Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2014

Αθήνα: 13η καλύτερη πόλη στην Ευρώπη για νέες επενδύσεις

κείμενο από το ypodomes.com
Στην 13η θέση ανέβηκε η Αθήνα (από την 27η πέρυσι) στην κατάταξη των ευρωπαϊκών πόλεων για νέες επενδύσεις, καθώς οι επενδυτές αναζητούν ευκαιρίες που δημιουργούνται μέσα από την κρίση.

Η μελέτη που διεξήγαγαν οι PwC και Urban Land Institute για τις τάσεις στον κλάδο των ακινήτων στην Ευρώπη το 2014, δείχνουν ωστόσο ότι, παρόλο που η Αθήνα βελτίωσε τη θέση της, οι επενδυτές παραμένουν διστακτικοί λόγω των αρνητικών αντιλήψεων για την ελληνική οικονομία.

Αντίθετα, στρέφονται σε αγορές που βρίσκονται σε ανάκαμψη, όπως η Ιρλανδία και η Ισπανία, καθώς και σε πόλεις της περιφέρειας ή δευτερεύουσας σημασίας. Παράλληλα, τα προνομιακά ακίνητα στις κυριότερες ευρωπαϊκές αγορές θεωρούνται πλέον υπερτιμημένα.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το 2014 θα υπάρχει σημαντικό μέγεθος διαθέσιμων κεφαλαίων στην ευρωπαϊκή αγορά ακινήτων. Το 71% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι θα αυξηθούν τα ίδια κεφάλαια για αναχρηματοδότηση ή νέες επενδύσεις.

Βελτιώνεται επίσης η προοπτική για τη διαθεσιμότητα χρεών, καθώς το 51% των συμμετεχόντων αναμένουν ότι η διαθεσιμότητα για αναχρηματοδότηση ή νέες επενδύσεις θα αυξηθεί φέτος, ενώ μόλις το 15% πιστεύουν το αντίθετο. Οι συμμετέχοντες δεν αναμένουν σημαντική βελτίωση και επάνοδο σε επίπεδα προ κρίσης.

Δείχνουν και την έλλειψη ρευστότητας
Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων στη μελέτη βλέπει την Αθήνα σαν μια πολύ δύσκολη αγορά που προς το παρόν προτιμά να αποφεύγει. Η πόλη εξακολουθεί να παραμένει στις τελευταίες θέσεις των κατατάξεων για υπάρχουσες και αναπτυξιακές επενδύσεις.

Η μελέτη δείχνει ότι οι επενδυτές, από το εξωτερικό και την Ελλάδα, αποθαρρύνονται λόγω της δύσκολης οικονομικής κατάστασης, παρότι η χώρα κατάφερε να παραμείνει στην ευρωζώνη και υλοποιεί ένα αυστηρό πρόγραμμα λιτότητας με σκοπό να αντιστρέψει την πορεία της οικονομίας. Επίσης, η χρηματοδότηση νέων αγοραπωλησιών δυσχεραίνεται καθώς οι τράπεζες είναι πολύ επιφυλακτικές στη δανειοδότηση.

Εντονο ενδιαφέρον για άλλες πρωτεύουσες
Η πρωτεύουσα της Ιρλανδίας μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση για την Αθήνα. Οι επενδυτές που θεωρούσαν μόλις πριν από δύο χρόνια την αγορά ακινήτων στο Δουβλίνο «απαγορευτική», σήμερα την συγκαταλέγουν στις καλύτερες της Ευρώπης. Διεθνείς και εγχώριοι επενδυτές προσελκύονται από το επίπεδο των τιμών και τις προοπτικές βελτίωσης της ιρλανδικής οικονομίας.

Οι διεθνείς κεφαλαιαγορές οδηγούν τους επενδυτές να στραφούν και σε αγορές που βρίσκονται σε ανάκαμψη, όπως η Ισπανία, μία μεσογειακή χώρα που χτυπήθηκε από την οικονομική κρίση. Το 67% των συμμετεχόντων στην έρευνα πιστεύουν ότι στη χώρα αυτή υπάρχουν καλές ευκαιρίες για την αγορά ακινήτων. Ωστόσο, όπως και για την Ελλάδα, μερικοί υποστηρίζουν πως η διαχείριση του χρέους της χώρας είναι πολύ δύσκολη και η ισπανική αγορά «επικίνδυνη» για επενδύσεις πριν εμφανισθούν απτές ενδείξεις ανάπτυξης.

Ο έντονος ανταγωνισμός προκαλεί μία αυξανόμενη τάση κατεύθυνσης των επενδύσεων πέραν των κλασσικών αγορών του Λονδίνου, του Μονάχου και το Παρισιού. Τώρα οι επενδυτές στρέφονται σε ακίνητα σε πόλεις δευτερεύουσας σημασίας που όμως θα αποφέρουν πιο σταθερά έσοδα. Ψάχνουν για ευκαιρίες σε μεγάλες αγορές εκτός των κεντρικών περιοχών που ήδη αποφέρουν καλά έσοδα ή που με προσεκτική διαχείριση μπορούν να γίνουν κύρια περιουσιακά στοιχεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα