Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 7 Ιουνίου 2017

Το πρώτο μεγάλο face-lift για το Αεροδρόμιο "Ελ.Βενιζέλος" είναι γεγονός

κείμενο από το ypodomes.com
Το μεγαλύτερο face-lift της 16χρονης ιστορίας του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος ολοκληρώθηκε πριν από λίγες μέρες. Με κόστος 35εκατ.ευρώ τα έργα ανακαίνισης των εσωτερικών χώρων, αναχωρήσεων και αφίξεων τόσο για τη Ζώνη Ζένγκεν όσο και για τη Ζώνη Εκτός Σένγκεν μεταμόρφωσαν το εσωτερικό του Αεροσταθμού.
Νέα φιλοσοφία, μεγαλύτεροι χώροι, μοντέρνα διαρρύθμιση με τον φωτισμό να κερδίζει τις εντυπώσεις λόγω της φουτουριστικής του σχεδίασης. Το ίδιο εντυπωσιακό είναι η λευκή κάλυψη στους χώρους υποδοχής των επιβατών που δίνει μία αρμονία και μία αίσθηση μοντέρνου και εντυπωσιακού μαζί.
Μαζί ανακαινίστηκαν στο σύνολο τους τα εμπορικά καταστήματα και μάλιστα είναι χαρακτηριστικό πως από τα 35εκατ.ευρώ που δαπανήθηκαν, τα 15 ξοδεύτηκαν από το Αεροδρόμιο και τα 20 από τους εμπορικούς παραχωρησιούχους. Τα έργα για λογαριασμό του Αεροδρομίου ανέλαβε η J&P ΑΒΑΞ.
Όπως ανέφερε στη σχετική παρουσίαση που έγινε εχθές στο Δ.Α.Α. ο Γιάννης Ελευθεράκης, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης του Αεροδρομίου, πρόκειται για μία μεγάλη αλλαγή στα 16 χρόνια λειτουργίας, όπου έμφαση δόθηκε στην εμπειρία του επιβάτη στον Αεροσταθμό καθώς πλέον ο επιβάτης μπορεί να φτάσει μέχρι το αεροπλάνο χωρίς να έχει χρειαστεί να μιλήσει σε κανένα (από το διαδικτυακό κλείσιμο εισιτηρίου και check-in μέχρι τις αυτόματες πύλες ελέγχου).
Από την πλευρά του ο Κώστας Θεοδωρογιαννόπουλος, Διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών σημείωσε ότι κεντρικός στόχος ήταν η αναβάθμιση της Υποδομής και Λειτουργίας του Αεροσταθμού, η Ενίσχυση της Εμπορικής δραστηριότητας και βελτίωσης της εμπειρίας του επιβάτη. Από 9 σημεία ελέγχων που υπήρχαν μέχρι πρόσφατα περιορίστηκαν σε δύο, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει έκπτωση στην ασφάλεια, ενώ ο χώρος των αγορών είναι πλέον ενιαίος έχοντας μαζί τα καταστήματα εστίασης, αγορών και μία διαδρομή που μοιάζει με βόλτα.
Σχετικά με τα σημεία ελέγχου πλέον το Ελ.Βενιζέλος είναι εξοπλισμένο με 9 αυτόματα μηχανήματα που σκανάρουν την κάρτα εισόδου του επιβάτη, διευκολύνοντας και επιταχύνοντας την σχετική διαδικασία.
ΦΟΥΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΗΡΕΜΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Ο φωτισμός όπως αναφέραμε παραπάνω είναι το κεντρικό σημείο σχεδιασμού καθώς εντυπωσιάζει με τις καμπυλότητες, τις μοντέρνες γραμμές που τελικά αποσπούν την προσοχή από το βιομηχανικό ταβάνι του Αεροδρομίου. Eντός του Αεροσταθμού, υπάρχουν πολλά άνετα καθίσματα, περισσότερα καταστήματα που δίνουν στον επιβάτη την αίσθηση της φουτουριστικής ήρεμης βόλτας από σημείο ελέγχου μέχρι την είσοδο στο αεροπλάνο.
Οι χώροι Εκτός Σένγκεν αναβαθμίστηκαν την περίοδο Οκτώβριος 2014-Απρίλιος 2015 ενώ οι χώροι Σένγκεν την περίοδο Σεπτέμβριος 2016-Απρίλιος 2017.
Ειδικότερα στην Σένγκεν περιοχή που μόλις ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση των 15.000τ.μμ. υπάρχουν πλέον 126 καταστήματα (64 Retail, 34 εστίασης, 28 για υπηρεσίες) ενω συνολικά το face lift εξασφαλίζει στον επιβάτη ταχύτερη πρόσβαση στο αεροπλάνο κατά περίπου 15 λεπτά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το "Ελ.Βενιζέλος" είναι πλέον πιο "Ελληνικό". Τα καταστήματα με ελληνικά προϊόντα είναι περισσότερα ενώ υπάρχει και χώρος εστίασης με τον παραδοσιακό γύρο να κάνει "ντεμπούτο". Η φιλοσοφία του σχεδιασμού επίσης θυμίζει Ελλάδα καθώς στην Εκτός Σένγκεν περιοχή έχουμε τη "Στοά" που θυμίζει τις πασίγνωστες Αθηναϊκές Στοές αλλά ενώ στην Σένγκεν περιοχή έχουμε την Αγορά και την Πλατεία που δημιουργούν μία άισθηση Ελληνικότητας με μία τελείως μοντέρνα αισθητική.
Σε ερώτηση του ypodomes.com σχετικά με την ολοένα και αυξανόμενη κίνηση του αεροδρομίου σε σχέση με την ανακαίνιση των χώρων, σημειώθηκε πως αυτή η ανακαίνιση είναι αρκετή μέχρι το Αεροδρόμιο να φτάσει στο maximum του capacity που μπορεί να αντέξει, δηλαδή μέχρι τα 26εκατ.επιβάτες. Φέτος να σημειωθεί πως το Αεροδρόμιο οδεύει για τους 22εκατ.επιβάτες, 2 εκατομμύρια περισσότερους από πέρυσι.
Τέλος, μία έλλειψη που παρατηρήθηκε ήταν η απουσία νέου τύπου καθισμάτων που είναι εφοδιασμένα με πρίζες για την φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών τόσο στους χώρους αναμονής όσο και στα gates, εξοπλισμός που ήδη υπάρχει σχεδόν σε όλα τα ιδίου ή μεγαλύτερου μεγέθους αεροδρόμια της Ευρώπης. Όπως ανέφερε στο ypodomes o κος Θεωδορογιαννόπουλος, υπάρχει πρόβλεψη να μπουν τα νέας γενιάς καθίσματα στους χώρους αναμονής το αμέσως επόμενο διάστημα και μέσα στο επόμενο έτος και στα gates.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα