Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014

Αμβρακία Οδός: Το τμήμα Βόνιτσα-Λουτράκι το 2016, Άκτιο και Παράκαμψη Αμφιλοχίας το 2015

Κείμενο από το ypodomes.com
Μετά το 2015 μετατίθεται η ολοκλήρωση των έργων κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Αμβρακίας – Ακτίου, όπως προκύπτει από την απάντηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μ. Χρυσοχοϊδη σε ερώτηση που είχε υποβάλει ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Βαρεμένος.

Η νέα αυτή καθυστέρηση δεν οφείλεται αποκλειστικά στα ευρήματα από τον πρωτοχριστιανικό οικισμό που ήρθαν στο φως κατά τη διάνοιξη του αυτοκινητοδρόμου στην περιοχή του Δρυμού, για τα οποία ο υπουργός κάνει γνωστό ότι αποφασίσθηκε η διατήρησή τους, με αποτέλεσμα τον ανασχεδιασμό του έργου στην περιοχή.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την αρχική συμβατική υποχρέωση των αναδόχων, ο οδικός άξονας Αμβρακίας – Ακτίου έπρεπε να βρίσκεται ήδη σε λειτουργία από τον Μάρτιο του 2013…

Στην ερώτησή του ο βουλευτής υπενθύμιζε ότι τον Αύγουστο του 2013, και κατόπιν σχετικής επίκαιρης ερώτησής του, ο υπουργός είχε παρουσιάσει δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των 4 τμημάτων στα οποία εκτελείται το έργο «Κατασκευή οδικής σύνδεσης περιοχής Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου», και συγκεκριμένα:

Για το τμήμα από Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 22+400, 30.06.2015. Για το τμήμα από 22+400 έως Χ.Θ. 26+900, 16.07.2014. Για το τμήμα από Χ.Θ. 26+900 έως Χ.Θ. 35+000, 08.03.2015. Και για το τμήμα από Χ.Θ. 35+000 έως Χ.Θ. 48+497, 31.12.2014. Ήδη, έχει παρέλθει η ημερομηνία περάτωσης του δεύτερου τμήματος (16.07.2014), ενώ για το τέταρτο τμήμα δόθηκε πρόσφατα από το υπουργείο παράταση ενός ακόμη χρόνου, έως την 31η.12.2015.

Στην απάντησή του, ο υπουργός καταγράφει το χρονικό των καθυστερήσεων στην εκτέλεση του έργου, τις οποίες αποδίδει αποκλειστικά «στην οικονομική κρίση που έπληξε την χώρα την τελευταία τετραετία». Ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος τον Μάιο του 2013, στη συνέχεια επανεκκίνησε τα έργα με αποτέλεσμα να αρθεί η έκπτωσή του τον Αύγουστο του 2013, για να κηρυχθεί και πάλι έκπτωτος τον Μάιο του 2014, οπότε και υπέβαλε αίτημα για τη σύσταση κοινοπραξιών με τη συμμετοχή μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιρειών προκειμένου να συνεχιστούν τα έργα.

Σύμφωνα με τον υπουργό, η κυβέρνηση έκανε δεκτό το αίτημα του αναδόχου για λόγους οικονομικούς και ταχύτερης ολοκλήρωσης του έργου.

Με αυτά τα δεδομένα, καταλήγει στην απάντησή του ο κ. Χρυσοχοϊδης, το υπουργείο «έθεσε τις παρακάτω προτεραιότητες:

1. Την ολοκλήρωση του τμήματος από τον Κόμβο Λουτρακίου μέχρι την Λίμνη Αμβρακίας, μήκους 13 χλμ, εντός του 2015 και απόδοση στην κυκλοφορία της παράκαμψης της Αμφιλοχίας.

2. Την ολοκλήρωση του τμήματος από περιοχή Ακτίου μέχρι την Βόνιτσα, μήκους 15 χλμ, εντός του 2015, εξασφαλίζοντας άνετη πρόσβαση στους κατευθυνόμενους από τη Βόρεια Ελλάδα προς τη Λευκάδα.

3. Η απόδοση του εναπομείναντος τμήματος, από τη Βόνιτσα έως το Λουτράκι, θα αναπροσδιοριστεί χρονικά μετά την οριστικοποίηση του ανασχεδιασμού των έργων στην περιοχή του Δρυμού, ύστερα από τις σχετικές αποφάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού επί των υποβληθεισών εναλλακτικών προτάσεων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα