Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 11 Ιουλίου 2014

Μετρό επέκταση προς Πειραιά: Ξεκινά για ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ ο ανανεωμένος Μετροπόντικας

κείμενο από το ypodomes.com
Όταν στις 16 Ιουνίου είμασταν εκεί για την εντυπωσιακή είσοδο του Μετροπόντικα στο σταθμό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, τον πρώτο σταθμό της επέκτασης προς Πειραιά, είπαμε ότι είναι ένα πολύ εντυπωσιακό σκηνικό. Η χτεσινή επίσκεψη όμως του ypodomes.com στον εργοταξιακό χώρο του σταθμού ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.

Η αλήθεια είναι πως οι συνθήκες δεν ήταν οι ιδανικές καθώς με τη θερμοκρασία να αγγίζει τους 37 βαθμούς, είναι εξαιρετικά δύσκολο να κινηθείς σε ένα ανοιχτό εργοταξιακό χώρο. Η αίσθηση από ψηλά ήταν εκπληκτική.

Κατά μήκος του σταθμού, εκεί που μελλοντικά θα κινούνται οι συρμοί, είχε «πιάσει» όλο το χώρο ο Μετροπόντικας. Το ΤΒΜ με τα 140 μέτρα μήκος έχει καταλάβει το όλο το μήκος και περίπου άλλα 20 μέτρα μέσα στην έτοιμη σήραγγα.

Η ξενάγηση στο σταθμό ξεκίνησε κατεβαίνοντας την σκάλα και φτάνοντας 28 μέτρα κάτω από τη γη. Όπως μας εξήγησε ο διευθυντής του εργοταξίου κος Γιώργος Γιανναράς, το «πάτωμα» που τελικά θα στρωθούν οι σιδηροτροχιές, θα είναι περίπου στα -26 μέτρα.

Εκεί έστεκαν στη σειρά, οι γνωστές στρογγυλές κολώνες που συναντούμε στους περισσότερους σταθμούς του Μετρό, μόνο που στην παρούσα φάση είναι ένα σύμπλεγμα από σίδερα που δημιουργούν ένα κυκλικό σχήμα.

Το έργο απασχολεί περίπου 20 άτομα ανά βάρδια ενώ σε όλο το έργο υπολογίζεται πως απασχολούνται περισσότερα από 1.000 άτομα. Το εργοτάξιο τους σταθμού που πριν βρισκόταν η πλατεία μπροστά από την εκκλησία της Αγίας Ελεούσας, ξεκίνησε τις πρώτες εργασίες τον Ιούλιο του 2012 (2 χρόνια πριν δηλαδή) και η πλήρης κατάληψη του ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2013.

Έγιναν οι απαραίτητες αρχαιολογικές εργασίες που δεν έφεραν σπουδαία ευρήματα, ακολούθησαν οι απαλλοτριώσεις που περιορίστηκαν σε ένα κτίσμα και ξεκίνησε η εκσκαφή. Σήμερα αυτό το εργοτάξιο είναι το πιο προχωρημένο από όλα τα υπόλοιπα του έργου.

Έχει γίνει η υδατοστεγάνωση και τμήματα των περιμετρικών τοιχίων ενώ μετά την νέα εκκίνηση του Μετροπόντικα θα ξεκινήσουν τα μεγάλα οικοδομικά έργα και σε ένα χρόνο περίπου υπολογίζεται να κατασκευαστεί η πλάκα οροφής και να συνεχίσουν οι εργασίες εσωτερικά. Θα διαθέτει 3 υπόγεια επίπεδα (αποβάθρας, διακίνηση κοινού, όροφος Η/Μ).

Ο ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑΣ ΙΠΠΟΔΑΜΟΣ
Ο βαφτισμένος «Ιππόδαμος» είναι το ΤΒΜ, ή Μετροπόντικας που θα διανοίξει τη σήραγγα μέχρι το κέντρο του Πειραιά, επιτελεί από μόνος του περίπου το 1/3 των συνολικών εργασιών. Μέχρι σήμερα έχει κατασκευάσει 600 μέτρα.

Αυτές τις μέρες, εκτός από ξεκούραση, δέχθηκε τις φροντίδες του προσωπικού ενώ αλλάχθηκαν και τα μπροστινά αφαιρούμενα τμήματα που «τρώνε» καθημερινά το έδαφος. Είναι η κοπτική μηχανή που έχει διάμετρο 9,5 μέτρα. Το μπροστινό μέρος αποτελείται από 3 μέρη που συνδέονται μεταξύ τους με αρθρώσεις.  Το πρώτο υπέδαφος μέχρι το σταθμό αποδείχθηκε αρκετά σκληρό και ταλαιπώρησε το ογκώδες μηχάνημα.

Τώρα αναμένεται να συναντήσει μαλακότερα εδάφη και να διανοίγει καθημερινά 10-12 μέτρα.  Ανανεωμένος και ξεκούραστος θα ξεκινήσει τις επόμενες μέρες για  τον επόμενο σταθμό που  είναι σε απόσταση 1.500 μέτρα και είναι ο ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ. Χωρίς βραδυπορίες αναμένεται να φτάσει στα τέλη του έτους ή τις αρχές του 2015. Για τη λειτουργία του απασχολούνται 30 άτομα ανά βάρδια δηλαδή 90 άτομα.

Τα τσιμεντένια τοιχία (τα «δαχτυλίδια» στην κατασκευαστική ορολογία) που δημιουργούν το περίβλημα της σήραγγας, έρχονται έτοιμα, προκατασκευασμένα και τοποθετούνται με την βοήθεια του εσωτερικού μηχανισμού του ΤΒΜ.

Οι εκσκαφές διάνοιξης της σήραγγας οδηγούνται μέσα από μία κυλιόμενη ράμπα που βρίσκεται στο πάνω τμήμα του Μετροπόντικα πίσω και μετά από μία δεύτερη μηχανική κυλιόμενη ράμπα που έχει δημιουργηθεί στην έτοιμη σήραγγα, οδηγούνται στο φρέαρ εκκίνησης και από εκεί φεύγουν με φορτηγά.

Όταν ρωτήσαμε για τυχόν προβλήματα από διακοπές της ηλεκτροδότησης ο κος Γιάνναρης μας είπε πως υπάρχει ειδικός υποσταθμός στην Αγία Βαρβάρα για την απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση του ΤΒΜ αλλά και των έργων, ενώ σε έκτακτες περιπτώσεις εκτεταμένης διακοπής  έχει προβλεφθεί να λειτουργεί γεννήτρια προκειμένου να μην μένουν ημιτελείς εργασίες και να εξασφαλίζεται η ασφάλεια του προσωπικού.

Μέσα στη σήραγγα, πάνω στους πλάγιους τοίχους αλλά και σε διάφορες θέσεις πέριξ του σταθμού έχουν τοποθετηθεί ειδικά μετρητικά όργανα που παρακολουθούν τυχόν μετακινήσεις είτε του υπεδάφους, είτε του εδάφους, είτε των κτιρίων λόγω των έργων. Είναι ένα σύστημα που συνεχίζει ακολούθως να υφίσταται και κατά τη λειτουργία της επέκτασης για λόγους ασφάλειας.

Ο σταθμός στην ολοκληρωμένη του μορφή θα έχει πλάγιες αποβάθρες όπως και οι υπόλοιποι 5 σταθμοί. Η ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ είναι ο πρώτος σταθμός μετά το σημερινό τερματικό σταθμό της γραμμής 3, ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ. Ακολουθούν οι  σταθμοί ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.

Η επίσκεψη μας ολοκληρώθηκε με το θερμόμετρο να δείχνει 38 βαθμούς και τον ήλιο ακριβώς πάνω από τον εργοταξιακό χώρο. Το προσωπικό σε εξαιρετική οργάνωση σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης ήταν καλά συντονισμένο και ο χώρος καθαρός (όσο γίνεται σε εργοταξιακό χώρο).

Κλείνοντας δώσαμε ραντεβού με το Μετροπόντικα, για τις αρχές του 2015 όταν θα ξεκουράζεται στον επόμενο σταθμό της σημαντικής διαδρομής του. Next station, Korydallos!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα