Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Στις 27 Μαρτίου 2014 έρχεται ο ανανεωμένος ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ

κείμενο από το ypodomes.com
Σε 2 εβδομάδες από σήμερα ξεκινά και πάλι η αντίστροφή μέτρηση για την δημοσίευση για τον νέο ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ. Πρόκειται για τον γνωστό κατάλογο του ypodomes.com που δημοσιεύεται κάθε 6 μήνες Σεπτέμβριο και Μάρτιο.

Ο κατάλογος αυτός περιέχει όλα τα μεγάλα έργα που κατασκευάζονται σήμερα στην Ελλάδα. Οδικά έργα, έργα Μετρό, σιδηροδρομικά, αναπλάσεις, έργα πόλης, περιβαλλοντικά, φράγματα και άλλα πολλά παρελαύνουν για να δείξουν το άλλο πρόσωπο της Ελλάδας. Το πρόσωπο που ξέρει να μάχεται και να πηγαίνει μπρος.

Ο νέος ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ του ypodomes.com θα δημοσιευθεί στις 27 Μαρτίου 2014 αντικαθιστώντας τον προηγούμενο που δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2013.

Από την Τρίτη 4 Μαρτίου 2014 και μέχρι τις 26 Μαρτίου 2014 θα δημοσιευθούν όλα τα έργα του καταλόγου, το κάθε ένα σε ξεχωριστή δημοσίευση. Σε κάθε δημοσίευση γίνεται μία σύντομη αναφορά στο ιστορικό του έργου και την πρόοδο του μέχρι σήμερα ενώ παρουσιάζεται και η «ταυτότητα του έργου» δηλαδή το τεχνικό αντικείμενο των εργασιών αλλά και η προβλεπόμενη προθεσμία ολοκλήρωσης του.

Σε αυτό τον κατάλογο έχουμε ρεκόρ από μεγάλα έργα σε κατασκευή ενώ στο διάστημα που μεσολάβησε από τον περασμένο Σεπτέμβριο έχουν ενταχθεί στον Κατάλογο περισσότερα από 14 νέα έργα ενώ περίπου 5 έχουν αποσυρθεί καθώς έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή τους. Το νούμερο των υπό κατασκευή έργων του καταλόγου ξεπερνά τα 90!

Μέσα στον ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ παρουσιάζονται μόνο τα έργα που έχει υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής τους.  Μόλις ολοκληρωθεί η αναλυτική παρουσίαση ένα-ένα στα έργα, παρουσιάζεται σε μία δημοσίευση και ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ που αποτυπώνει την κατάσταση στην χρονική περίοδο που δημοσιεύεται.

Τα έργα είναι κατανεμημένα ανά έτος ολοκλήρωσης με μία σύντομη αναφορά στον φορέα υλοποίησης, τον ανάδοχο, τον προϋπολογισμό, την έκπτωση του αναδόχου και την προβλεπόμενη χρονική στιγμή της ολοκλήρωσης τους.

Εδώ παρουσιάζεται μεγάλο ενδιαφέρον καθώς η Ελληνική πραγματικότητα και γραφειοκρατία αποτυπώνεται κάθε φορά με πλήθος έργων να μετακινείται συνεχώς λόγω καθυστερήσεων.

Θα πρέπει να σημειώσουμε πως η δημοσίευση κάθε εξάμηνο για τον ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ αποτελεί το αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και καθημερινή επαφή με κάθε ένα από τα έργα. Η τεράστια αυτή προσπάθεια έρχεται εις πέρας κάθε φορά με την πολύτιμη συνδρομή των ανθρώπων του κατασκευαστικού φάσματος αλλά και των αρμόδιων φορέων υλοποίησης, τους οποίους και ευχαριστούμε θερμά.

Ελπίζουμε και σε αυτό τον κατάλογο να έχουμε καταφέρει να αποδώσουμε όσο πιο ρεαλιστικά και αντικειμενικά γίνεται την πραγματική κατάσταση των έργων για να μπορείτε να έχετε μία σαφή εικόνα του κατασκευαστικού γίγνεσθαι.

Τέλος να σημειώσουμε πως ταυτόχρονα με την δημοσίευση για τον ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ με αναλυτικά στοιχεία δημοσιεύουμε και τον Κατάλογο σε μορφή πίνακα για εύκολη ανάγνωση και χρήση από τους αναγνώστες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα