Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

Δέδες: Στην κυκλοφορία το καλοκαίρι Κουβαράς-Αμφιλοχία και Ιωάννινα-Άρτα το χειμώνα

κείμενο από το ypodomes.com
Την λειτουργία του πρώτου τμήματος της Ιόνιας Οδού από τον Κουβαρά μέχρι και την παράκαμψη Αμφιλοχίας το καλοκαίρι προανήγγειλε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες κατά τη διάρκεια σύσκεψης στην Περιφέρεια Ηπείρου. Μέσα στο 2016 θα λειτουργήσει το τμήμα Ιωάννινα-Άρτα ενώ συνολική παράδοση του έργου θα είναι τον Μάρτιο του 2017

Ο Γενικός Γραμματέας μεταξύ άλλων, ανέφερε: "Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Περιφερειάρχη Ηπείρου όχι μόνο για την υποδοχή και την φιλοξενία, αλλά και για την έμπρακτη και ενεργή συνεργασία στα μεγάλα εθνικής σημασίας έργα, τα οποία εξελίσσονται στην Ήπειρο.

Και πράγματι, πρώτο και κρισιμότερο, για την Ιόνια Οδό, έχουμε πλέον ένα καταληκτικό χρονοδιάγραμμα παράδοσής της, μετά από συμφωνία στο πλαίσιο συναντίληψης που υπογράφτηκε από τον υπουργό κ. Σπρίρτζη τους εκπροσώπους του παραχωρησιούχου και του κατασκευαστή, η οποία έχει αρχίσει και παίρνει σάρκα και οστά, μέσα από μια μεγαλύτερη κινητοποίηση και επιτάχυνση από αυτή που υπήρχε και ήταν ήδη αρκετά ικανοποιητική, σε όλες τις εργασίες σε όλο το μέτωπο της Ιόνιας Οδού.

Ο στόχος της παράδοσης το Μάρτιο του 2017 είναι εθνικός. Αν η πατρίδα μας δεν καταφέρει να τον εκπληρώσει, θα αναγκαστεί να επιστρέψει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρωπαϊκών επιδοτήσεων και να πληρώσει πρόστιμα σε σχέση με την καθυστέρηση του έργου.

Άρα η συσπείρωση και η κινητοποίηση όλων των δυνάμεων, και της κατασκευαστικής κοινοπραξίας  και των υπηρεσιών του Υπουργείου, αλλά και η καθοριστική συμβολή της Περιφέρειας είναι αναγκαία για να επιτύχουμε αυτό το στόχο. Μετά την εικόνα που είχαμε σήμερα θεωρούμε σίγουρα ότι θα τον πετύχουμε.

Ήδη υπάρχουν και δύο ενδιάμεσοι χρονικοί ορίζοντες. Ότι αρκετά χιλιόμετρα δρόμου, από το Κουβαρά μέχρι την Αμφιλοχία, παρακάμπτοντας την Αμφιλοχία θα παραδοθεί μέσα στο καλοκαίρι του τρέχοντος έτους, ενώ το κομμάτι Ιωάννινα-Άρτα θα είναι έτοιμο και θα παραδοθεί μέχρι τέλος της χρονιάς.

Είμαστε και εγώ και οι υπηρεσιακοί παράγοντες απόλυτα ικανοποιημένοι από τους ρυθμούς που έχουν επιτευχθεί σήμερα στα εργοτάξια, αλλά και από την ποιότητα του κατασκευαστικού έργου. Γιατί εκτός από το να παραδώσουμε το έργο, πρέπει να είμαστε βέβαιοι, και αυτό διασφαλίζεται, ότι θα είναι τεχνικά άρτιο και άριστο από άποψη τεχνικής ασφάλειας.

Αναλάβαμε συγκεκριμένη δέσμευση σε σχέση με το σύστημα των αναλογικών διοδίων, που θα εφαρμοστεί στην Εγνατία Οδό και κατ’ επέκταση σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, και στην Ιόνια. Όπως γνωρίζετε, στα πρώτα θέματα της ατζέντας του υπουργείου που έθεσε ο κ. Σπίρτζης στις διαπραγματεύσεις, τις επαφές και τις συνεργασίες με τους παραχωρησιούχους όλων των αυτοκινητόδρομων είναι η εφαρμογή ενός αναλογικού συστήματος διοδίων, που θεωρούμε ότι είναι το πιο δίκαιο σύστημα καθώς ο χρήστης πληρώνει για τα χιλιόμετρα που διανύει και όχι όπως στα τοπικά διόδια, τα οποία είναι σε καθορισμένες αποστάσεις.

Η Εγνατία Οδός Α.Ε. έχει πλέον εντολή του Υπουργείου να προχωρήσει στην μελέτη του αναλογικού συστήματος διοδίων με τη γρήγορη εφαρμογή του και μάλιστα με συγκεκριμένες ελαφρύνσεως και ρυθμίσεις για τους μόνιμους κατοίκους των περιοχών που διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος, οι οποίοι δεν έχουν παράπλευρο δίκτυο για να εξυπηρετηθούν. Θα υπάρχει μια ειδική εκπτωτική πολιτική ανακούφισης των μόνιμων κατοίκων που έχουν τακτικές και καθημερινές μετακινήσεις διαμέσου των αυτοκινητοδρόμων.

Πιστεύω είναι μια καλή ευκαιρία η Ιόνια Οδός, που δεν αποτελεί απλά έναν αυτοκινητόδρομο αλλά μια αρτηρία ανάπτυξης, να συνδυαστεί με όλα τα παράπλευρα έργα και παρεμβάσεις και υποδομές, που είναι αναγκαίες ώστε η Ήπειρος να ξεφύγει από την εικόνα της φτωχής Περιφέρειας της Ευρώπης και να αρχίσει να οδηγείται σιγά- σιγά στην αναπτυξιακή ανασυγκρότησή της, και γιατί όχι και απογείωση. Υπάρχουν χρήσιμες  και ενδιαφέρουσες προτάσεις του Περιφερειάρχη, όχι μόνο για τον  βηματισμό των έργων, αλλά και σε μεθόδους χρηματοδότησης τους.

Άρα θα επακολουθήσει μια συνάντηση σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο με τον Υπουργό κ. Σπίρτζη όπου η δέσμη των αναπτυξιακών υποδομών που έθεσε ο Περιφερειάρχης θα συζητηθεί και από εκεί θα έχουμε χρήσιμα και θετικά νέα και αποφάσεις".

Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, μεταξύ άλλων, ανέφερε τα εξής: "Σήμερα είχαμε τη χαρά να έχουμε μαζί μας τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Δέδε. Πρώτο θέμα που συζητήσαμε είναι η Ιόνια Οδός.  Τονίσαμε ότι σε κάποια σημεία που υπάρχουν προβλήματα, θα βοηθήσουμε και μεις για να εφαρμοστεί η μέθοδος της επίταξης και να τελειώνει αυτό το θέμα. Κάνω έκκληση σε όλους, ότι  πρέπει αυτά τα λίγα χιλιόμετρα,  με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί με τα δικαστήρια και τις απαλλοτριώσεις να αποδοθούν και να τελειώσει άμεσα αυτό το έργο.

Δεύτερον συζητήσαμε  τη δυνατότητα κατασκευής μέσω του πακέτου Γιούνκερ των τμημάτων Γιάννενα- Κακαβιά και  Άκτιο - κόμβο της Φιλιππιάδος. Επίσης συζητήσαμε για το υπόλοιπο τμήμα του Ε65 που μας ενδιαφέρει,  για το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων και για το τι πρέπει να γίνει, αλλά και για το υψηλό κόστος των εισιτηρίων. Συζητήσαμε  για τις ζημιές από την κακοκαιρία  και ζητήσαμε να υπάρξει η ανάλογη βοήθεια από το υπουργείο Υποδομών.

Αναφερθήκαμε στην Εγνατία οδό και στους κόμβους που πρέπει να γίνουν, αλλά και  για  τα διόδια που διαχρονικά έχουμε πει ότι πρέπει να είναι αναλογικά και να λαμβάνεται υπόψη το γεγονός  ότι ειδικά στην Ήπειρο σε πολλές περιπτώσεις  λόγω της ιδιομορφίας του εδάφους, είναι ο μοναδικός δρόμος που μπορούν να ακολουθήσουν οι κάτοικοι της περιοχής μας.
Θέλω να   ευχαριστήσω τον Γ.Γ.  για τη συνεργασία.   

Ήταν πολύ χρήσιμη η σημερινή συνάντηση και επίσκεψη του, ο οποίος  μας ενημέρωσε και τον ενημερώσαμε γιατί από κοντά παρακολουθούμε τα θέματα,  δεν θέλουμε να είμαστε έξω από τα προβλήματα της περιοχής, τα οποία  πρέπει να αντιμετωπίσουμε όλοι μαζί.  

Περιμένουμε η Ιόνια Οδός το 2017 να είναι γεγονός, δεύτερον να έχει και τα υπόλοιπα τμήματα  και τρίτον από τη συζήτηση που κάναμε στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων,  από ότι φαίνεται θα πάμε καλά.   Αναμένω ό,τι συζητήσαμε να γίνουν πράξη".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα