Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014

Ολυμπία Οδός: Ξεκίνησαν τα έργα σε όλο το μήκος από Κόρινθο μέχρι Πάτρα

κείμενο από το ypodomes.com
Ο κύβος ερρίφθη και στην Ολυμπία Οδό οι εργασίες έχουν ξεκινήσει. Το έργο που θα δούμε να κατασκευάζεται και να ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του 2015 αφορά το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα και έχει συνολικά 120χλμ.

Αυτή την εποχή υπάρχουν εργοτάξια σε όλο το μήκος του οδικού άξονα με την διαδικασία των προσλήψεων για την κάλυψη όλων των θέσεων αλλά και την σύναψη υπεργολαβιών να είναι σε εξέλιξη. Υπολογίζεται πως μέχρι τον Μάρτιο όλες οι διαδικαστικές ενέργειες θα έχουν τελειώσει και τα έργα στην κυριολεξία «θα πάρουν φωτιά».

Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές το έργο έχει χωριστεί σε διακριτά τμήματα για να «τρέχει» ταυτόχρονα παντού. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα για τμηματική παράδοση του έργου αλλά αυτό είναι πιθανό να γίνει αν κάποιο τμήμα είναι πιο βατό και ολοκληρωθεί νωρίτερα από τα προηγούμενα.

Στα θετικά μπορούμε να καταγράψουμε το γεγονός πως όλες οι σήραγγες στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα έχουν διανοιχθεί αφαιρώντας ένα μεγάλο βάρος από τις απαιτούμενες εργασίες. Σήμερα το έργο είναι χωρισμένο σε 5 διαφορετικές εργολαβίες που δίνουν μάχη με τον χρόνο:

ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΚΙΑΤΟ
Αφορά τμήμα 20,4χλμ και έχει αναλάβει την ολοκλήρωση του η ΤΕΡΝΑ. Το ποσοστό ολοκλήρωσης που παραλαμβάνει είναι 37,6%. Το τεχνικό αντικείμενο περιλαμβάνει συνολικά 4 γέφυρες και θεωρείται ίσως το πιο εύκολο τμήμα από τα 5.

ΚΙΑΤΟ-ΔΕΡΒΕΝΙ
Αφορά τμήμα 33χλμ και έχουν αναλάβει την ολοκλήρωση του από κοινού οι εταιρείες Hochtief-ΑΚΤΩΡ. Το ποσοστό ολοκλήρωσης που παραλαμβάνουν είναι 33,5%. Στο τεχνικό αντικείμενο περιλαμβάνεται η σήραγγα Δερβενίου (είναι δύο αλλεπάλληλες σήραγγες στην κατεύθυνση προς Κόρινθο που συνδέονται μεταξύ τους με δύο γέφυρες 480 και 627 μέτρων αντίστοιχα.

Στο τμήμα αυτό περιλαμβάνονται επίσης 4 γέφυρες. Η μία γέφυρα είναι πάνω από τον ποταμό Σίσσα. Τέλος κατασκευάζονται τρία  lane covers:  ένα στο Ξυλόκαστρο και δύο στο Δερβένι.

ΔΕΡΒΕΝΙ-ΠΛΑΤΑΝΟΣ
Αφορά τμήμα 13,5χλμ και το κατασκευάζει με σκοπό την ολοκλήρωση η J&P  Αβαξ. Το ποσοστό ολοκλήρωσης που παραλαμβάνει είναι 49,9%. Στο τεχνικό αντικείμενο περιλαμβάνονται δύο σήραγγες. Η μία είναι στα Μαύρα Λιθάρια (που κατασκευάζεται και στα 2 ρεύματα κυκλοφορίας). Το ρεύμα προς Κόρινθο έχει μήκος 1.189 μέτρα και το ρεύμα προς Πάτρα 1.160 μέτρα.

Η δεύτερη είναι η σήραγγα Ακράτας που είναι δύο διαδοχικές σήραγγες με μήκος 790 και 252 μέτρα αντίστοιχα. Τέλος περιλαμβάνεται και η γέφυρα του ποταμού Κράθη, και δύο lane covers σε Ακράτα και Πλάτανο.

ΠΛΑΤΑΝΟΣ-ΑΙΓΙΟ
Αφορά τμήμα 23,1χλμ και έχει αναλάβει την κατασκευή και ολοκλήρωση ο ΑΚΤΩΡ. Το ποσοστό ολοκλήρωσης που παραλαμβάνει είναι 43,7%. Περιλαμβάνει την σήραγγα Πλατάνου που στο ρεύμα προς Πάτρα έχει μήκος 1.670 μέτρα και το ρεύμα προς Αθήνα έχει μήκος 1.571 μέτρα. Επίσης θα κατασκευαστούν 4 γέφυρες και δύο lane covers.

ΑΙΓΙΟ-ΑΡΑΧΩΒΙΤΙΚΑ ΠΑΤΡΑΣ (ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ)
Αφορά τμήμα 29,9χλμ και την κατασκευή του έχει αναλάβει η Γαλλική  Vinci. Το ποσοστό ολοκλήρωσης που παραλαμβάνει είναι 36%. Εδώ περιλαμβάνεται η μεγαλύτερη σήραγγα όλου του οδικού άξονα. Η σήραγγα Παναγοπούλας στο ρεύμα προς Πάτρα διαθέτει 3 διαδοχικές σήραγγες με 530,555 και 4.003 μέτρα. Στο ρεύμα προς Αθήνα είναι μία σήραγγα με μήκος 3.160 μέτρα. Με την ολοκλήρωση της θα είναι η 3η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα μετά από εκείνη των Τεμπών (Τ2) και του Δρίσκου στην Εγνατία.

Στο αντικείμενο περιλαμβάνονται επίσης 3 γέφυρες και 1 lane cover.

Τα έργα σύμφωνα με τη νέα σύμβαση πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2015 και είναι η Α` φάση των έργων παραχώρησης. Η Β` φάση που αφορά το δυτικό τμήμα (Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα) αποτελεί προς το παρόν αντικείμενο συζήτησης και αναμένεται να κατασκευαστεί με πόρους από το νέο ΕΣΠΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα