Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 13 Ιανουαρίου 2016

Ρελάνς από το Υπουργείο Υποδομών με 4 νέα μεγάλα έργα

κείμενο από το ypodomes.com
Σε μία προσπάθεια  να κάνει ρελάνς το Υπουργείο Υποδομών έχει το τελευταίο διάστημα ανεβάσει ταχύτητες και δείχνει πιο έτοιμο να κλείσει με τις «παλιές πληγές» και να δώσει το δικό του στίγμα. Από τον Οκτώβριο και μετά βλέπουμε μία εντελώς διαφορετική εικόνα στον τρόπο με τον οποίο στο Υπουργείο αντιμετωπίζονται τα χρονίζοντα θέματα.

Με εντυπωσιακές κινήσεις μέχρι το τέλος του έτους έκλεισαν οι μαύρες τρύπες στα χρέη του Δημοσίου στα μεγάλα έργα των αυτοκινητόδρομων, ολοκληρώθηκε και κυρώθηκε η σύμβαση του Αυτοκινητόδρομου Μορέα, μπήκε σε τροχιά συμφωνίας το Μετρό Θεσσαλονίκης. Με βάση αυτό το τρίπτυχο υπάρχει πλέον η αισιοδοξία στο ΥΠΟΜΕΔΙ ότι όλες οι αδυναμίες που κληρονομήθηκαν αντιμετωπίστηκαν επιτυχώς και τώρα μπορούν να κλείσουν και τις υπόλοιπες εκκρεμότητες.

ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΡΓΩΝ
Στους κυρίαρχους στόχους του Υπουργείου για το 2016 υπάρχει μία «προθήκη» με νέα εντυπωσιακά έργα τόσο σε πολιτική όσο και σε κοινωνική αξία, ικανά να τραβήξουν το βλέμμα πολλών ενδιαφερόμενων. Πρόκειται για μία σειρά από πολυδιαφημισμένα έργα που τα ακούμε αρκετά χρόνια αλλά δεν έχουμε ευτυχήσει να τα δούμε να προχωρούν προς υλοποίηση.

Όλα αυτά τα έργα θα φέρουν τη σφραγίδα Σπίρτζη και δεν είναι τυχαία η αναφορά του ονόματος του Υπουργού στις ανακοινώσεις δημοπράτησης αυτών των έργων καθώς θα θελήσει να είναι η δική του παρακαταθήκη στα μεγάλα έργα υποδομής της χώρας.

Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ
Η αλήθεια είναι ότι μετά από πολλά χρόνια φαίνεται πως φέτος υπάρχει η αισιοδοξία πως τελικά θα έχουμε νέες δημοπρατήσεις. Το έργο σημαία τόσο του Υπουργείου Υποδομών όσο και ολόκληρης της κυβέρνησης θα είναι η νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας με 1,4 δις ευρώ κόστος που προς το παρόν αναζητεί ολοκληρωμένη χρηματοδότηση.  Η δημοπράτηση του έργου είναι πιθανόν να τη δούμε στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

Στις 26 Φεβρουαρίου έχουμε τη δημοπράτηση για το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου. Αν όλα πάνε καλά η δημοπράτηση θα γίνει και μιλάμε για ένα έργο με κόστος που ξεπερνά τα 850εκ.ευρώ.

Στις 8 Μαρτίου περιμένουμε τη δημοπράτηση για την κατασκευή της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος. Το έργο που έχει κόστος 350εκ.ευρώ έχει τραβήξει το ενδιαφέρον πολύ μεγάλων εταιρειών και σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές ενδιαφέρεται και μία μεγάλη ασιατική εταιρεία.

Στις 31 Μαΐου έχουμε τη δημοπράτηση για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο. Εδώ το κόστος είναι 250εκ.ευρώ και θεωρείται στρατηγικό έργο που μπορεί να προσφέρει άμεσα 2.000 θέσεις εργασίας και έμμεσα μερικές χιλιάδες ακόμα και είναι από τα έργα που τα έχει αναλάβει προσωπικά ο Χρήστος Σπίρτζης.

Αυτά τα 4 μεγάλα έργα θα αποτελέσουν το κυρίως μενού για το 2016 και θα είναι ότι καλύτερο έχει να προσφέρει στην κατασκευαστική κοινότητα το ΥΠΟΜΕΔΙ. Σε αυτά τα έργα δεν έχουν υπολογιστεί και άλλα μεγάλα έργα που θα ακολουθήσουν λίγο αργότερα, όπως τα νέα σιδηροδρομικά έργα της ΕΡΓΟΣΕ και άλλα μεγάλα έργα που σιγά-σιγά τοποθετούνται στη σειρά προς υλοποίηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα