Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2016

Η ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΟΥ 2016, τα μεγάλα γεγονότα σε υποδομές-μεταφορές

κείμενο από το ypodomes.com
Μας χαιρετά το 2016, μία από τις πλέον αμφιλεγόμενες χρονιές στον κόσμο των υποδομών και των μεταφορών. Πολλά είδαμε σε αυτή τη χρονιά. Θετικά και αρνητικά. Στα θετικά είχαμε παραδόσεις έργων και στα αρνητικά είχαμε τις φρεναρισμένες δημοπρατήσεις.
Το σημαντικότερο νέο της χρονιάς ήταν αδιαμφισβήτητα η ανάσταση των έργων στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Ένα έργο που κινδύνευσε να παγώσει ολοσχερώς ήρθε στη ζωή και τώρα μιλάμε για ολοκλήρωση της διάνοιξης της διπλής σήραγγας σε λίγες εβδομάδες.
Εξίσου σημαντικό γεγονός ήταν οι παραδόσεις τμημάτων αυτοκινητόδρομων στη χώρα μετά από χρόνια. Μέσα στο 2016 παραδόθηκε ο αυτοκινητόδρομος Λεύκτρο-Σπάρτη μήκους 46χλμ και η Περιμετρική Καλαμάτας μήκους 11χλμ, ολοκληρώνοντας τον Μορέα. Έτσι ιστορικά ο Αυτοκινητόδρομος Μορέας γίνεται ο πρώτος από τους 5 που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται πριν από 10 χρόνια που ολοκληρώνεται συνολικά και δίδεται σε λειτουργία.
Επίσης είχαμε την ιστορική πρώτη παράδοση της κατασκευής της Ιόνιας Οδού (μετά από εκείνες της Παράκαμψης Αγρινίου και Άρτας που ολοκληρώθηκαν ως δημόσια έργα). Το Κουβαράς-Αμφιλοχία με 26χλμ δόθηκε στην κυκλοφορία λίγες μέρες πριν ολοκληρωθεί το έτος και πλέον Δυτική Ελλάδα και Ήπειρος αρχίζουν και έρχονται πιο κοντά στην Αθήνα.
Μέσα στο 2016 οι δημοπρατήσεις σχεδόν "σίγησαν". Ελάχιστα έργα βγήκαν στον αέρα και ακόμα λιγότερα υπεγράφησαν. Έτσι στις μεγάλες δημοπρατήσεις είχαμε ως κορυφαίο έργο της χρονιάς τo Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι. Στις 27 Οκτωβρίου κατέβηκε μόνο ένα σχήμα, η Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ-GMR, σηματοδοτώντας όμως την έναρξη της υλοποίησης ενός οραματικού για την Κρήτη έργου.
Πολύ σημαντικό όμως είναι και το έργο της Ανάπλασης Φαλήρου με 150χλμ που αναστήθηκε και βγήκε στον αέρα σε χρόνο ρεκόρ. Ανάδοχος βγήκε ο ΑΚΤΩΡ 53,54%.
Επίσης είχαμε 3 δημοπρατήσεις του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος από τον Πύργο μέχρι την Κυλλήνη όπου κυριάρχησε ως έκπληξη με εκπτώσεις από 53%-57%. Στα σημαντικά γεγονότα και η έναρξη της δημοπράτησης της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος που όμως θα κρατήσει για 2 χρόνια, οπότε προς το παρόν, κρατάμε ότι ξεκίνησε η σχετική διαδικασία. Μέσα στην ανοβρία των δημοπρατήσεων είχαμε επίσης το έργο ανακαίνισης του κτιρίου του ΙΚΑ στην Πειραιώς και ένα μεγάλο έργο αποχέτευσης στην Ηγουμενίτσα με 37εκ.ευρώ. Τέλος, μετά από επίπονη δικαστική εμπλοκή ξεκαθάρισε το σιδ.έργο Ψαθόπυργος-Ρίο, κόστους 215εκ.ευρώ που κατέκτησε τελική η GD Infrastrutture.
Στις αναθέσεις έργων (χωρίς να έχει υπογραφεί η σύμβαση) είχαμε ως κορυφαίο γεγονός την ανάθεση από το ΥΠΟΜΕ στην Κ/Ξ Κεντρική Οδό του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα, την ένταξη στο ΕΣΠΑ των μεγάλων έργων για τις Μονάδες Απορριμμάτων σε Ήπειρο και Σέρρες. Μεγάλης σημασίας ήταν και η δημοπράτηση μετά από χρόνια του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, μίας έκτασης 588 στρεμμάτων. Οριστικός ανάδοχος ανακηρύχθηκε η Κ/Ξ ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair.
Στο πεδίο των αποκρατικοποιήσεων είχαμε την ολοκλήρωση της πώλησης του ΟΛΠ στην Κινεζική COSCO, της πώλησης του 24% του ΑΔΜΗΕ στην Κινεζική State Grid, του Αστέρα Βουλιαγμένης στην Apollo Investments, ενώ ανάδοχος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακηρύχθηκε η Ferrovie Dello State Italiane με 45εκ.ευρώ. Σε διαδικασία διαγωνισμού είναι και η ΕΕΣΣΤΥ.
Σε κατάσταση αναμονής όλη τη χρονιά παρέμεινε η μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό, όπου το καλοκαίρι υπεγράφη ένα μνημόνιο συναντίληψης αλλά όπως όλα δείχνουν οι υπογραφές πάνε για την ερχόμενη Άνοιξη και οι εργασίες προς τα τέλη της νέας χρονιάς. Αναφορικά με τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια η χρονιά κύλησε με την προετοιμασία παραλαβής τους, όμως οι τελικές υπογραφές θα "πέσουν" τη νέα χρονιά.
Στα υπόλοιπα σημαντικά γεγονότα για το 2016: Σε επίπεδα απόλυτου ρεκόρ κλείνει το 2016 το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος καθώς μέχρι τον Νοέμβριο είχε 18,6εκ.επιβάτες σπάζοντας το περυσινό ρεκόρ των 18,1εκ. Μεγάλος στόχος είναι το "φράγμα" των 20εκ.επιβατών.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ: Εγκαινιάζεται η Μεταλλική Γέφυρα Τσακώνας και ολοκληρώνεται το οδικό έργο Φλώρινα-Νίκη. Εγκρίνονται οι μελέτες για το Νέο Γήπεδο της ΑΕΚ.
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ: Καθυστερήσεις εμφανίζονται στην επέκταση του Μετρό και του Τραμ προς Πειραιά. Ξεκινούν μετά από 2,5 χρόνια τα έργα στον Μορέα. Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ ανάδοχος στο έργο στη Νεμέα. Η Ιόνιος Τεχνική μειοδότησε στο δίκτυο αποχέτευση της Κατούνας Αιτωλοακαρνανίας. Η Προμηθέας ανάδοχος της βελτίωσης του δρόμου Βελεστίνο-Βόλος. Η ΤΡΙΚΑΤ ξεκινά έργο αποχέτευσης στην Παιανία. Η ΑΡΧΙΚΟΝ μειοδότησε στο έργο ανακαίνισης του ΙΚΑ Πειραιώς.
ΜΑΡΤΙΟΣ:Η J&P ΑΒΑΞ συμμετέχει στο έργο κατασκευής του Αγωγού ΤΑΡ. Ξεκινά μετά από 4 χρόνια ο Μετροπόντικας την διάνοιξη της δίδυμης σήραγγας του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ξεκινά η λειτουργία της Τηλεματικής στις Συγκοινωνίες της Αθήνας. Παράταση έργων: Λιμάνι Ηγουμενίτσας έργα, γ`φάσης μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2019, μέχρι το φετινό Σεπτέμβριο για το οδικο έργο Πλατυγιάλι-Άγιος Δημήτριος στην Αιτωλοακαρνανία, για τον Οκτώβριο το Πατρίδα-Νάουσα και το Ποτίδαια-Κασσάνδρα. Για το 2018 μεταφέρθηκε η ολοκλήρωση του οδικού έργου Άσσηρος-Νέα Σάντα. Για το 2019 μεταφέρθηκε η ολοκλήρωση του Φράγματος Νεστορίου Καστοριάς ενώ εισήλθε στο κατασκευαστικό σχήμα μαζί με την Ιόνιο ο ΑΚΤΩΡ. Το 2017 με νέο ανάδοχο την Εργοδυναμική Πατρών η ολοκλήρωση της Περιμετρικής Πάτρας.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ: Στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Λεύκτρο-Σπάρτη. Στις 8 Απριλίου 2016 υπεγράφη η σύμβαση αγοραπωλησίας του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ στην Κινεζική COSCO. 44 χρόνια έπρεπε να περάσουν για να αποκτήσει και πάλι η Ράλλειος Σχολή τη δική της στέγη. Τα εγκαίνια του νέου σχολικού συγκροτήματος έγιναν στις 14 Απριλίου. Υπογειοποίηση τη Γραμμής 1 στο τμήμα Φάληρο-Πειραιά, Δικαστικό Μέγαρο και νέα Κλειστή Αγορά εξήγγειλε ως τα νέα έργα του Πειραιά ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Σε δημοπράτηση η τελική κτηματογράφηση όλης της χώρας με 475εκ.ευρώ. Νέα βράβευση ως καλύτερο αεροδρόμιο της Ευρώπης στην κατηγορία του για φέτος απέσπασε το Ελ.Βενιζέλος.
ΜΑΙΟΣ: Η Σ.Κοκκίνης μειοδοτησε στο έργο αποπεράτωσης του Ρέματος Εσχατιάς. Ξεκίνησαν οι εκδηλώσεις για τα 120 χρόνια του Οδοντωτού. Το 2018 μεταφερεται η λειτουργία του διαδρόμου προσαπογειώσεων του Αεροδρομίου Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη. Στην κυκλοφορία δόθηκαν οι Σήραγγες Ακράτας και Αιγείρας στην Ολυμπία Οδό. Εγκαινιάστηκε στις 17 Μαϊου η κατασκευαστική περίοδος του Αγωγού ΤΑΡ με φιέστες και παρουσία του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Τα έργα αναμένεται να κρατήσουν μέχρι το 2020, να κοστίσουν 1,5 δις ευρώ και να εργαστούν περίπου 8.000 άτομα, προσφέροντας στην πραγματική οικονομία της χώρας. Στον όμιλο Καλογρίτσα περνάει το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος από την Αμαλιάδα ως στα Δουνέιικα. Συνεχίζονται τα προβλήματα στο έργο του Μετρό προς Πειραιά.
ΙΟΥΝΙΟΣ: Υπεγράφη το Μνημόνιο μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Λαμδα για την μεγάλη επένδυση της Αξιοποίησης του Ελληνικού. Στην κυκλοφορία δόθηκε το οδικό τμήμα Ποτίδαια-Κασσανδρεία. Ο Όμιλος Καλογρίτσα μειοδότησε και στο δεύτερο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, από την Κυλλήνη μέχρι την Αμαλιάδα. Υπεγράφη και ξεκινά το έργο-σκούπα για την ολοκλήρωση και εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης του τμήματος Πολύκαστρο-Ειδομένη. Δημοπρατήθηκε συμπληρωματικό έργο για την επέκταση του Προαστιακού Πάτρας μέχρι την Κάτω Αχαγιά. Ακυρώθηκε και επίσημα το έργο της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Λευκάδας όπως άλλωστε αναμενόταν. Ξετρυπήθηκε η Σήραγγα Κλόκοβας μήκους 2.950 μέτρων σε χρόνο ρεκόρ, μόλις σε 14 μήνες.
ΙΟΥΛΙΟΣ: Ως δημόσιο έργο αποφασίζεται να δημοπρατηθεί το έργο για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας από το ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ μέχρι το ΓΟΥΔΗ. Η Κ/Ξ Τοξότη-Ομάδα Κατασκευών συμφερόντων Καλογρίτσα, είναι πλέον μειοδότης στις 3 πρώτες δημοπρατήσεις του Πάτρα-Πύργος. Προς έγκριση στις Βρυξέλλες είναι ο Φάκελος Μεγάλου Έργου για το νότιο τμήμα του Ε65 Λαμία-Ξυνιάδα. Η Ferrovie Dello Stato Italiano είναι ο προτιμώμενος επενδυτής του ΤΑΙΠΕΔ για την απόκτηση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με προσφορά που έφτασε τα 45εκ.ευρώ. Για τον Σεπτέμβριο του 2017 μεταφέρθηκε η ολοκλήρωση του οδικού έργου της Μυτιλήνης Καλλονή-Σίγρι. Για τον Μάρτιο του 2017 πήγαν τα έργα στο Βοστάνειο Νοσοκομείο Μυτιλήνης. Παραδόθηκε ο Ανισόπεδος Κόμβος Μεγαλόπολης. Εγκαινιάστηκε το αναβαθμισμένο αεροδρόμιο της Πάρου που πλέον μπορεί να δέχεται μεγαλύτερα και περισσότερα αεροδρόμιο.
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ: Η Κ/Ξ ΕΤΒΑ-GOLDAIR κατέθεσαν την μοναδική υποψηφιότητα για την παραχώρηση του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο. 4 τελικά οι υποψήφιοι για τον ΑΔΜΗΕ. Με το στρώσιμο των γραμμών προχωρά το έργο της επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά. Σε μελέτες είναι το νέο οδικό έργο Σπάρτη-Γύθειο. Ολοκληρώθηκε το έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης από την Αθήνα μέχρι το Μενίδι και μέχρι την Τιθορέα. Ξεκίνησε και επίσημα το έργο για τη Νέα Πανεπιστημιούπολη Κοζάνης. Η ΕΤΕπ θα χρηματοδοτήσει με 300εκ.ευρώ την αναβάθμιση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων. Ολοκληρώθηκε το μεγάλο έργο αναβάθμισης του Αεροδρομίου Σκιάθου.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ: Μετά από 8 χρόνια έργων, την Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2016 παραδόθηκε επίσημα στην κυκλοφορία το τμήμα Κόρινθος-Κιάτο της Ολυμπίας Οδού μήκους 20χλμ. Νέα μεγάλη ανατροπή ήρθε στο σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Ρίο καθώς το ΔΣ ακολουθώντας την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατακύρωσε το έργο στην Ιταλική GD Infrastrutture παίρνοντας το από την ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ. Υπεγράφη και ξεκινά το μεγάλο έργο επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Πάτρας μέχρι την Κάτω Αχαγιά. Γέμισε προβλήματα η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά καθώς ο Μετροπόντικας συνάντησε δύσβατο υπέδαφος και ο σταθμός Πειραιάς καθυστερεί στην εκσκαφή του. Επίγεια χάραξη προτείνει για το τμήμα της Πάτρας (Ρίο-Λιμένας Πάτρας) ο ΟΣΕ στην προμελέτη του. Παρουσιάστηκε στην 81η ΔΕΘ Θεσσαλονίκης το ηλεκτρονικό εισιτήριο του ΟΑΣΑ. Η ΤΟΜΗ υποκατάστησε την Αθωνική Τεχνική για την ολοκλήρωση του οδικού έργου Μαυρονέρι-Κιλκίς.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ: Οριστικά το 2017 μεταφέρεται η δημοπράτηση της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό. Εγκαινιάστηκε νέος προβλήτας κρουαζιέρας στο Λιμάνι του Πειραιά, στην περιοχή του Αγίου Νικολάου. Ξεκινά επίσημα η εκκίνηση του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Σε 6 νέες πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας επεκτείνεται το δίκτυο Φυσικού Αερίου. Ξεκίνησε η κτηματογράφηση σε Αθήνα-Βόλο-Λαμία-Λιβαδειά. Στα σκαριά υλοποίησης είναι μεγάλη επένδυση 100εκ.ευρώ για την ανακατασκευή κτιρίων που άνηκαν στον Παπαστράτο. Οριστικοποιήθηκε η ένταξη του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα του αυτοκινητόδρομου Ε65 στο ΕΣΠΑ. Δημοπρατήθηκε ύστερα από 11 αναβολές το έργο για το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου. Η μοναδική προσφορά κατατέθηκε από την Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR (Ινδικών συμφερόντων). Στην Κινέζικη State Grid θα δοθεί το 24% καθώς έγινε ο προτιμητέος επενδυτής του ΑΔΜΗΕ.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ: Με 2,5 χρόνια καθυστέρηση άνοιξε τις πύλες του για το κοινό το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στου Φιξ. Με τις ευλογίες της Διυπουργικής αποφασίστηκε να ξεκινήσει η διαδικασία υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης. Με καλπασμό συνεχίζει το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος προς τα 20εκ.επιβάτες για το 2016. Στο Κηπουρειό Γρεβενών οριστικά θα καταλήξει ο αυτοκινητόδρομος Ε65. Μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου προγραμματίζεται να έχουν ολοκληρώσει τη διάνοιξη της δίδυμης σήραγγας οι 2 Μετροπόντικες στη Θεσσαλονίκη. Οριστικά στην GD Infrastrutture η μεγάλη σιδηροδρομική εργολαβία στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο. Παραδόθηκαν 9 από τα 11,5χλμ στην Περιμετρική Καλαμάτας. Ολοκληρώνονται τα σιδηροδρομικά έργα στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός. Νέο έργο για την ολοκλήρωση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας προγραμματίζει η ΕΡΓΟΣΕ για το 2017. Νέα δημοπράτηση για 12 συρμούς αλλά και τα Η/Μ συστήματα στον κλάδο Καλαμαριάς ετοιμάζει η Αττικό Μετρό. Ναυάγησε η μεταβίβαση μετοχών από τη ΔΕΣΦΑ στον κρατικό οργανισμό του Αζερμπαιτζάν, Socar.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ: Νέο ρεκόρ όλων των εποχών ένα μήνα πριν κλείσει το 2016 έκανε το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. Ξεπέρασε το περυσινό ρεκόρ των 18,1εκ.επιβάτες, έχοντας ήδη φτάσει τον Νοέμβριο τους 18,6εκ.επιβάτες. Ομόφωνη ήταν η συμφωνία για την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Κλείδωσε η λειτουργία του τελευταίου υπό κατασκευή τμήματος του αυτοκινητόδρομου Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Το τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα θα τεθεί σε λειτουργία στα τέλη Μαρτίου. Το 2018 θα ξεκινήσουν τα έργα για την επένδυση των 180εκ.ευρώ στο Εμπρορευματικό Κέντρο Θριασίου. Η ΑΚΤΩΡ είναι μειοδότρια στα έργα της Ανάπλασης Φαλήρου. Η ΕΡΓΟΜΑΡΕ είναι ανάδοχος του έργου επέκτασης του Λιμένα Ερεικούσας και η ΕΡΓΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ σε αντιπλημμυρικό έργο στον Κηφισό. Η ΕΡΤΕΚΑ ανάδοχος των έργων για το Λιμάνι Σιγρίου στη Λέσβο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα