Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 23 Δεκεμβρίου 2016

Η πλήρης λίστα με σιδηροδρομικά έργα: Τα υπό κατασκευή και η νέα γενιά

κείμενο από το ypodomes.com
Την λίστα με τα μεγάλα και μικρά σιδηροδρομικά έργα που κατασκευάζονται και πρόκειται να δημοπρατηθούν έδωσε στη δημοσιότητα τη ΕΡΓΟΣΕ. Σήμερα το ypodomes.com σας την παρουσιάζει αυτούσια
Ι. ΑΞΟΝΑΣ ΑΘΗΝΑΣ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 
ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ
- Ολοκλήρωση νέας διπλής ηλεκτροκινούμενης 
σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα 
Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός, μήκους 106 χλμ. Ολοκλήρωση : Ιούνιος 2018
- Κατασκευή Κάτω Διάβασης στην οδό Αγ. Παρασκευής 
στη Ν. Μενεμένη Θεσσαλονίκης Ολοκλήρωση : Φεβρουάριος 2018
ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2017
- Τεχνική παρακολούθηση μεγάλων γεφυρών τμήματος Λιανοκλαδίου - Δομοκού
- Κατασκευή σιδ/κής στάσης στον Ν. Παντελεήμονα Πιερίας
- Κατασκευή νέων σιδ/κών γεφυρών στον Γαλλικό ποταμό
ΙΙ. ΑΞΟΝΑΣ ΑΘΗΝΑΣ – ΠΑΤΡΑΣ
ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ
- Κατασκευής νέας διπλής σηματοδοτούμενης γραμμής
Κιάτο – Διακοπτό – Ροδοδάφνη, μήκους 71 χλμ. Ολοκλήρωση : Δεκέμβριος 2017
- Κατασκευή έργων υποδομής στο τμήμα Ροδοδάφνη
(χλμ. 91,5) - Ψαθόπυργος (χλμ. 113) της νέας σιδηροδρομικής
γραμμής Αθήνας-Πάτρας Ολοκλήρωση : Δεκέμβριος 2017
ΣΕ ΦΑΣΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ
- Κατασκευή έργων υποδομής στο τμήμα Ψαθόπυργος 
(χλμ. 113) - Πάτρα (περιοχή Μποζαΐτικα) (χλμ. 123,5)
ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2017
- Ηλεκτροκίνηση σιδ/κής γραμμής Κιάτου - Ροδοδάφνης
- Κατασκευή επιδομής, σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης της νέας σιδ/κής 
γραμμής Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος
ΙΙΙ. ΕΡΓΑ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ
- Κατασκευή Β΄ Λειτουργικής Φάσης
Συγκροτήματος Θριασίου Πεδίου Ολοκλήρωση : Φεβρουάριος 2017
- Αποπεράτωση διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής 
Πειραιά - Σ.Σ. Αθηνών Ολοκλήρωση : Ιούνιος 2017
ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2017
- Υπολειπόμενες εργασίες εντός Σ.Σ. Αθηνών και σύνδεση με Μετρό (Β΄ φάση)
- Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων
IV. ΑΞΟΝΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΕΙΔΟΜΕΝΗ
ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ 
- Κατασκευή παραλλαγής της σιδηροδρομικής γραμμής 
στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη, μήκους 21 χλμ. Ολοκλήρωση : Δεκέμβριος 2017
V. ΕΡΓΑ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ
- Ολοκλήρωση σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης ETCS - level 1
σε τμήματα του άξονα ΣΚΑ-Θεσσαλονίκης-Προμαχώνα Ολοκλήρωση : Δεκέμβριος 2017 
- Προμήθεια συστήματος ραδιοκάλυψης GSM-R στον άξονα
ΠΑΘΕ/Π (πλην των τμημάτων Τιθορέας-Δομοκού, Θεσσαλονίκης-Ειδομένης 
και Κιάτου-Πάτρας) Ολοκλήρωση : Δεκέμβριος 2016
ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2017-2018
- Εγκατάσταση σηματοδότησης ETCS στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη
- Εγκατάσταση συστήματος ραδιοκάλυψης GSM-R στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και ΣΚΑ-Πάτρα
VI. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2017
- Παραλλαγή σιδ/κής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου-Βόλος και εγκατάσταση
σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Λάρισα-Βόλος 
- Κανονικοποίηση και ηλεκτροκίνηση σιδ/κής γραμμής Ισθμός-Λουτράκι 
- Εγκατάσταση σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης στη γραμμή
Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα
VII. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΠΑΚΕΤΟ ΓΙΟΥΝΚΕΡ
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ, έχει καταθέσει 4 προτάσεις συνδυασμένων μεταφορών οι οποίες έχουν κατατεθεί στο Επενδυτικό Portal της Commission προς εξεύρεση χρηματοδότησης στο Πλάνο Juncker.
Οι 4 προτάσεις έτσι όπως κατατέθηκαν είναι οι εξής:
1) Δυτικός Άξονας Πελοποννήσου
• Το έργο περιλαμβάνει σχεδιασμό, κατασκευή, χρηματοδότηση, διαχείριση, συντήρηση και εκμετάλλευση σιδηροδρομικών γραμμών, λιμανιών και οδικών τμημάτων στην Δυτική Πελοπόννησο. Η γραμμή θα συνδέει Πάτρα – Πύργο– Καλαμάτα με σύνδεση με Αρχαία Ολυμπία και Κατάκολο. To τρένο θα συνδέει τέσσερα λιμάνια κρουαζιέρας (Πάτρα, Κυλλήνη, Κατάκολο, Καλαμάτα). Με κέντρο την Ολυμπία μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης επενδύσεων με βάση τον τουρισμό.
2) Σιδηροδρομική Γραμμή Κορωπί-Λαύριο
• Το έργο αποτελεί επέκταση του προαστιακού ως το Λαύριο. Το Λιμάνι μπορεί να φιλοξένει επιβατικά πλοία από Βόρειο και Κεντρικό Αιγαίο. Σκοπός είναι να φιλοξενεί και κρουαζιερόπλοια που μπορούν να προσεγγίζουν το Λαύριο αντί για τον Πειραιά. Το έργο μπορεί να αποτελέσει μέρος ενός ευρύτερου έργου που εμπλέκει την Αττική Οδό, το Λιμάνι και τον Προαστιακό.
3) Αναβάθμιση Σιδηροδρομικής Γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο
• Το έργο αφορά την τοποθέτηση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στο τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο-Σύνορα Βουλγαρίας, μήκους 175 χιλιόμετρων, με παράλληλη αναβάθμιση του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών.
4) Σιδηροδρομική Εγνατία
• Το έργο άφορα την κατασκευή, χρηματοδότηση, διαχείριση, λειτουργιά, συντήρηση και εκμετάλλευση του Σιδηροδρομικού Διαδρόμου από την Αλεξανδρούπολη ως το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα