Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

Τα μεγάλα έργα του μέλλοντος μας

κείμενο από το ypodomes.com
Πολύ συχνά αναφερόμαστε στα έργα που θα μας απασχολήσουν το επόμενο διάστημα η τα επόμενα χρόνια. Είναι μία αργή διαδικασία στην οποία κάθε φορά προστίθεται ή αφαιρείται κάτι. Τι γνώση έχουμε όμως για τα πραγματικά μελλοντικά έργα;

Τα έργα που θα τα δούμε να υλοποιούνται μετά το 2020 και θα μας κρατούν συντροφιά για χρόνια μετά. Αυτά τα έργα στην σημερινή κατάσταση μπορεί να φαίνονται καλά κρυμμένα αλλά είναι δυνητικά τα μεγάλα έργα του μέλλοντος μας.

ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΕΣ ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΧΩΡΩΝ
Στην Ελλάδα, τα οικιστικά «εγκλήματα» που έχουν γίνει τις περασμένες δεκαετίες έχουν δημιουργήσει αποπνικτικούς αστικούς ιστούς σχεδόν σε όλες τις πόλεις της χώρας. Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Λάρισα και άλλες μεγάλες πόλεις έχουν πεδίο λαμπρό για να δούμε το αστικό τοπίο να αλλάζει προς όφελος των κατοίκων. Στην Αθήνα θα βιώσουμε μία πρώτη αρχή με τις αναπλάσει στο Φάληρο, το Ελληνικό και το κέντρο της πόλης (Πανεπιστημίου, Αλεξάνδρας κλπ).

ΑΠΕ, ΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΜΑΣ ΜΕΛΛΟΝ
Η χώρα είναι ευλογημένη σε αυτό τον τομέα καθώς διαθέτει εκπληκτική γεωγραφική ποικιλία: ατελείωτα βουνά, θάλασσες, εντυπωσιακές ακτογραμμές, ηλιοφάνεια, ανεμικό δυναμικό. Έργα μεγάλης κλίμακας θα μπορούσαν όχι μόνο να καλύψουν τις ενεργειακές ανάγκες της χώρας αλλά να τροφοδοτήσουν και άλλες χώρες της Ευρώπης.


ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ, ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ
Οι θάλασσες της χώρας δεν μπορούν να δώσουν απεριόριστη πράσινη ενέργεια. Όπως φαίνεται κρύβουν πλούτο στα βάθη τους, ικανά στο να μετατρέψουν το μελλοντικό προφίλ της χώρας και να μηδενίσουν την σημερινή μίζερη κατάσταση.

ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΜΒΟΣ ΟΔΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Ανέκαθεν η χώρα μας ήταν το σταυροδρόμι της Ευρώπης με την Ασία και την Αφρική. Μόλις πρόσφατα ανακαλύψαμε πως ο σιδηρόδρομος μπορεί να γίνει παράγοντας πλούτου και δύναμης για την χώρα.

Την επόμενη δεκαετία θα μας απασχολήσει η κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, της Σιδηροδρομικής Ιόνιας και η μεταμόρφωση του σημερινού σιδηροδρομικού δικτύου. Ανασύνταξη και εκσυγχρονισμός του δικτύου στην Πελοπόννησο ευρύτερη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας θα φέρει εντυπωσιακές αλλαγές στον τρόπο μετακίνησης εντός και εκτός της χώρας αλλά και επανάσταση στις εμπορευματικές μεταφορές από την Ασία και την Ανατολική Αφρική.

ΑΣΤΙΚΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ
Το Μετρό στην Αθήνα, την επόμενη δεκαετία θα γιγαντωθεί. Θα έχουμε την κατασκευή των τμημάτων της γραμμής 4, θα έχουν ολοκληρωθεί οι γραμμές 1 και 2 και θα έχουμε την προώθηση της γραμμής 5 ένα έργο που εν πολλοίς θα ολοκληρώσει το βασικό αστικό σιδηροδρομικό δίκτυο της πρωτεύουσας.

Στην Θεσσαλονίκη θα έχουμε την κατασκευή των υπόλοιπων τμημάτων: προς Εύοσμο και Κορδελιό, προς Αεροδρόμιο αλλά και την κατασκευή μίας νέας γραμμής που θα ξεκινά από την Νέα Ελβετία και μέσω Χαριλάου και Τούμπας θα φτάνει στο κέντρο.

Την επόμενη δεκαετία θα δούμε την εξάπλωση των Προαστιακών Σιδηρόδρομων σε Αθήνα (προς Ραφήνα και νέες γραμμές) και Θεσσαλονίκη.


ΝΕΑ ΟΡΑΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑ
Ίσως το πιο οραματικό έργο που έχει συζητηθεί εδώ και χρόνια να είναι το έργο της Ζεύξης του Θερμαϊκού. Μία γέφυρα που θα ενώνει τις δύο πλευρές του Θερμαϊκού και θα κάνει τις μετακινήσεις από και προς την Χαλκιδική εύκολες.   

Ένα οδικό έργο που θα έκανε την μετακίνηση στην Αθήνα εντυπωσιακή και έχει κάνει κατά καιρούς την εμφάνιση του ίσως το δούμε την επόμενη δεκαετία. Μιλάμε για την υπόγεια οδική σύνδεση των δυτικών και ανατολικών προαστίων.  Έργο απαιτητικό και δύσκολο που με την κατασκευή του θα έκανε την Αθήνα αγνώριστη κυκλοφοριακά.

Όλα τα παραπάνω έργα σήμερα ανήκουν στην σφαίρα της φαντασίας. Όμως πριν από 20 χρόνια στην ίδια κατάσταση ήταν η Αττική Οδός, η γέφυρα του Ρίο-Αντίρριο και το Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα