κείμενο από το ypodomes.com
Σε σειρά δεσμεύσεων για την ανάπτυξη των υποδομών της Κρήτης προχώρησε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, με έμφαση στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου, δίνοντας συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για την υλοποίησή τους, σε σύσκεψη σε κεντρικό ξενοδοχείο του Ηρακλείου παρουσία του περιφερειάρχη, βουλευτών, δημάρχων και άλλων τοπικών φορέων της Κρήτης.
Ο Υπουργός επεσήμανε ότι ασχολήθηκε προσωπικά για την ανεύρεση μιας συνολικά βιώσιμης, κοινωνικά αποδεκτής και αναπτυξιακής λύσης για μεγάλο χρονικό διάστημα, σημειώνοντας ότι μετά από διαβούλευση και διαπραγμάτευση που έκανε με την ΕΤΕπ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συμφώνησαν για την κατασκευή του ΒΟΑΚ, μέσω σύμβασης παραχώρησης και πληρωμών διαθεσιμότητας.
Τα κεφάλαια που θα χρειαστεί να διατεθούν από το Δημόσιο στη φάση κατασκευής, θα προέρχονται τόσο από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, όσο και από πόρους της ΕΤΕπ. Με την έναρξη των διαδικασιών να ξεκινάει άμεσα:
«Το Ελληνικό δημόσιο προκηρύσσει άμεσα μια στρατηγική μελέτη σκοπιμότητας, η οποία έχει δύο στόχους. Ο πρώτος στόχος της μελέτης είναι η όδευση, δηλαδή από πού θα περάσει αυτός ο δρόμος και ο δεύτερος στόχος είναι οικονομικός, δηλαδή η κυκλοφοριακή μελέτη και η σκοπιμότητα κοινωνικοοικονομική και χρηματοοικονομική.»
Στο ΒΟΑΚ, ο Υπουργός τόνισε, ότι δεν θα υπάρχουν διόδια, καθώς για τον τοποθέτηση τους απαιτείται η ύπαρξη παράπλευρου / εναλλακτικού οδικού δικτύου, το οποίο στην Κρήτη δεν είναι εφικτό να κατασκευαστεί εξαιτίας τόσο του αναγλύφου, όσο και των υπέρογκων ποσών, που απαιτούνται για τις απαλλοτριώσεις, δεδομένης της τεράστιας αξίας γης.
Όπως ανέφερε, έχουν γίνει οι πρώτες επαφές με ΕΤΕπ για τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ το υπουργείο του εργάζεται ήδη στη διαμόρφωση ενός πλαισίου που θα περιλαμβάνει και ιδιωτική συμμετοχή.
Έτσι θα γίνει ο ΒΟΑΚ με το σύστημα διαθεσιμότητας πληρωμών και το κράτος θα πληρώνει κάθε χρόνο το δάνειο ή την ιδιωτική επένδυση».
Παράλληλα, ο κ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε για το αεροδρόμιο Καστελίου ότι ολοκληρώνεται στις 10 Νοεμβρίου ο διαγωνισμός και στις 16 Δεκεμβρίου θα δοθούν οι δεσμευτικές προσφορές από όσους ενδιαφέρονται να αναλάβουν την κατασκευή και τη διαχείρισή του.
Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, το πρώτο τρίμηνο του 2015 θα έρθει για έγκριση στη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης.
Σε σειρά δεσμεύσεων για την ανάπτυξη των υποδομών της Κρήτης προχώρησε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, με έμφαση στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου, δίνοντας συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για την υλοποίησή τους, σε σύσκεψη σε κεντρικό ξενοδοχείο του Ηρακλείου παρουσία του περιφερειάρχη, βουλευτών, δημάρχων και άλλων τοπικών φορέων της Κρήτης.
Ο Υπουργός επεσήμανε ότι ασχολήθηκε προσωπικά για την ανεύρεση μιας συνολικά βιώσιμης, κοινωνικά αποδεκτής και αναπτυξιακής λύσης για μεγάλο χρονικό διάστημα, σημειώνοντας ότι μετά από διαβούλευση και διαπραγμάτευση που έκανε με την ΕΤΕπ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συμφώνησαν για την κατασκευή του ΒΟΑΚ, μέσω σύμβασης παραχώρησης και πληρωμών διαθεσιμότητας.
Τα κεφάλαια που θα χρειαστεί να διατεθούν από το Δημόσιο στη φάση κατασκευής, θα προέρχονται τόσο από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, όσο και από πόρους της ΕΤΕπ. Με την έναρξη των διαδικασιών να ξεκινάει άμεσα:
«Το Ελληνικό δημόσιο προκηρύσσει άμεσα μια στρατηγική μελέτη σκοπιμότητας, η οποία έχει δύο στόχους. Ο πρώτος στόχος της μελέτης είναι η όδευση, δηλαδή από πού θα περάσει αυτός ο δρόμος και ο δεύτερος στόχος είναι οικονομικός, δηλαδή η κυκλοφοριακή μελέτη και η σκοπιμότητα κοινωνικοοικονομική και χρηματοοικονομική.»
Στο ΒΟΑΚ, ο Υπουργός τόνισε, ότι δεν θα υπάρχουν διόδια, καθώς για τον τοποθέτηση τους απαιτείται η ύπαρξη παράπλευρου / εναλλακτικού οδικού δικτύου, το οποίο στην Κρήτη δεν είναι εφικτό να κατασκευαστεί εξαιτίας τόσο του αναγλύφου, όσο και των υπέρογκων ποσών, που απαιτούνται για τις απαλλοτριώσεις, δεδομένης της τεράστιας αξίας γης.
Όπως ανέφερε, έχουν γίνει οι πρώτες επαφές με ΕΤΕπ για τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ το υπουργείο του εργάζεται ήδη στη διαμόρφωση ενός πλαισίου που θα περιλαμβάνει και ιδιωτική συμμετοχή.
Έτσι θα γίνει ο ΒΟΑΚ με το σύστημα διαθεσιμότητας πληρωμών και το κράτος θα πληρώνει κάθε χρόνο το δάνειο ή την ιδιωτική επένδυση».
Παράλληλα, ο κ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε για το αεροδρόμιο Καστελίου ότι ολοκληρώνεται στις 10 Νοεμβρίου ο διαγωνισμός και στις 16 Δεκεμβρίου θα δοθούν οι δεσμευτικές προσφορές από όσους ενδιαφέρονται να αναλάβουν την κατασκευή και τη διαχείρισή του.
Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, το πρώτο τρίμηνο του 2015 θα έρθει για έγκριση στη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου