Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 14 Μαΐου 2014

Λεωφόρος Συγγρού: Χωράει μέσο σταθερής τροχιάς;

κείμενο από το ypodomes.com
Μεγάλη κουβέντα ανοίγει όσο προχωράμε προς την ολοκλήρωση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το 2016 όταν θα ανοίξει τις πύλες του θα έχουμε ένα εκπληκτικό νέο χώρο στην Αθήνα ενώ θα ολοκληρωθεί και η μεταμόρφωση της Λεωφόρου Συγγρού σε άξονα πολιτισμού.

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης,  Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Ευγενίδειο Ίδρυμα, Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σ.Νιάρχος θα δεσπόζουν πάνω στον άξονα. Αυτό το όμορφο σκηνικό όμως έχει ένα μεγάλο κενό.

Από την αρχή της Λεωφόρου Συγγρού μέχρι την ένωση της με την Λεωφόρο Ποσειδώνος στο Φαληρικό Δέλτα δεν υπάρχει κανένα μέσο σταθερής τροχιάς, όμως το χειρότερο είναι πως δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός και για το μέλλον.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως όταν γίνοντας οι πρώτες κινήσεις για την κατασκευή του ΚΠΙΣΝ στο Φάληρο υπήρχε ο τότε σχεδιασμός, να περάσει η μελλοντική 6η γραμμή του Μετρό και να εξυπηρετήσει την περιοχή.

Αυτός ο σχεδιασμός σήμερα δεν έχει εγκαταληφθεί, όμως είμαστε πολύ μακριά από το πούμε πως προχωράμε σε ένα μακροπρόθεσμο σχεδιασμό έτσι ώστε κάποτε να κατασκευαστεί αυτή η γραμμή.

Άλλωστε εδώ περίπου 10 χρόνια συζητείται η γραμμή 4 και είμαστε ακόμα σε μηδενικό σημείο αναφορικά με την δημοπράτηση της.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΛΕΩΦΟΡΟΥ ΣΥΓΓΡΟΥ
Η κάλυψη της Λεωφόρου Συγγρού είναι ένα θέμα που πρόκειται να μας απασχολήσει πολύ το επόμενο διάστημα και ήδη έχουν εμφανιστεί κάποιες προτάσεις. Μία από αυτές είναι η δημιουργία μίας γραμμής Τραμ που θα μπορούσε να συνδέσει όλη την Λ.Συγγρού και να συνδεθεί με το παραλιακό δίκτυο.

Αυτή η πρόταση έχει στα θετικά πως θα υπάρχει μία γρήγορη σύνδεση όλων των πολιτιστικών κτιρίων και η απόσταση από την αρχή της Συγγρού μέχρι την παραλιακή λεωφόρο δεν θα διαρκούσε πάνω από 10 λεπτά.

Στα αρνητικά είναι πως θα έπρεπε να κόψει τουλάχιστον μία λωρίδα από τον αυτοκινητόδρομο, δημιουργώντας βραδυπορίες στην κίνηση των οχημάτων.

Μία δεύτερη πρόταση θα ήταν η δημιουργία ενός κλάδου Μετρό από τον σημερινό σταθμό ΣΥΓΓΡΟΥ/ΦΙΞ με 2-3 σταθμούς. Η συγκεκριμένη πρόταση όμως με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορεί να εφαρμοστεί για τεχνικούς λόγους καθώς ο υπάρχων σταθμός δεν έχει σχεδιαστεί ανάλογα. Επίσης σε αυτή τη χρονική περίοδο υπάρχουν άλλες προτεραιότητες για την κατασκευή γραμμών Μετρό στην πόλη.

Μία τρίτη πρόταση είναι η δρομολόγηση ενός shuttle bus από τον σταθμό ΣΥΝΤΑΓΜΑ που θα έλυνε προσωρινά το πρόβλημα της προσβασιμότητας στα μεγάλα πολιτιστικά σημεία της Συγγρού. Ουσιαστικά όμως δεν μιλάμε για μέσο σταθερής τροχιάς και δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η γρήγορη πρόσβαση του.

Μετά την εκπληκτική άνοδο της Λ.Συγγρού τα τελευταία 5 χρόνια και την ανάδειξη της σε Λεωφόρο Πολιτισμού το θέμα της προσβασιμότητας πρόκειται να είναι ένα από τα κύρια θέματα συζήτησης και όσο πιο σύντομα γίνουν οι απαραίτητες κινήσεις τόσο πιο αποτελεσματική θα είναι η δρομολόγηση τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα