Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 13 Μαΐου 2014

Μεγάλα έργα: Νέα κατασκευαστικά project σε εκπαίδευση, ενέργεια, περιβάλλον και αστική δόμηση

κείμενο από το ypodomes.com
Στην Ελλάδα του 2014 τα μεγάλα έργα δεν είναι μόνο τα οδικά. Σε μία περίοδο που υπάρχει πολύ μεγάλη ανάγκη για την ανάταση του κατασκευαστικού κλάδου αλλά και των προμηθευτών του έρχονται πολύ μεγάλα, σπουδαία έργα που ξεφεύγουν από την συνηθισμένη ατζέντα. Εκπαίδευση και Ενέργεια είναι μεταξύ άλλων στο μενού.

Έτσι λοιπόν μέσα σε ένα μήνα το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει υπογράψει 2 συμβάσεις για κατασκευή 24 σχολείων με ΣΔΙΤ σε περιοχές του Νομού Αττικής με συνολικό κόστος 110εκ.ευρώ. Τα 2 έργα υπογράφησαν με την Κ/Ξ ΑΤΕΣΕ-ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ για 14 σχολεία σε Αθήνα, Κερατσίνι, Κορωπί, Παλλήνη, Πεντέλη με κόστος 58εκ.ευρώ.

Το δεύτερο έργο το ανέλαβε η  J&P ΑΒΑΞ για 10 σχολεία σε Αθήνα, Νέο Ηράκλειο, Ωροπό, Μέγαρα με κόστος 52εκ.ευρώ. Τα 2 έργα θεωρούνται πολύ σημαντικά καθώς είναι η πρώτη φορά στην χώρα μας που επιχειρείται η κατασκευή σχολικών μονάδων μέσω ΣΔΙΤ.

Η κατασκευή των σχολικών μονάδων θα δώσει μεγάλη ανάσα στην διψασμένη κατασκευαστική αγορά τόσο με την απασχόληση μερικών χιλιάδων ατόμων κατά τη διάρκεια της κατασκευής όσο και με την δραστηριότητα σε επιχειρήσεις του ευρύτερου κατασκευαστικού κλάδου (γυψοποιίες, υδραυλικά, ηλεκτρολογικά, είδη υγιεινής, τσιμεντοβιομηχανίες κλπ).

Η αρχή εφόσον κριθεί επιτυχημένη θα εφαρμοστεί σχεδόν καθολικά στο μέλλον ως μία λύση για την συνεχή κατασκευή δημόσιων κτιρίων που θα διαχειρίζονται από ιδιωτικές εταιρείες απαλλάσσοντας το Δημόσιο από εκατομμύρια ευρώ. Το μοντέλο εφαρμόζεται σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες όμως στην Ελλάδα αντιμετωπίστηκε μέχρι σήμερα με σκεπτικισμό, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της κρίσης.

ΠΡΟΧΩΡΑ Η ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ
Σε ένα άλλο πεδίο, άγνωστο για την Ελλάδα προχωρά τελικά ο πολλαπλός διαγωνισμός του ΑΔΜΗΕ για την ηλεκτρική διασύνδεση νησιών των Κυκλάδων με την Αττική. Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε ως ενιαίος τελικά «έσπασε» στα 4 και ήδη έχουμε 3 αναδόχους ενώ και ο 4ος διαγωνισμός προχωρά.

Συγκεκριμένα στα τέλη Μαρτίου ανακοινώθηκε ως ανάδοχος για την διασύνδεση της Σύρου  με Τήνο, Μύκονο και Πάρο η εταιρεία ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΑ ενώ ένα μικρότερο έργο που αφορά στο συγκρότημα αυτόματης αντιστάθμισης αέργου ισχύος «SVC» στην Σύρο, ανατέθηκε στην σύμπραξη εταιριών  ΑΒΒ ΑΕ - ΑΒΒ ΑΒ. Τα 2 έργα έχουν κόστος 93εκ.ευρώ.

Τώρα με νέα ανακοίνωση, ο ΑΔΜΗΕ ενημέρωσε πως η  ALSTOΜ ανέλαβε την κατασκευή των υποσταθμών σε Λαύριο, Σύρο, Τήνο, Μύκονο και Πάρο, ένα έργο με κόστος 42εκ.ευρώ.

Πλέον απομένει να μάθουμε τον ανάδοχο του έργου προμήθειας και πόντισης του καλωδίου που θα συνδέσει το Λαύριο με την Σύρο και θα δώσει τέλος στην «βρώμικη» ενέργεια των ντιζελοκινητήρων που σήμερα υπάρχουν στα νησιά μας.

Τα έργα αυτά θα αναστήσουν τις εταιρείες καλωδίων που αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα και θα ωθήσει την συγκεκριμένη κατηγορία επιχειρήσεων, ενώ ταυτόχρονα θα μειώσει κατά μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια τα έξοδα της ΔΕΗ για την λειτουργία των σημερινών μονάδων.

Αυτά τα νέα έργα έρχονται να προστεθούν σε μία σειρά «διαφορετικών» έργων που εισάγονται στην χώρα μας, ακριβώς την ώρα που τα έχουμε ανάγκη. Μην ξεχνάμε το πολύ μεγάλο στοίχημα του Ελληνικού που αποτελεί την μεγαλύτερη αστική επένδυση στην Ευρώπη με κόστος που αγγίζει τα 7 δις ευρώ.

Εξίσου μεγάλης σημασίας είναι και άλλα πρωτόγνωρα έργα για τη χώρα που αφορούν εργοστάσια διαχείρισης απορριμμάτων που θα κατασκευαστούν ανά την Ελλάδα, αλλά και το έργο-μαμούθ της κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ σε Θράκη, Μακεδονία και Ήπειρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα