Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 18 Ιουλίου 2014

Υπογράφηκε και ξεκινά η κατασκευή του Ποδηλατικού Άξονα Φάληρο-Γκάζι

κείμενο από το ypodomes.com
Σε χαρούμενο κλίμα υπογράφηκε την Τρίτη 15 Ιουλίου 2014 το έργο κατασκευής του νότιου τμήματος του ποδηλατοδρόμου της Αθήνα. Ο τίτλος του έργου είναι "ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΦΑΛΗΡΙΚΟΣ ΟΡΜΟΣ-ΚΗΦΙΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ ΤΟΥ ΝΟΤΙΟ ΤΜΗΜΑ". Το έργο περιλαμβάνει την δημιουργία ποδηλατοδρόμου στο τμήμα Φάληρο-Γκάζι.

Ανάδοχος του έργου αναδείχθηκε η Κοινοπραξία ΠΑΤΙΔΗΣ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ με ποσοστό έκπτωσης 52,18%. Φορέας Υλοποίησης είναι το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ). Ο προυπολογισμός του έργου είναι 4.650.000 ευρώ. To  έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ στο επιχειρησιακό πρόγραμμα ΠΕΠ Αττικής 2007-2013.  Το έργο έχει προθεσμία 16 μήνες να ολοκληρωθεί και αν δεν έχουμε καθυστερήσεις αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία τον Νοέμβριο του 2015.

Το έργο «Δημιουργία ποδηλατόδρομου Φάληρο – Γκάζι και αστικές αναπλάσεις» - προϋπολογισμού 4.650.000 ευρώ - εκπονήθηκε από τη διεύθυνση Ειδικών Έργων Αναβάθμισης Περιοχών του ΥΠΕΚΑ και υποστηρίχτηκε ερευνητικά από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου μέσω του ερευνητικού προγράμματος «Έρευνα ανάπτυξης μεγάλου μήκους ποδηλατικών διαδρομών στην Αθήνα. Η περίπτωση της διαδρομής Φάληρο – Κηφισιά». Ο προϊστάμενος του προγράμματος Θάνος Βλαστός δήλωσε στο ypodomes.com: "Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ξεκινά το έργο αυτό. Θεωρούμε πως η επιτυχία λειτουργίας του νότιου τμήματος θα αποτελέσει το καλύτερο επιχείρημα για να κατασκευαστεί και το βόρειο τμήμα του άξονα" . Να θυμίσουμε πως πριν 2 μήνες περίπου ο Δήμος Αθηναίων ενέκρινε και την δημοπράτηση για το βόρειο τμήμα του έργου Γκάζι-Κηφισιά (τουλάχιστον όσον αφορά τα δικά του όρια), όμως συνολικά το έργο δεν έχει ακόμα χρηματοδότηση.

Αναμφισβήτητα πρόκειται για μία από τις πιο ελπιδοφόρες ειδήσεις που αφορούν τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και την προώθηση της χρήσης ποδηλάτου στην Αθήνα. Η κατασκευή του θα ενθαρρύνει τους πολίτες, μικρούς και μεγάλους, να χρησιμοποιούν ποδήλατο . Και θα ταυτόχρονα θα αποτελέσει και μία παρέμβαση ανάπλασης. Με την υλοποίησή του θα αναβαθμιστεί ο δρόμος και το γύρω περιβάλλον, αφού θα γίνουν φυτεύσεις, θα μπουν νέα υλικά μειωθεί το κυκλοφοριακό, ο θόρυβος και η ρύπανση και ο διαθέσιμος χώρος για το αυτοκίνητο.

ΑΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΡΝΑΕΙ  
Η διαδρομή Φάληρο – Γκάζι έχει μήκος 11 χλμ. Θα μπορεί να συνδέει το Φαληρικό Όρμο με το Παναθηναϊκό Στάδιο.
-Τα 4,55 χλμ. είναι πεζόδρομοι (Π. Τσαλδάρη, Θεσσαλονίκης τμηματικά, Απ. Παύλου, Δ. Αρεοπαγίτου),
-Τα 1,15 χλμ. είναι ο ήπιας κυκλοφορίας παρόχθιος δρόμος του Ιλισού
-Τα 0,75 χλμ. είναι ο υλοποιημένος ποδηλατόδρομος, παρόχθιος του Ιλισσού
-Τα 1,3 χλμ. είναι κανονικές οδοί

Ο ποδηλατόδρομος θα διέρχεται από τους σταθμούς του ΗΣΑΠ και ΜΕΤΡΟ: Ακρόπολη, Θησείο, Πετράλωνα, Ταύρος και Μοσχάτο.

Στο έργο υπάρχει πρόβλεψη η κύρια διαδρομή να εξασφαλίζει την άμεση σύνδεση του ποδηλατόδρομου με τον μελλοντικό ισχυρό πόλο πολιτισμού Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (εκεί κατασκευάζονται η Εθνική Βιβλιοθήκη, Λυρική Σκηνή, πάρκο) . Η σύνδεση με την παραλιακή ζώνη θα γίνεται μέσω της εσπλανάδας, περίπου 800 μέτρα ανατολικότερα του Ιλισού, στην οποία οδηγεί η παράλληλος της Λ.Ποσειδώνος οδός Ασκληπιού.

ΑΛΛΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΦΑΛΗΡΟ - ΓΚΑΖΙ
Αμφίδρομης ροής:: Ο ποδηλατόδρομος θα είναι αμφίδρομης ροής για το ποδήλατο. Θα βρίσκεται δηλαδή στη μία πλευρά του δρόμου.

Επελέγη η λύση της μία αμφίδρομης λωρίδας (αντί των δύο στενότερων) διότι, σύμφωνα με τους ειδικούς, «απλοποιεί το δίκτυο. Αν η κίνηση του ποδηλάτου διαχωριζόταν σε δύο παράλληλους δρόμους, τότε το δίκτυο θα γινόταν περίπλοκο, δύσκολα αναγνώσιμο. Και επικίνδυνο καθώς οι διασταυρώσεις ποδηλάτου αυτοκινήτου θα διπλασιάζονταν. Θα τοποθετούνται στην πλευρά του οδοστρώματος ώστε ο ποδηλάτης που βρίσκεται προς την πλευρά του αυτοκινήτων να κινείται σε αντίθετη φορά προς αυτά. Έτσι, ελέγχει ο καθένας καλύτερα τις κινήσεις του άλλου».

Επίσης η κατασκευή ποδηλατόδρομου μόνο από τη μία πλευρά του δρόμου περιορίζει σημαντικά το κόστος του έργου.

Ακόμη έγινε προσπάθεια η λωρίδα ποδηλάτου να βρίσκεται σε διαφορετική πλευρά από τη ζώνη στάθμευσης έτσι ώστε να μην εκτίθενται οι ποδηλάτες σε αιφνίδια ανοίγματα θυρών.

-Ποδηλατοστάσια: Στους χώρους στάθμευσης ποδηλάτων θα τοποθετηθούν ειδικά ποδηλατοστάσια για να ασφαλίζονται τα ποδήλατα

-Πινακίδες σήμανσης:-Νέες πινακίδες σήμανσης για τον ποδηλατόδρομο θα τοποθετηθούν στις εισόδους και εξόδους προ των διασταυρώσεων των οδών και όπου αλλού επιβάλλεται.

-Μεταλλική γέφυρα: Κρίνεται αναγκαία η κατασκευή μεταλλικής γέφυρας πλάτους 2,5 μέτρων για τη διέλευση πεζών και ποδηλάτων πάνω από τον Ιλισσό ποταμό στο ύψος της οδού Πεισιστράτου

-Ζώνη προστασίας - δενδροφύτευση:Για την προστασία των ποδηλατών και των πεζών από τα αυτοκίνητα σχεδιάστηκε ανά τμήματα μία ζώνη πλάτους 50 εκατοστών όπου θα γίνει δενδροφύτευση.

-Ενιαία κλίση: Η κλίση πεζοδρομίου – ποδηλατοδρόμου θα είναι ενιαία με εξαίρεση μικρά τμήματα.

-Υλικά: Χυτός ακρυλικός τάπητας κόκκινου χρώματος. Επίσης θα υπάρξουν θερμοπλαστικές διαγραμμίσει για τους ποδηλατόδρομους και για τμήματα του οδικού χώρου.

-Προϊόν βιωματικής εμπειρίας: Ο ποδηλατόδρομος Κηφισιά – Φάληρο ανήκει σε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο διαδρομών ποδηλάτου μεγάλου μήκους που απλώνεται στο λεκανοπέδιο και που σύλλογοι ποδηλατών κατέθεσαν στο ΥΠΕΧΩΔΕ (σήμερα ΥΠΕΚΑ). Το δίκτυο αυτό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί βιωματικό διότι χαράχτηκε βάσει της εμπειρίας από τις καθημερινές μετακινήσεις τους με ποδήλατο.

-Δυνατότητα Μετεπιβίβασης: Πλεονέκτημα και των δύο διαδρομών είναι ότι αρθρώνονται με σταθμούς του ηλεκτρικού, δίνοντας έτσι στους ποδηλάτες τη δυνατότητα της μετεπιβίβασης.

ΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΤΜΗΜΑ
Το βόρειο τμήμα του ποδηλατόδρομου Γκάζι – Κηφισιά έχει μήκος 16 χιλιόμετρα. Θα διέρχεται από τους σταθμούς Μοναστηράκι, Ομόνοια, Βικτώρια, Περισσός, Πευκάκια, Ν.Ιωνία, Ηράκλειο, Ειρήνη, Μαρούσι, ΚΑΤ, Κηφισιά. Αίνιγμα προς το παρόν είναι η στάση της νέας διοίκησης της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειάρχη κας Ρένας Δούρου. Η στήριξη από την Περιφέρεια Αττικής θεωρείται βασική για να μπορέσει το έργο να τραβήξει το δρόμο της υλοποίησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα