Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 18 Νοεμβρίου 2014

Αξιοποίηση Ελληνικού: Σαν να πήρε η Αθήνα και πάλι τους Ολυμπιακούς Αγώνες

κείμενο από το ypodomes.com
Όταν την Παρασκευή το απόγευμα είδα το δελτίο τύπου από το ΤΑΙΠΕΔ για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της έκτασης του Ελληνικού στην Lamda, ξαφνιάστηκα. Στην αρχή προσπάθησα να σκεφτώ τι ακριβώς σημαίνει αυτό για την Αθήνα, τι σημαίνει για την Ελλάδα.

Όταν κάποιος σου λέει, «δώσε μου αυτό το χώρο και εγώ θα δαπανήσω 8 δις ευρώ στα επόμενα 15 χρόνια» τότε είναι σαν να έχεις πιάσει τον πρώτο αριθμό του λαχείου. Από τις πρώτες μου σκέψεις είναι πως η Αθήνα μετά από αυτή την υπογραφή ενός συνόλου χαρτιών είναι σαν να πήρε και πάλι τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Για να μην παρεξηγηθώ μιλώ με άξονα τους αριθμούς: 8 δις ευρώ σε επενδύσεις, 70.000 νέες θέσεις εργασίας. Στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας δαπανήσαμε 10 δις ευρώ περίπου σε διάστημα 6 ετών αλλά δεν ήρθε ποτέ το feedback που περιμέναμε πίσω.  

Εδώ τα μεγέθη είναι τόσο μεγάλα που ξεπερνούν τη φαντασία. Το μεγαλύτερο μεμονωμένο κατασκευαστικό project στην Ελλάδα δεν θυμάμαι να έχει ξεπεράσει κάποιες εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Άρα εδώ μιλάμε για επένδυση μαμούθ.

Αυτό που τώρα έχει σημασία είναι η επίδραση αυτής της σύμβασης στην πραγματική οικονομία της χώρας. Το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει στους επόμενους 24 μήνες να έχει εξασφαλίσει όλες τις απαραίτητες  άδειες, εγκρίσεις για να ξεκινήσουν τα έργα το 2016. Σας φαίνεται μακρινό το 2016; Σε 44 μέρες εισερχόμαστε στο 2015, ένα χρόνο πριν.

Ο όμιλος Λάτση έχει ήδη κάνει τις συμμαχίες του, αλλά το ενδιαφέρον για τη χώρα είναι τι θα κερδίσει η χώρα. Πρώτον, νέες θέσεις εργασίας, δεύτερον, θετική επίδραση στο ΑΕΠ, τρίτον, χρόνια ανάπτυξη της οικοδομικής δραστηριότητας με θετική επίδραση σε εκατοντάδες επαγγέλματα που συνδέονται με τις κατασκευές. Από τις εταιρείες χάλυβα και μπετόν μέχρι τις εταιρείες χρωμάτων και συντήρησης πρασίνου.

Εφόσον λοιπόν το δημόσιο συμφέρον είναι  παράλληλο με την ανάπτυξη του χώρου από ένα διεθνές κονσόρτιουμ εταιρειών με ηγέτη τον όμιλο Λάτση θα είμαστε χαρούμενοι και ικανοποιημένοι.

Πολλοί,  σίγουρα θα βγουν και θα πουν: γιατί δεν κάνουμε όλο το Ελληνικό πάρκο, γιατί το πήρε μισοτιμής, γιατί τόσο πολύ κατασκευή και τόσο λίγο πάρκο, γιατί δεν κάνουμε διαφορετική ανάπτυξη, γιατί, γιατί, γιατί. Είναι κατάκτηση της δημοκρατίας να υπάρχουν πολλές διαφορετικές απόψεις. Όμως πλέον ο κύβος ερρίφθη και τώρα πρέπει να δούμε πως το γενικό συμφέρον της χώρας μπορεί να συμβαδίσει κερδίζοντας από αυτό το μνημειώδες εγχείρημα.

Η άποψη μου είναι πως η Αθήνα, ναι, είναι σαν να ξαναπήρε τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η περιοχή του Ελληνικού θα φέρει νέες υποδομές στην περιοχή, θα δημιουργήσει ένα μεγάλο τουριστικό προφίλ, προσελκύοντας 1 εκατομμύριο περισσότερους τουρίστες για την Αθήνα, θα βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης σε όλο το Μητροπολιτικό συγκρότημα με το Πάρκο των 2.500 στρεμμάτων, θα φέρει εταιρείες έρευνας και καινοτομίας, εκπαίδευσης, θα δημιουργήσει ένα σημαντικό εμπορικό πόλο επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Λόγω  του Ελληνικού θα αναγκαστεί το Κράτος να διορθώσει ή και να δημιουργήσει νέες υποδομές σε μέσα σταθερής τροχιάς, δρόμους, υπηρεσίες.  

Αυτό κάνει το όλο έργο πολλά υποσχόμενο.  Από εδώ και μπρος περνάμε λοιπόν στην φάση που θα έχουμε να περιμένουμε να ολοκληρωθούν οι υποσχέσεις και να δούμε το συντομότερο δυνατόν μπουλντόζες, εργάτες και μηχανήματα. Γιατί τότε θα έχει ξεκινήσει μία νέα εποχή για την Αθήνα ανεπιστρεπτί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα