Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014

Αττικό Μετρό: Πολλά νέα έργα σε φάση σχεδιασμού, ερώτημα η χρηματοδότηση

κείμενο από το ypodomes.com
Πολλά είναι τα άμεσα πλάνα για την Αττικό Μετρό. Η εταιρεία που άλλαξε τα δεδομένα στις μετακινήσεις των Αθηναίων εδώ και 14 χρόνια έχει πλούσια σχέδια για να μεγιστοποιήσει το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς.

Αν και τα τελευταία χρόνια η οικονομική κρίση έπληξε και τις δραστηριότητες της Αττικό Μετρό, τώρα έχουμε 4 μεγάλα έργα σε κατασκευή στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, 3 έργα προς δημοπράτηση και 4 μεγάλα έργα που σχεδιάζονται για να δημοπρατηθούν με το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.

ΕΡΓΑ ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
Το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο είναι η βασική γραμμή για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Ξεκίνησε το 2006 με αρχικό στόχο την ολοκλήρωση το 2012 όμως τα χιλιάδες προβλήματα οδηγούν το έργο σε μεγάλες καθυστερήσεις και λειτουργία το 2017.

Δεύτερο μεγάλο έργο είναι η κατασκευή για την επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας από την Αγία Μαρίνα στο Δημοτικό Θέατρο. Πρόκειται για επέκταση με 6 σταθμούς και 7,5 χιλιόμετρα. Ξεκίνησε το 2012 και η ολοκλήρωση του τοποθετείται επίσημα το 2017 αλλά ανεπίσημα το 2018. Είναι το μοναδικό έργο Μετρό στην Αθήνα.

Το τρίτο μεγάλο έργο είναι η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης από τον σταθμό Πατρικίου στην Καλαμαριά. Το έργο περιλαμβάνει 5 νέους σταθμούς και 5 χιλιόμετρα. Το έργο υπογράφηκε το καλοκαίρι του 2013 και οι πρώτες εργοταξιακές καταλήψεις είναι έτοιμες να ξεκινήσουν. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το έργο θα ολοκληρωθεί το 2018.

Το τέταρτο μεγάλο έργο είναι η πρώτη μεγάλη επέκταση του Τραμ της Αθήνας από το Νέο Φάληρο στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά. Το έργο περιλαμβάνει 5,4 χιλιόμετρα μονής γραμμής και 12 νέους σταθμούς. Αν και υπογράφηκε πέρυσι τον Ιανουάριο οι πρώτες εργασίες μόλις ξεκίνησαν και δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί πριν τις αρχές του 2016.

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑ
Μέχρι το καλοκαίρι θα έχουμε την δημοπράτηση της επέκτασης του Τραμ από το Σύνταγμα στην Λεωφόρο Πατησίων στη συμβολή Πατησίων και Αλεξάνδρας μέσα από το μεγάλο έργο της ανάπλασης της Πανεπιστημίου. Αν ξεκινήσουν τα έργα μέσα στο 2015 τότε το 2017 η επέκταση θα έχει ολοκληρωθεί. Έχει μήκος 2,2 χιλιόμετρα.

Ίσως μέσα στο 2014 να δούμε και άλλη μία μικρή επέκταση του Τραμ από τον Άγιο Κοσμά στον σταθμό του Μετρό ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ. Πρόκειται για επέκταση 1,1 χιλιομέτρων με 2 σταθμούς που θα ενώσει το Μετρό με το Τραμ στα Νότια Προάστια και θα δώσει γρήγορη πρόσβαση από την Λεωφόρο Βουλιαγμένης στην Λεωφόρο Ποσειδώνος.

Με μικρότερες πιθανότητες αλλά με μεγάλη σημασία για το μέλλον του Μετρό της Αθήνας μπορεί να δούμε την πρώτη φάση (εκδήλωση ενδιαφέροντος- προεπιλογή) για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 από το Άλσος Βεϊκου μέχρι τον Ευαγγελισμό. Το κόστος του έργου κυμαίνεται από 900 εκ.ευρώ μέχρι 1 δις ευρώ.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ
Για το μέλλον σχεδιάζονται 4 ακόμα σημαντικά έργα που είναι σε φάση μελετών και έχουν μεγάλες πιθανότητες να αντλήσουν κεφάλαια από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Το πρώτο είναι η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας από την Ανθούπολη στο Ίλιον με 4 χιλιόμετρα και 3 σταθμούς. Το έργο θα κοστίσει περίπου 300εκ.ευρώ και είναι αρκετά ώριμο μελετητικά.

Το δεύτερο είναι η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης από τον σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ στην Ευκαρπία με 5 χιλιόμετρα και 5 σταθμούς. Το έργο θα κοστίσει 400εκ.ευρώ και οι μελέτες είναι σε εξέλιξη.

Το τρίτο έργο είναι η επέκταση του Τραμ της Αθήνας από το Λιμάνι του Πειραιά στο Κερατσίνι  με μήκος περίπου 6 χιλιόμετρα. Το έργο σε μεγάλο ποσοστό θα είναι υπόγειο και θα τερματίζει στην Αμφιάλη. Οι μελέτες είναι σε εξέλιξη.

Το τέταρτο έργο είναι μία ακόμα επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας από το Ελληνικό στη Γλυφάδα. Είναι επέκταση 3 χιλιομέτρων με 2 σταθμούς. Το έργο δεν είναι ώριμο μελετητικά και το κόστος του θα κυμαίνεται περίπου στα 200εκ.ευρώ.

ΔΥΟ ΑΚΟΜΑ ΑΟΥΤΣΑΙΝΤΕΡ
Ακόμα δύο έργα είναι υποψήφια προς υλοποίηση τα επόμενα χρόνια: είναι το έργο υπογειοποίησης της γραμμής 1 από το Φάληρο στον Πειραιά με 1 ενδιάμεσο σταθμό (ΚΑΜΙΝΙΑ) αλλά με μικρή σχετικά υποστήριξη παρά την μελετητική του ωριμότητα.

Το δεύτερο έργο αφορά και πάλι την γραμμή  1 και την βόρεια επέκταση της προς την Νέα Ερυθραία. Ανώριμο μελετητικά θα αφορά την υπογειοποίηση του σταθμού ΚΗΦΙΣΙΑ και την δημιουργία 2 ακόμα σταθμών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα