Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 21 Μαΐου 2014

Αυτοκινητόδρομοι: Στόχο για Δίκτυο 2.750 χιλιομέτρων μέχρι το 2017

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα σχεδόν πλήρες εθνικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων φιλοδοξεί να έχει η Ελλάδα μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής των 5 αυτοκινητόδρομων. Αν και έχουμε σημαντικά κουρεμένα τμήματα σε περίπου 2,5 χρόνια ο στόχος είναι όλες οι μεγάλες πόλεις της Ελλάδας να συνδέονται με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων το οποίο θα έχει ολοκληρωθεί και θα διαθέτει 2.500 χιλιόμετρα κλειστών αυτοκινητόδρομων.

Το δίκτυο θα περιλαμβάνει συνδέσεις μεταξύ των αυτοκινητόδρομων που θα καλύπτουν σχεδόν όλη την Ηπειρωτική χώρα με λίγες εξαιρέσεις. Σήμερα οι μόνοι ολοκληρωμένοι αυτοκινητόδρομοι είναι η Εγνατία Οδός και η Αττική Οδός, ενώ όλοι οι υπόλοιποι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο παραμένουν ημιτελείς. Σε κατασκευή έχουμε την Ολυμπία Οδό, την Ιόνια Οδό, τον Αυτοκινητόδρομο Αίγαιου, τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα, και τον Ε65 ενώ σε ολοκλήρωση βαδίζουν και τα έργα στον Μαλιακό Κόλπο. Σε κατασκευή είναι και αρκετοί κάθετοι άξονες της Εγνατίας.

Το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων που θα λειτουργούν στα μέσα του 2016 θα είναι τα παρακάτω:
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ και ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΥΜΗΤΤΟΥ (65χλμ). Συνδέεται στην Ελευσίνα με την Ολυμπία Οδό και στην Εθνική Οδό με την Νέα Οδό.

ΠΑΘΕ-ΝΕΑ ΟΔΟΣ: ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ-ΣΚΑΡΦΕΙΑ (180χλμ). Συνδέεται στην Μεταμόρφωση με την Αττική Οδό και στα Σκάρφεια με την Κεντρική Οδό Ε65. Περιλαμβάνει και τον οδικό κλάδο Σχηματάρι-Χαλκίδα (11χλμ).

ΠΑΘΕ-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ Ε65: ΣΚΑΡΦΕΙΑ-ΡΑΧΕΣ (55χλμ). Βρίσκεται σε μερική κατασκευή. Στα Σκάρφεια συνδέεται με την Νέα Οδό και στις Ράχες με τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ: ΡΑΧΕΣ-ΚΛΕΙΔΙ (230χλμ). Βρίσκεται σε μερική κατασκευή. Συνδέεται στις Ράχες με την Κεντρική Οδό Ε65 και στο Κλειδί Ημαθίας με την Εγνατία Οδό.

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ: ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΚΗΠΟΙ ΕΒΡΟΥ (670χλμ). Εδώ έχουμε ένα μεγάλο σύμπλεγμα συνδέσεων με άλλους αυτοκινητόδρομους αλλά και κάθετους άξονες της. Στο Αρδάνιο συνδέεται με τον κάθετο Αρδάνιο-Ορμένιο. Στην Κομοτηνή με τον κάθετο Κομοτηνή-Σύνορα. Στην Θεσσαλονίκη με τον Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, με τον κάθετο Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας στα βόρεια, με την Περιφερειακή Θεσσαλονίκης στο κέντρο και με τον νότιο κάθετο Θεσσαλονίκη-Μουδανιά-Κασσάνδρα. Στο Κλειδί Ημαθίας συνδέεται με τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.

Στην Κοζάνη συνδέεται με τον κάθετο Κοζάνη-Φλώρινα-Νίκη (υπό κατασκευή). Στην Σιάτιστα συνδέεται με τον κάθετο Σιάτιστα-Καστοριά-Κρυσταλλοπηγή. Στα Ιωάννινα συνδέεται με την Ιόνια Οδό.

ΚΑΘΕΤΟΙ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ:
-ΑΡΔΑΝΙΟ-ΟΡΜΕΝΙΟ (125χλμ, υπό μερική κατασκευή) * δεν έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου
-ΚΟΜΟΤΗΝΗ-ΣΥΝΟΡΑ (22χλμ)* δεν έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου
-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ-ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ (105χλμ, υπό μερική κατασκευή)
-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ (85χλμ, υπό μερική κατασκευή)
-ΚΟΖΑΝΗ-ΦΛΩΡΙΝΑ-ΝΙΚΗ (90χλμ, υπό μερική κατασκευή)
-ΣΙΑΤΙΣΤΑ-ΚΑΣΤΟΡΙΑ-ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗ (90χλμ, υπό μερική κατασκευή)

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΟΔΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΛΑΧΑΝΑΓΟΡΑ-ΠΥΛΑΙΑ (21χλμ). Δυτικά συνδέεται με την Εγνατία Οδό και Ανατολικά συνδέεται με τον Αυτοκινητόδρομο Θεσσαλονίκη-Μουδανιά-Κασσάνδρα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (ΧΑΛΑΣΤΡΑ)-ΕΥΖΩΝΟΙ (60χλμ). Συνδέεται στο νότιο άκρο της με την Εγνατία Οδό αλλά δεν έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ: ΑΝΤΙΡΡΙΟ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ (196χλμ). Είναι υπό κατασκευή. Θα συνδέεται στα Ιωάννινα με την Εγνατία Οδό, στην Αμβρακία με τον άξονα Άκτιο-Αμβρακία και στο Αντίρριο με την Ολυμπία Οδό (μέσω της γέφυρας του Ρίο-Αντίρριο).

ΑΚΤΙΟ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ (48χλμ). Είναι υπό κατασκευή. Θα συνδέεται με την Ιόνια Οδό στην Αμβρακία.

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ: 1.ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ (190χλμ). Είναι υπό μερική κατασκευή: Στην Ελευσίνα συνδέεται με την Αττική Οδό, στην Κόρινθο με τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα.

ΔΥΤΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ: ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ, ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ, ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ-ΤΣΑΚΩΝΑ (180χλμ). Τα δύο πρώτα τμήματα θα ξεκινήσουν να κατασκευάζονται τους επόμενους μήνες. Για το μεσαίο τμήμα μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΜΟΡΕΑΣ: ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΤΡΙΠΟΛΗ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ (160χλμ) και κλάδος ΛΕΥΚΤΡΟ-ΣΠΑΡΤΗ (47χλμ). Συνδέεται στην Κόρινθο με την Ολυμπία Οδό και στο Λεύκτρο με τον οδικό κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ: ΞΥΝΙΑΔΑ-ΤΡΙΚΑΛΑ (95χλμ). Είναι υπό κατασκευή. Δεν συνδέεται με κανένα άλλο αυτοκινητόδρομο παρά μόνο με τους οδικούς άξονες Λάρισα-Καρδίτσα και Λάρισα-Τρίκαλα. Σε φάση κατασκευής θα μπεί όμως και το νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα (50χλμ) που θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται μέσα στο 2015. Για το βόρειο τμήμα το μπλέξιμο λόγω περιβαλλοντικών θεμάτων δεν αναμένεται να τελειώσουν σύντομα.

Σε αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να προσθέσουμε και περίπου 60χλμ αυτοκινητόδρομου στην Κρήτη που αφορά τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα