Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 22 Μαΐου 2014

Προαστιακός Αθήνας: Μέχρι τον Άγιο Στέφανο η αστική ζώνη;

κείμενο από το ypodomes.com
Την επέκταση της αστικής ζώνης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου σε σταθμούς της γραμμής της Χαλκίδας εξετάζει ο ΟΑΣΑ, από κοινού με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με το euro2day.gr.

Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα του επιβατικού κοινού, καθώς σημαντικός αριθμός επιβατών, που χρησιμοποιεί συνδυαστικά σε καθημερινή βάση τα αστικά μέσα μαζικής μεταφοράς και τον  Προαστιακό,  ζητά την επέκταση ισχύος των προϊόντων κομίστρου του ΟΑΣΑ σε τμήμα της γραμμής του Προαστιακού Πειραιάς – Χαλκίδα.

Οι τελικές αποφάσεις αναμένεται ότι θα ληφθούν με την συνεργασία των δύο εταιρειών και αφού προηγουμένως σταθμιστούν όλα τα δεδομένα,  αφού,  εκτός από την εξυπηρέτηση των αναγκών του επιβατικού κοινού, σημασία έχει η οποιαδήποτε κίνηση να μην δημιουργήσει πρόβλημα στα  έσοδα τους.

Συνεργασία OAΣΑ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σύμφωνα με την ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική, ο Ο.Α.Σ.Α. συνεργάζεται με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως προς το σχεδιασμό και προγραμματισμό του συγκοινωνιακού έργου που εκτελείται στη γεωγραφική περιοχή αρμοδιότητάς του από τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο. Στο πλαίσιο αυτό οι συγκοινωνιακές υπηρεσίες Ο.Α.Σ.Α. και ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι συνδυαστικές και στην αστική ζώνη του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (Μαγούλα- Πειραιάς- Κορωπί) ισχύει η τιμολογιακή πολιτική και τα προϊόντα κομίστρου του Ο.Α.Σ.Α.). Οι μετακινήσεις από και προς το Αεροδρόμιο πραγματοποιούνται από τον Προαστιακό και το Μετρό, με εισιτήρια ίδιας αξίας και ίδιων δικαιωμάτων χρήσης.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαθέτει στο επιβατικό κοινό, εκτός από τα προϊόντα κομίστρου αποκλειστικά δικής της χρήσης (δηλαδή που έχουν το ένα τουλάχιστον άκρο μετακίνησης εκτός της αστικής ζώνης). Από αυτά τα προϊόντα κομίστρου, όλα τα εισιτήρια  ισχύουν και στα λεωφορεία (Ο.ΣΥ. - Ε.ΘΕ.Λ.), τρόλεϊ (Ο.ΣΥ. - Η.Λ.Π.Α.Π.), ηλεκτρικό σιδηρόδρομο (ΣΤΑ.ΣΥ. - Η.Σ.Α.Π.) και τραμ, (ΣΤΑ.ΣΥ. – ΤΡΑΜ) για 90 λεπτά, μετά την πρώτη επικύρωση.

Επιβάτες δύο κατηγοριών
Ωστόσο, η γραμμή του Προαστιακού που εξυπηρετεί τη διαδρομή προς Χαλκίδα μετά το ΣΚΑ δεν αποτελεί τμήμα της αστικής διαδρομής του Προαστιακού. Στην διαδρομή Αθήνα – Χαλκίδα αστικό θεωρείται το κομμάτι ως το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ). Εξαιτίας όμως αυτής της κατάστασης οι επιβάτες της γραμμής δεν έχουν το δικαίωμα με το ίδιο εισιτήριο να κάνουν χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς του ΟΑΣΑ, όπως, αντίθετα, μπορούν να κάνουν όσοι κινούνται στον άξονα Κιάτο – Αεροδρόμιο.

Μάλιστα, δεν λείπουν και τα ευτράπελα καθώς ο ΟΑΣΑ, απαντώντας σε αίτημα του τοπικού δήμου, προχώρησε στην τροποποίηση της διαδρομής της λεωφορειακής γραμμής 504  της ΟΣΥ, ώστε να περιλαμβάνει στην διαδρομή της και τον σταθμό «Δεκέλεια» του Προαστιακού. Όμως οι επιβάτες δεν μπορούν να μπουν από το ένα μέσο στο άλλο με ίδιο εισιτήριο, αφού ο συγκεκριμένος σταθμός βρίσκεται εκτός του αστικού δικτύου και θα πρέπει να επικυρώσουν άλλο εισιτήριο.

Εκείνο που φαίνεται τώρα ότι εξετάζεται είναι η επέκταση της αστικής ζώνης του προαστιακού σιδηροδρόμου στην προαστιακή σιδηροδρομική διαδρομή  Πειραιάς- Χαλκίδα και Χαλκίδα- Πειραιάς  από το σταθμό Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) έως και τον σιδηροδρομικό σταθμό Αγίου Στεφάνου, μέχρι τον οποίο, άλλωστε, επεκτείνεται η περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ.

Κάτι τέτοιο υπολογίζεται ότι μπορεί να ενισχύσει την κίνηση της γραμμής η οποία είναι ήδη πολύ μεγάλη. Πάντως ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στον έλεγχο της λαθρεπιβίβασης, η οποία δεν είναι διόλου αμελητέα.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα