Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 22 Μαρτίου 2016

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ξεκινούν ξανά οι 2 Μετροπόντικες μετά από 5 χρόνια

κείμενο από το ypodomes.com
Τα τελευταία "μαστορέματα" δέχονται οι 2 μετροπόντικες του Μετρό Θεσσαλονίκης και δεν έχουμε απρόοπτα της τελευταίας στιγμής τότε σύμφωνα με πηγές από την Αττικό Μετρό στο ypodomes.com στο τέλος Μαρτίου (προσωρινά έχει στοχευθεί η 28η Μαρτίου) θα γίνει η πανηγυρική επανεκκίνηση τους ύστερα από 5 και πλέον χρόνια.
Στο εργοτάξιο της Νέας Ελβετίας όπου βρίσκονται τα δύο μηχανήματα οι εργασίες για να ολοκληρωθεί η συναρμολόγηση τους προχωρά και τώρα το μεγάλο στοίχημα είναι πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να διανυθούν τα τελευταία 1.890 μέτρα μέχρι τα μηχανήματα να φτάσουν στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ και να βγούν.
Οι υπολογισμοί είναι καθημερινοί και η εκτίμηση είναι πως θα χρειαστούν περίπου 8 μήνες (με μία μέση ημερήσια διάνοιξη των 10 μέτρων) δηλαδή μέχρι τα τέλη του έτους. Σε αυτό το διάστημα θα περάσουν από τους σταθμούς ΒΟΥΛΓΑΡΗ και ΠΑΤΡΙΚΙΟ χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή των σταθμών, έργο που όπως και σε άλλους σταθμούς θα γίνει ετεροχρονισμένα με τοπική καθαίρεση της σήραγγας.
Η χρονική πίεση είναι μεγάλη δεδομένου ότι τα μηχανήματα θα πρέπει να μεταφερθούν τάχιστα για να ξεκινήσουν την διάνοιξη της επίσης διπλής σήραγγας των 4,8χλμ της επέκτασης προς Καλαμαριά. Στην καλύτερη των περιπτώσεων τα 2 μηχανήματα σε 1 χρόνο από τώρα θα ξεκινούν από το ειδικο σημείο εισόδου τους στον τερματικό σταθμό ΜΙΚΡΑ και θα σκάψουν προς δυσμάς μέχρι να συναντήσουν την σήραγγα διασταύρωσης με τη βασική γραμμή στο σταθμο ΠΑΤΡΙΚΙΟ.
Αναφορικά με τα έργα στη βασική γραμμή αυτές τις μέρες άνοιξαν 4 ακόμα εργοτάξια σεΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙΠΑΠΑΦΗ, bκαι διασταύρωση ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ (για τη μελλοντική επέκταση προς Ευκαρπία), ενώ ήδη έχουν ανοίξει τα εργοτάξια στο αμαξοστάσιο, στον ΠΑΤΡΙΚΙΟ όπου εργάζονται 3 διαφορετικά συνεργεία και στο σταθμό ΒΟΥΛΓΑΡΗ που γίνονται οι παρακάμψεις των ΟΚΩ.
Ταυτόχρονα γίνονται διεργασίες για την τελική απόφαση του Υπουργείου για την αντικατάσταση της ΑΕΓΕΚ από τον ΑΚΤΩΡ ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι παρέμεινε ο επικεφαλής των κατασκευαστών κος Σίμας.
ΟΙ ΣΥΡΜΟΙ MADE IN ITALY
Αυτή την εποχή όπως μαθαίνει το ypodomes.com είναι σε εξέλιξη οι μελέτες για τους συρμούς της βασικής γραμμής. Συνολικά 18 συρμοί θα κατασκευαστούν στην Ιταλία για τις ανάγκες της βασικής γραμμής από την εταιρεία AnsaldoBreda που όμως έχει εξαγοραστεί εδώ και 2 χρόνια από την Ιαπωνική Hitachi.
Οι συρμοί θα αρχίσουν να καταφθάνουν το 2019 και θα αφού περάσουν τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο που θα εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία τους και την ασφάλεια των επιβατών θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια για να "τεστάρουν" τις γραμμές, τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης μέχρι να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια με επιβάτες στον χρονικό ορίζοντα του πρώτου εξαμήνου του 2020, σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Υποδομών και της Αττικό Μετρό.
Για την επέκταση της Καλαμαριάς θα χρειαστούν επιπρόσθετα τρένα, κίνηση η οποία πρέπει επίσης να ξεκινήσει δεδομένης της λειτουργίας της γραμμής επίσης το 2020. Να σημειώσουμε πως η συγκεκριμένη εργολαβία δεν περιλαμβάνει τα Η/Μ και την προμήθεια των συρμών και θα πρέπει να γίνει ξεχωριστή δημοπράτηση για αυτά το συντομότερο δυνατόν για να μην υπάρξει "νεκρό διάστημα" όπως αυτό που υπήρξε στην Αθήνα όπου 7 σταθμοί ήταν έτοιμοι από το 2010 αλλά λόγω καθυστέρησης της σηματοδότησης παραδόθηκαν σταδιακά με καθυστέρηση που έφτασε μέχρι και τα 3,5 χρόνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα