Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου 2016

Αναγκαία η σύνδεση με Μέσο Σταθερής Τροχιάς του Κέντρου Πολιτισμού και της Συγγρού

κείμενο από το ypodomes.com
Μετά την προχθεσινή συνάντηση που αφορούσε και την πρόσβαση για το Κέντρο Πολιτισμού έγινε επιτέλους γνωστό ότι η περιοχή χρειάζεται μέσο σταθερής τροχιάς.

Ωστόσο η επισήμανση για επανασχεδιασμό της Γραμμής 4 φαίνεται μάλλον ατυχής καθώς ο σχεδιασμός της είναι πολύ μακριά από το σημείο που υπάρχει το ΚΠΙΣΝ. To κοντινότερο σημείο είναι ..η Άνω Ηλιούπολη.

Για την πρόσβαση στο σημείο αλλά και τη γενικότερη κάλυψη της Λεωφόρου Συγγρού έχουν γίνει και προτάσεις και συζητήσεις στο παρελθόν και όπως όλα δείχνουν θα είναι κάτι που θα αφορά έργα μακροπρόθεσμου χαρακτήρα.

Ποια είναι όμως η καλύτερη και πιο προσιτή λύση που θα φέρει ένα μέσο σταθερής τροχιάς από το κέντρο της Αθήνας μέχρι το Δέλτα Φαλήρου; Στόχος θα πρέπει να είναι να καλυφθεί όλη η Λεωφόρος Συγγρού με τα μεγάλα της hot-spots. Ευγενίδειο, Κέντρο Πολιτισμού Ι.Σ.Νιάρχος, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και την επιχειρηματική στέγη που υπάρχει στην περιοχή.

Η κάλυψη με Μετρό ήταν η πρώτη που ζητήθηκε και το ενδεχόμενο επανασχεδιασμού της Γραμμής 4 είναι μάλλον αντιπερισπασμός. Στην ουσία η γραμμή 4 δεν πηγαίνει καθόλου προς την περιοχή του Νέου Κόσμου, Νέας Σμύρνης, Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου για να πούμε ότι θα μπορούσε να επανασχεδιαστεί. Η μοναδική περίπτωση είναι ο κλάδος προς Άνω Ηλιούπολη θα επεκτεινόταν διαγωνίως, όμως δεν θα κάλυπτε στο σύνολο της την Συγγρού και θα χανόταν μία τέτοια ευκαιρία ενώ θα ήταν ένα πολύ μεγάλο ταξίδι για κάποιον από το κέντρο να πάει μέσω αυτού του κλάδου.

Άλλη πρόταση που είχε γίνει στο παρελθόν είναι ένας κλάδος είτε από τη Γραμμή 1 όπου από τα Πετράλωνα μία γραμμή θα κατέληγε στο ΚΠΙΣΝ είτε από τη Γραμμή 2 ένας κλάδος θα πήγαινε σε όλη τη Συγγρού μέχρι το Κέντρο Πολιτισμού.

Στην πρώτη περίπτωση πάλι η γραμμή θα κάλυπτε μικρό μέρος της Συγγρού και δεν θα είχε το ολικό αποτέλεσμα που αναζητείται. Στην δεύτερη περίπτωση αν και είναι η πιο ιδανική χαρακτηρίζεται δύσκολη τεχνικά από στελέχη της Αττικό Μετρό μιας και αμέσως μετά το σταθμό ΣΥΓΓΡΟΥ/ΦΙΞ η σήραγγα κάνει μία μεγάλη στροφή.

Επίσης το θέμα της χρηματοδότησης είναι εξαιρετικά σημαντικό και μιλάμε για ποσά που φτάνουν ή ξεπερνούν τα 400εκ.ευρώ σε κάθε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις, ενώ στην πόλη υπάρχουν άλλες μεγαλύτερες προτεραιότητες, όπως η Γραμμή 4, οι τελευταίες επεκτάσεις της Γραμμής 2 προς Ίλιον και Γλυφάδα, η επέκταση της Γραμμής 1 προς Νέα Ερυθραία κλπ

Σε αυτή τη χρονική στιγμή η πιο ρεαλιστική λύση είναι η δρομολόγηση μίας επέκτασης γραμμής Τραμ που ξεκινώντας από το σταθμό Συγγρού/Φιξ θα διέτρεχε όλη τη Συγγρού και θα ενωνόταν με την υπάρχουσα γραμμή στο Δέλτα Φαλήρου.

Αυτό θα είχε ένα διπλό αποτέλεσμα. Γρήγορη σύνδεση από το κέντρο μέχρι το Κέντρο Πολιτισμού καθώς η Λεωφόρος Συγγρού δεν έχει φανάρια για να σταματά κάθε τόσο ο συρμός (άρα θα είναι και ταχύ), άμεση σύνδεση και των άλλων σημαντικών σημείων της Λεωφόρου, εντυπωσιακή μείωση χρόνου σύνδεσης του Πειραιά με την Αθήνα με το Τραμ.

Σήμερα η σύνδεση αυτή μέσω Νέου Κόσμου, Νέας Σμύρνης και Παλαιού Φαλήρου διαρκεί περίπου 1 ώρα ενώ με τη γραμμή Τραμ μέσω Συγγρού η χρονοαπόσταση θα πέσει τουλάχιστον στο μισό.

Επίσης το θέμα της χρηματοδότησης θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί πολύ πιο εύκολα με το κόστος να μην υπερβαίνει συνολικά τα 100εκ.ευρώ μιας και δεν χρειάζονται σημαντικά έργα και στην υποδομή του δρόμου λόγω πρόσφατης κατασκευής του.

Το βέβαιο είναι πως αυτή η "τρύπα" που υπάρχει στα μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας, πρέπει να με κάποιο τρόπο να κλείσει μίας με τη λειτουργία του Κέντρου Πολιτισμού και του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και την παρουσία των υπολοίπων θα χρειαστεί επειγόντως ενίσχυση της συγκοινωνιακής κάλυψης της περιοχής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα