Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 19 Ιουνίου 2017

Hyperloop: Το υπερηχητικό μέσο που φτάνει 1.200χλμ/ώρα "κυριεύει" την Ευρώπη

κείμενο από το ypodomes.com
Το μέσο του μέλλοντος στις μεταφορές, δεν είναι άλλο από το Hyperloop. To νέο αυτό μέσο βρίσκεται εδώ και χρόνια σε δοκιμές και υπόσχεται ταχύτητες που φτάνουν μέχρι και τα 1.200χλμ/ώρα, ξεπερνώντας κατά πολύ ακόμα και την ταχύτητα του αεροπλάνου.
Η φιλοσοφία του βασίζεται στην λεγόμενη "πνευματική μεταφορά" και λειτουργεί με το κενό αέρος μέσα σε ένα κύλινδρο που είναι υπερυψωμένος και στηρίζεται σε ειδικούς πυλώνες που το κρατούν σταθερό, επιτρέποντας στο εσωτερικό τα οχήματα (pods) να μπορούν να ταξιδεύουν υπερηχητικά καλύπτοντας τεράστιες αποστάσεις μέσα σε μερικά λεπτά. Η τεχνολογία του Hyperloop θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στον τρόπο μεταφοράς από αυτό που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.  Για την πρόωση μαγνητικοί επιταχυντές τοποθετούνται κατά μήκος του κυλίνδρου, προωθόντας τα pods που βρίσκονται μέσα (και τα οποία θα λειτουργούν ως  οχήματα).  Οι ίδιοι οι κύλινδροι θα λειτουργούν σε ένα περιβάλλον χαμηλής πίεσης που περιβάλει τα pods με ένα προστατευτικό "μαξιλάρι" αέρα που επιτρέπει στο όχημα να κινείται με ασφάλεια σε υπερυψηλές ταχύτητες.
Το Hyperloop υπόσχεται την ασφαλή μετακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων και μάλιστα στο κοντινό μέλλον. Πρώτη που θα δοκιμάσουν το νέο αυτό μέσο σε παγκόσμιο επίπεδο είναι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η διαδρομή Ντουμπάι-Αμπού Ντάμπι μήκους 500χλμ θα καλύπτεται σε μόλις 12 λεπτά από το 2020 και θα ονομάζεται Hyperloop One.
Πριν από λίγες μέρες το ίδιο project αποκάλυψε πως πρόκρινε 9 πιθανές Ευρωπαϊκές διαδρομές στις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Ηπείρου μας και φιλοδοξεί να προσελκύσει επενδυτές και πρόθυμους φορείς για να πραγματοποιήσει την υλοποίηση τους.
Οι περιοχές που προκρίθηκαν είναι η Ολλανδία η Πολωνία και η Γερμανία όπου θα πραγματοποιείται ο γύρος της χώρας με σταθμούς τις κυριότερες πόλεις, οι διαδρομές Εσθονία-Φιλανδία και Ισπανία-Μαρόκο, Κορσική-Σαρδηνία και τρεις διαδρομές στη Μεγάλη Βρετανία (Γλασκώβη-Λίβερπουλ, Σκοτία-Ουαλία και ένας κάθετος άξονας βορρά-νότου).
Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό θα ενωθούν 44 πόλεις, 75 εκατομμύρια άνθρωπου σε μία έκταση 5.000 χιλιομέτρων. Οι διαδρομές αυτές αποκαλύφθηκαν ως μέρος του "Vision for Europe" (όραμα για την Ευρώπη) το οποίο αποτελεί μέρος του Hyperloop One Global Challenge που ξεκίνησε πέρυσι.
Στα ίδια πλαίσια το Hyperloop έχει επιλέξει αντίστοιχα και 11 τέτοιες διαδρομές στις Ηνωμένες Πολιτείες. Προς το παρόν η τεχνολογία του όπως αναφέραμε παραπάνω βρίσκεται σε δοκιμές και ο στόχος είναι να ξεπεραστεί η ταχύτητα των 1.200χλμ/ώρα σε πρώτη φάση για να ακολουθήσουν βελτιωμένες εκδόσεις.
Αυτό που είναι σαφές, είναι ότι βρισκόμαστε στην αρχή ενός νέου μέσου που φιλοδοξεί να "τρυπώσει" ανάμεσα στον σιδηρόδρομο και το αεροπλάνο και να πάρει μέρος της παγκόσμιας μεταφορικής πίτας, όντας πολύ γρηγορότερο αλλά προς το παρόν χωρίς την ένδειξη του "ασφαλέστερου".
Το ενδιαφέρον στο νέο μέσο και για τη χώρα μας είναι πως θα μπορούσε να μεταμορφώσει τις μεταφορές καθώς θα μπορούσε με υποθαλάσσιες σήραγγες να ενώσει τη νησιωτική με την Ηπειρωτική χώρα σε μερικά λεπτά και ακόμα και να επιτύχει και την υποθαλάσσια σήραγγα Ελλάδας-Ιταλίας δημιουργώντας ένα "φουτουριστικά υπέροχο" μεταφορικό μέλλον.
Προς το παρόν το μέσον θα το θαυμάζουμε σε φωτορεαλιστικά βίντεο αλλά και σε μεγαλόπνοα σχέδια που ακόμα μοιάζουν όνειρο, όχι όμως ιδιαίτερα μακρινό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα