Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014

Θεσσαλονίκη: Μεγάλες υποδομές 2,5 δις ευρώ δημιουργούν το μελλοντικό προφίλ της πόλης

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα από τα πιο συνηθισμένα φαινόμενα στη Θεσσαλονίκη είναι η γκρίνια για την απουσία υποδομών αντίστοιχες μιας μεγάλης πόλης με πληθυσμό που ξεπερνά το 1 εκατομμύριο κατοίκους.

Η έλλειψη σοβαρών υποδομών ειδικά την ίδια χρονική περίοδο που στην Αθήνα άνθησαν πολλές υποδομές (αυτοκινητόδρομοι, μετρό, αεροδρόμιο κλπ) έφερε ακόμα μεγαλύτερη δυσαρέσκεια στην πόλη και όχι άδικα.

Αυτό κάπου σταμάτησε το 2006 με το έργο του Μετρό, όμως το τελευταίο διάστημα έχει επανέλθει δριμύτερο. Η πόλη δεν έχει τις υποδομές που τις αξίζουν, τις υποδομές που σε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα θα ήταν αυτονόητες.

Η αλήθεια είναι αυτή, όμως άλλη μία μεγάλη αλήθεια είναι πως στη Θεσσαλονίκη σήμερα υπάρχουν μεγάλα έργα υποδομής που θα κάνουν τη διαφορά σε μερικά χρόνια. Το 2018 είναι η χρονιά σταθμός για την πόλη.

Μετρό, Προαστιακός, Κλειστός αυτοκινητόδρομος, θα προστεθούν στο «παλμαρέ» της πόλης που αρχίζει να βλέπει την αναπτυξιακή της δύναμη να μεγαλώνει μέσω των υποδομών.

Το μεγαλύτερο και διπλό έργο Μετρό στην Ελλάδα αλλά και ένα από τα μεγαλύτερα αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη είναι στη Θεσσαλονίκη. 18 υπόγειοι σταθμοί Μετρό από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία (13 στη βασική γραμμή) και από τον Πατρίκιο μέχρι την Μίκρα (5 στον κλάδο προς Καλαμαριά) κατασκευάζονται.

Χρονιά ορόσημο το 2018 όπου και προβλέπεται (άνευ άλλου απροόπτου) η ταυτόχρονη λειτουργία τους. Το κόστος μαζί με τις αρχαιολογικές δαπάνες αγγίζει τα 2 δις ευρώ. Με τη λειτουργία του, το Μετρό αναμένεται να αλλάξει για πάντα την μετακίνηση στην πόλη.

Επιτέλους αναβαθμίζεται η Περιφερειακή Θεσσαλονίκης σε κλειστό αυτοκινητόδρομο. Η Δυτική Πλευρά από το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου ως την σύνδεση με τον ΠΑΘΕ (με τον γνωστό πλέον ανισόπεδο Κόμβο 16) δημιουργούν για πρώτη φορά στην πόλη ένα κλειστό ασφαλή αυτοκινητόδρομο υψηλών ταχυτήτων χωρίς φανάρια και βραδυπορίες.

Η διάνυση θα απαιτεί μόλις 15 λεπτά και από τις αρχές του 2016 που προβλέπεται η συνολική ολοκλήρωση των έργων θα μετατρέψει την κίνηση στον άξονα ανατολής-δύσης στην πόλη σε ευχάριστη διαδρομή. Το κόστος των έργων αγγίζει τα 220εκ.ευρώ.

Από το έργο ωφελημένο θα βγει και το Αεροδρόμιο Μακεδονία που θα διαθέτει γρηγορότερη πρόσβαση. Επίσης στις αρχές του 2016 θα έχουν ολοκληρωθεί και τα αιώνια έργα επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28 (έχουν ξεκινήσει από το 2005).

Με τη λειτουργία του αναβαθμισμένου διαδρόμου το Αεροδρόμιο Μακεδονία θα μπορεί να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις. Αυτό σημαίνει περισσότερες αφιξοαναχωρήσεις, περισσότερος τουρισμός, μεγαλύτερη ανάπτυξη για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή. Το κόστος του έργου έχει αισίως φτάσει τα 350εκ.ευρώ.

ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΩΡΑ
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ανήσυχος, έχει αρχίσει μεγάλο πρόγραμμα αναπλάσεων. Σε φάση κατασκευής μπαίνουν τα έργα ανάπλασης στις πλατείες Χρηματιστηρίου, 12 Αποστόλων, Αγίας Σοφίας.  Τα 3 έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2015.

ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΡΓΟΤΕΡΑ
Μία σειρά από έργα προγραμματίζονται για την πόλη προκειμένου να μην χάσει την επαφή της με την ανάπτυξη μεγάλων υποδομών.  Από τον ΟΛΘ έχει γίνει προσπάθεια 2 φορές να δημιουργηθεί τουριστική Μαρίνα στον πρώτο προβλήτα, 300 μέτρα από την πλατεία Αριστοτέλους. Αναμένεται πάντως και Τρίτη προσπάθεια.

Από την Αττικό Μετρό πιθανόν να δούμε και την επέκταση προς δυτικά με τον κλάδο Δημοκρατίας-Ευκαρπία (6χλμ-5 σταθμοί).  Το κόστος εκτιμάται στα 500εκ.ευρώ.

Από τον ΣΑΣΘ και την Αττικό Μετρό θα δούμε και την ανάπτυξη της πρώτης φάση για το Τραμ Θεσσαλονίκης από τα ΚΤΕΛ μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Το σχέδιο παρουσιάστηκε πριν λίγες εβδομάδες.

Από 5 Δήμους της πόλης με πρωτοστάτη τον Δήμο Θεσσαλονίκής, την ΕΡΓΟΣΕ αλλά και όλο τον όμιλο ΟΣΕ και το Υπουργείο Υποδομών σχεδιάζεται το «έξυπνο» έργο  για την δημιουργία του City Train ή ελληνιστί Δυτικό Προαστιακό. Θα καλύπτει την απόσταση από την Σίνδο μέχρι το Ν.Σ.Σταθμό και το Λιμάνι της πόλης.

Συμπερασματικά, η πόλη προχωρά δυνατά προς τη δημιουργία μεγάλων υποδομών που θα αναδείξουν τον Μητροπολιτικό της χαρακτήρα και μέσα στην επόμενη δεκαετία θα την έχουν μεταμορφώσει κυριολεκτικά. Αρκεί να υπάρξει σοβαρός συντονισμός, επιμονή, υπομονή και απουσία εσωστρέφειας που έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στο παρελθόν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα