Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 4 Ιουλίου 2014

Ο μεγαλύτερος ποδηλατόδρομος του κέντρου θα γίνει στην Ανάπλαση Πανεπιστημίου

κείμενο από το ypodomes.com
Με τη δημοπράτηση να βρίσκεται μίαν ανάσα πριν την επίσημη ανακοίνωση, εκτός από την πεζοδρόμηση, την κατασκευή του έργου της διαχείρισης του βρόχινου νερού, τις βιοκλιματικές παρεμβάσεις, τον ανασχεδιασμό της πλατείας Ομόνοιας και της πλατείας Δικαιοσύνης, καθώς και την επέκταση του Τραμ ως το Αρχαιολογικό Μουσείο (στην α φάση), ένα από τα μεγάλα σχέδια του Rethink Athens, που έχουν λάβει λιγότερη δημοσιότητα είναι και ο ποδηλατόδρομος που θα δημιουργηθεί.

Ο ποδηλάτης -αξιοποιώντας και τα μέσα σταθερής τροχιάς- θα μπορεί να χρησιμοποιεί ένα νέο διάδρομο, απαλλαγμένο από αυτοκίνητα, χωρίς καυσαέριο, έχοντας την ευκαιρία να ζήσει το κέντρο της Αθήνας από κοντά.  Θα είναι ο μεγαλύτερος σε μήκος ποδηλατόδρομος του Δήμου Αθηναίων.

Το ypodomes.com ζήτησε από 2 ανθρώπους κλειδιά να μας πουν περισσότερα για τον ποδηλατόδρομο που υπάρχει μέσα στην καρδιά του Rethink Athens, του έργου δηλαδή για την ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου. Ο ένας είναι ο Παναγιώτης Κλήμης, Διευθυντής Μελετών της Αττικό Μετρό που είναι και ο project manager του έργου και ο άλλος είναι ο Θάνος Βλαστός, Καθηγητής ΕΜΠ, Συγκοινωνιολόγος – πολεοδόμος και από τους ανθρώπους με την πλέον ενεργή συμμετοχή στο σχεδιασμό του ποδηλατόδρομου.

Ο Παναγιώτης Κλήμης κάνοντας την δική του ανάλυση μας είπε: «Το Τραμ είναι γνωστό ότι αποτελεί το πλέον φιλικό προς το περιβάλλον επίγειο μέσο μεταφοράς και για τον λόγο αυτό συνδυάζεται αρμονικά και εντάσσεται αποτελεσματικά σε περιοχές αναπλάσεων και πεζοδρομήσεων μεγάλης κλίμακας στην κεντρική περιοχή των πόλεων.

Με το συγκεκριμένο έργο ανάπλασης της Πανεπιστημίου, το Τραμ επεκτείνεται από την πλατεία Συντάγματος, όπου σήμερα τερματίζει, μέχρι την πλατεία Αιγύπτου σε πρώτο στάδιο και σε επόμενο μέχρι τα Α. Πατήσια.

Πέρα από την προφανή συγκοινωνιακή διάσταση που θα έχει η γραμμή αυτή μέχρι τα Α. Πατήσια, θα ωφελήσει περιβαλλοντικά το κέντρο της Αθήνας, δεδομένου ότι υποκαθιστά ως ένα βαθμό γραμμές θερμικών λεωφορείων, ενώ θα αποτελεί  το κύριο μέσο μαζικής μεταφοράς, που θα λειτουργεί στον άξονα της οδού Πανεπιστημίου.

Να σημειωθεί ότι ειδικά στο έργο αυτό ο σχεδιασμός του προχώρησε με την υιοθέτηση νέας τεχνολογίας ρευματοδότησης των οχημάτων Τραμ, δηλαδή χωρίς εναέρια ρευματοδότηση με καλωδιώσεις, σε όλο το μήκος από το Σύνταγμα μέχρι το Σταθμό του Τραμ στο ΕΜΠ, προκειμένου να μην υπάρξει οπτική όχληση στο αστικό περιβάλλον στην περιοχή αυτή του κέντρου της Αθήνας, όπου βρίσκονται και ιδιαίτερα σημαντικά ιστορικά κτίρια, ειδικά κατά μήκος της οδού Πανεπιστημίου».

Από την πλευρά του ο Θάνος Βλαστός μιλώντας στο ypodomes.com, έδωσε μία άλλη διάσταση στο τι σημαίνει ένας ποηλατόδρομος στην καρδιά της Αθήνας, στο ιστορικό κέντρο της πόλης: «Ο μετασχηματισμός της πιο σημαντικής αρτηρίας της Αθήνας από αρχιτεκτονικής, πολεοδομικής και συγκοινωνιακής πλευράς σε ένα πράσινο βουλεβάρτο για τη δημόσια συγκοινωνία, το περπάτημα και το ποδήλατο ανήκει σε μια γενικότερη στρατηγική προς μια Αθήνα που θα λειτουργεί πιο αποτελεσματικά, αλλά με λιγότερα αυτοκίνητα.

Είναι η στρατηγική που ακολουθείται από τις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες γνωρίζουν καλά ότι στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την προσέλκυση κεφαλαίων και επισκεπτών αυτά που μετρούν καθοριστικά είναι η ποιότητα ζωής και η ποιότητα του περιβάλλοντος. Προφανώς αυτά ενδιαφέρουν και κάθε κάτοικο γιατί είναι συνδεδεμένα με την υγεία και την προσωπική του ευημερία.

Με το ποδήλατο η καθημερινότητα αποκτά χρώμα, γίνεται πιο τρυφερή, φιλική και πολιτισμένη, η πόλη πιο όμορφη και οι συμβατικές απρόσωπες και εκνευριστικές μετακινήσεις αλλάζουν όψη, μετατρέπονται σε ευκαιρία για παιχνίδι και καλύτερη γνωριμία με τον τόπο που ζεις. Πολύ συχνά μέσω του ποδηλάτου σφυρηλατούνται νέες φιλίες και συντροφικότητες.    

Ο ποδηλατόδρομος κατά μήκος της Πανεπιστημίου κάθε άλλο παρά αποτελεί ένα αποσπασματικό έργο χωρίς συνέχεια, σε μια Αθήνα όπου το ποδήλατο είναι απόν -για κάποιους ίσως η πόλη είναι και ακατάλληλη για ποδήλατο, γιατί δεν χωράει. Αντίθετα, όμως, η Αθήνα λόγω του κορεσμού της και των στενών δρόμων της είναι φτιαγμένη για μέσα μετακίνησης που δεν καταναλώνουν χώρο, όχι για αυτοκίνητα με 1,2 επιβάτες πληρότητα κατά μέσο όρο.

Στο επίπεδο του σχεδιασμού ο ποδηλατόδρομος της Πανεπιστημίου αποτελεί το κεντρικό τμήμα του Μητροπολιτικού Δικτύου Ποδηλάτου (μήκους 230 χλμ. περίπου) που περιλαμβάνεται στο νέο Ρυθμιστικό της Αθήνας. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο σχέδιο που βάζει την πρωτεύουσα για τα καλά στον 21ο αι. Στην πλατεία Ομονοίας ο ποδηλατόδρομος της Πανεπιστημίου συνδέεται με τον ποδηλατόδρομο Φάληρο – Κηφισιά (27 χλμ) ο οποίος έχει μελετηθεί και το νότιο τμήμα του, κέντρο – Φάληρο, αρχίζει άμεσα να κατασκευάζεται.

Ο ποδηλάτης έτσι θα μπορεί να κατευθύνεται είτε βόρεια μέσω της Γ’ Σεπτεμβρίου είτε νότια μέσω Αθηνάς. Στο νότιο άκρο του το έργο της ‘πεζοδρόμησης’ περιλαμβάνει την ανάπλαση της Αμαλίας. Ο ποδηλατόδρομος της Πανεπιστημίου φτάνει λοιπόν στην πύλη του Αδριανού όπου εκεί συνδέεται στο ύψος του Θησείου είτε με τον πεζόδρομο Δ. Αρεοπαγίτου – Απ. Παύλου, που οδηγεί επίσης στον ποδηλατόδρομο Φάληρο – Κηφισιά, είτε με την Βασ. Όλγας, που επίσης θα πεζοδρομηθεί, περιλαμβάνοντας και ποδηλατόδρομο. Έτσι, ο ποδηλάτης θα φτάνει μέσω αυτής στο Παναθηναϊκό Στάδιο και από εκεί θα συνδέεται με τον ποδηλατόδρομο μορφής πετάλου που θα διατρέχει Πανεπιστημιούπολη, Πολυτεχνειούπολη και Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή, μέχρι το σταθμό μετρό Κατεχάκη.

Για το κέντρο της Αθήνας υπάρχουν, λοιπόν, μεγάλα σχέδια ώστε να αλλάξει τελείως η μίζερη σημερινή του εικόνα. Θα γίνει πιο ελκυστικό στους νέους που θα του προσδώσουν ζωντάνια και κέφι. Θα δεθεί στενά με την υπόλοιπη Αθήνα με τον πιο φτηνό τρόπο απευθυνόμενο σε όλους τους πολίτες, σε όλες τις γειτονιές. Πρόκειται για ένα μεγάλο στοίχημα κοινωνίας, πολιτισμού και ανθρωπιάς που απαντάει στις προκλήσεις των καιρών μας.»   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα