτινα δάπεδα.

Το σχεδιαζόμενο πάρκο, που θα πρέπει σύμφωνα με το Ν. 4062 να καλύπτει επιφάνεια 2.000 στρεμμάτων, προτείνεται να έχει σχήμα «αστερία», ώστε η περίμετρός του να αυξηθεί κατά 230%, σε σχέση με το εάν διέθετε κυκλικό σχήμα.

Επιπλέον, η «μακέτα» της Ελληνικό περιλαμβάνει την υλοποίηση εμπορικού-επιχειρηματικού κέντρου, συγκροτήματος κατοικιών, δημιουργία πίστας φόρμουλας 1, κέντρου υγείας, εκθεσιακού και συνεδριακού κέντρου, τουριστικών εγκαταστάσεων αλλά και κοιμητηρίου!

Το σχέδιο προκρίνει τη δημιουργία χρήσεων γης που αφορούν κατοικία (17%), τουρισμού (5%), υγείας και πρόνοιας (1%), γραφείων (1%), μικτής χρήσης (2%), εκπαίδευσης και έρευνας (6%), πολιτισμού (3%), υπηρεσιών (0,3%), εμπορίου (2%), αναψυχής (1%), αθλητισμού (3%), υποδομών (5%), ανοιχτών χώρων μητροπολιτικού πάρκου (20%), δημόσιων χώρων (11%) και δρόμων-πεζόδρομων (23%).

Προτείνει επίσης, την υλοποίηση ενός νέου τύπου οικοδομικού τετραγώνου για κτήρια διαμερισμάτων με τυπικές διαστάσεις 130μ x 130μ, τα οποία τοποθετούνται στην περίμετρο και μία ενιαία αυλή δημιουργείται στο εσωτερικό.

Σύμφωνα με το master plan, στο Ελληνικό θα υλοποιηθούν ξενοδοχεία 7.200 κλινών, και υπηρεσίες υγείας 2.800 κλινών. Στις περίπου 11.000 κατοικίες, που εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν, θα διαμένουν 35 χιλιάδες κάτοικοι, ενώ 1,5 εκατ. άτομα θα επισκέπτονται την έκταση, σε ετήσια βάση.

Υπολογίζεται ότι η επένδυση θα φέρει 15 χιλιάδες μόνιμες θέσεις εργασίας (στο επιχειρηματικό  και ναυτιλιακό κέντρο).

Φάσεις υλοποίησης
Ο «πιλότος» αξιοποίησης της έκτασης, προβλέπει ότι τα πρώτα 5-8 χρόνια η αξιοποίηση του Ελληνικού δεν θα είναι κερδοφόρα. Στην πρώτη αυτή φάση, το κατασκευαστικό κόστος υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στα 175-185 εκατ. ευρώ, με τις εργασίες να περιλαμβάνουν τη σύνδεση της Βουλιαγμένης με την Ποσειδώνος, την αξιοποίηση του 20% της έκτασης, και την κατασκευή πλέον του 55% της πράσινης επιφάνειας του Μητροπολιτικού πάρκου.

Η δεύτερη φάση, με κόστος μέχρι 1,2 δισ. ευρώ, υλοποιείται επίσης, τα πρώτα 5-8 χρόνια  και περιλαμβάνει την υλοποίηση πανεπιστημίου, ναυτιλιακού και επιχειρηματικού κέντρου, υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας, συνεδριακού κέντρου, τουριστικών μονάδων, εγκαταστάσεων που καλύπτουν το 53% των χρήσεων. Το εν λόγω στάδιο, προβλέπει την αξιοποίηση επιπλέον 20% της έκτασης (1,3 τ.μ.), την κατασκευή περισσότερο από 25% της πράσινης επιφάνειας του πάρκου και την κατασκευή κατοικιών.

Η τρίτη και τελευταία φάση (εμπορική εκμετάλλευση) έχει κόστος έως 1,7 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει την αξιοποίηση του παράκτιου μετώπου, τη δημιουργία ενυδρείου, τουριστικών ξενώνων, δραστηριοτήτων αναψυχής και εμπορίου, την αξιοποίηση επιπλέον 35% της έκτασης (2,1 χιλιάδες τ.μ.), την κατασκευή επιπλέον 15% της πράσινης επιφάνειας του μητροπολιτικού πάρκου και την κατασκευή κατοικιών.   

Συνολικά, οι τρεις φάσεις θα αντιστοιχούν στο 61% της συνολικής δόμησης κατοικίας του ακινήτου. Σε οικονομικό επίπεδο,  προβλέπονται κεφαλαιουχικές δαπάνες της τάξης των 20 εκατ. ευρώ το 2014, ύψους 350 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ το 2021 και το 2026 εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 800 εκατ. ευρώ.

Η μελέτη, επιχειρώντας να αποτυπώσει τις τάσεις της αγοράς ακινήτων, επισημαίνει ότι:
- δεν υπάρχει εγχώρια αγορά για κατοικίες, γραφεία και καταστήματα. Οι τιμές πέφτουν και υπάρχει μικρή πιθανότητα να επιτευχθούν οι στόχοι και οι προβλέψεις του επιχειρηματικού σχεδίου.

- η οικονομική και πολιτική αβεβαιότητα δημιουργούν συνθήκες υψηλού ρίσκου για τους επενδυτές, οι οποίες θα μπορούσαν να μειώσουν την αξία του έργου και το κέρδος του.

Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης της ανάπλασης, το σχέδιο Πολλάλη προβλέπει ότι οι μπουλντόζες θα μπουν στο Ελληνικό στον τρίτο χρόνο από την υπογραφή της σύμβασης.

Και αυτό επειδή απαιτείται χρόνος μέχρι να εγκριθούν η γενική οργάνωση του μητροπολιτικού πάρκου, ο σχεδιασμός και τα έργα ζωνών ανάπτυξης, οι πολεοδομικές μελέτες προς πολεοδόμηση περιοχών και να εκδοθούν οι άδειες δόμησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα