Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2016

Σιδηρόδρομος: Σχεδιάζεται η μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής

κείμενο από το ypodomes.com
Ένας μεγάλος σχεδιασμός έχει ξεκινήσει από τον ΟΣΕ προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ραγδαία ανάπτυξη στη χρήση του σιδηρόδρομου τα επόμενα χρόνια. Με επίκεντρο την Αθήνα γίνεται αυτή την εποχή ένας επανασχεδιασμός των απαραίτητων έργων που θα βοηθήσουν στο να αποφευχθεί ο κορεσμός των γραμμών , στη μείωση της χρονοαπόστασης αλλά και στη δημιουργία ενός σημαντικού δικτύου που θα δίνει πολλές επιλογές στους χρήστες του.
Σήμερα στο δίκτυο της Αττικής έχουμε τη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-ΣΚΑ-Οινόη που συνεχίζει προς Θεσσαλία και Μακεδονία. Επίσης έχουμε τη γραμμή Θριάσιο-Λιμάνι Πειραιά (στην περιοχή του Ικονίου). Η σημερινή κίνηση διεξάγεται χωρίς σημαντικά προβλήματα αλλά αυτό έχει κάνει με το γεγονός πως η βασική εθνική αρτηρία Αθήνα-Θεσσαλονίκη δεν έχει ολοκληρωθεί καθώς τα έργα θα τελειώσουν στο τέλος του 2017.
Επίσης ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος σχεδόν υπολειτουργεί και δεν αποδίδει τα αναμενόμενα ενώ λόγω των έργων τα εμπορευματικά δρομολόγια παραμένουν ισχνά.
ΤΟ 2018 ΚΑΙ Ο «ΚΟΡΕΣΜΟΣ»
Το 2018 είναι μία χρονιά σταθμός για τον Σιδηρόδρομο στη χώρα. Από τη μία θα έχουν ολοκληρωθεί (άνευ συγκλονιστικού απροόπτου) τα έργα και θα ξεκινήσει η λειτουργία του αναβαθμισμένου δρομολογίου Αθήνα-Θεσσαλονίκη και μαζί περισσότερα εμπορευματικά δρομολόγια λόγω μεγαλύτερης χωρητικότητας του δικτύου. Τα δρομολόγια του Προαστιακού της Αθήνας θα μπορούν επίσης να εκτελούνται χωρίς προβλήματα.
Από την άλλη θα έχουμε την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών με την πιθανότητα εισόδου νέων εταιρειών με δικό τους στόλο. Τι θα σημάνει όμως αυτό;
Όπως λένε στελέχη του ΟΣΕ υπάρχει σημαντική πιθανότητα να έχουμε γρήγορα κυκλοφοριακό κορεσμό καθώς στη διπλή γραμμή από το ΣΚΑ (το Μενίδι) μέχρι την Οινόη και τη Θήβα, θα πρέπει να χωρούν (χρονικά) τα επιβατικά, προαστιακά εμπορευματικά δρομολόγια. Αν σκεφτούμε ότι σήμερα η COSCO σκέφτεται τον διπλασιασμό των δρομολογίων χωρίς να συνυπολογίσουμε την αύξηση που επέλθει το 2018 από τη λειτουργία όλου του Προβλήτα ΙΙΙ τότε πάμε με συνοπτικές διαδικασίες για τον απόλυτο σιδηροδρομικό κορεσμό.
Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Η σκέψη για την Παράκαμψη της Αττικής δεν είναι καινούργια αλλά το τελευταίο διάστημα πέφτει στο τραπέζι όλο και πιο δυνατά. Κάποτε υπήρχε η σκέψη να τρέξει παράλληλα με αυτοκινητόδρομο αλλά ναυάγησε.
Η ιδέα είναι να υπάρξει μία νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή που να ξεκινά από το Θριάσιο Πεδίο και μέσω του Κιθαιρώνα να καταλήγει στο εθνικό δίκτυο στην περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού Σφίγγα Θηβών. Πρόκειται για μία γραμμή μήκους περίπου 60χλμ η οποία αν υλοποιηθεί θα συντομεύσει κατά 30χλμ την απόσταση της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη κατεβάζοντας ακόμα περισσότερο την χρονοαπόσταση από 3.30 ώρες το 2018 σε 3 ώρες περίπου.
Το σπουδαίο σε αυτή τη γραμμή είναι πως θα μπορεί να λειτουργεί τόσο για επιβατικά όσο και για εμπορευματικά και προαστιακά τρένα, θα ανακουφίσει το βεβαρημένο τμήμα ΣΚΑ-Θήβα και θα συνολικά θα διπλασιάσει τη μεταφορική ικανότητα του σιδηρόδρομου.
Το έργο βρίσκεται σε αρχικό στάδιο μελετών από τον ΟΣΕ και αποτελεί μία από τις μεγάλες ελπίδες του σιδηρόδρομου την επόμενη δεκαετία. Η μεγάλη Παράκαμψη Αττικής εκτός από το προφανές όφελος για τις σιδηροδρομικές μεταφορές θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω ενδυνάμωση στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από το λιμένα του Πειραιά αλλά και την ταχύτερη μεταφορά τους από το λιμάνι προς την Ελλάδα και την Ευρώπη.
Το συγκεκριμένο σχέδιο το επόμενο διάστημα θα το δούμε να φιγουράρει όλο και πιο συχνά στα μελλοντικά πλάνα των σιδηροδρομικών μεταφορών και όσο περνάει ο χρόνος και οι απαιτήσεις θα μεγαλώνουν τόσο θα γίνεται πιο επιτακτική η ανάγκη νέων γραμμών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα