Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 29 Ιουνίου 2017

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ την ερχόμενη εβδομάδα στην αγκαλιά της Ferrovie

κείμενο από το ypodomes.com
Στο τέλος μιας πολυετούς, δύσκολης διαδικασίας φτάνει η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου πέρασε από πολλά στάδια. Ξεκίνησαν πολλοί διαγωνισμοί, ακυρώθηκαν, εμφανίστηκαν πολλοί "γαμπροί" όμως τελικά από την 5ετή και πλέον διαδικασία μόνο η Ferrovie Dello Stato Italiane έμεινε όρθια και έφτασε μέχρι το τέλος.
Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com την ερχόμενη εβδομάδα (πιθανότατα 3 ή 4 Ιουλίου) θα πέσουν οι υπογραφές που θα βάλουν τέλος στην κρατική ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με το ποσό των 45εκατ.ευρώ που θα πρέπει να καταβληθεί εκείνη τη μέρα θα αγοραστεί το 100% των μετοχών της και θα περάσει στον έλεγχο της Ιταλικής εταιρείας.
Αυτό θα σημάνει μία νέα ημέρα για τον αποκλειστικό σήμερα φορέα επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα. Το ποια θα είναι αυτή η μέρα και πως θα εξελιχθεί αυτό θα εξαρτηθεί από τις διαθέσεις του Ιταλικού οργανισμού.
Αυτό που αναζητείται πλέον είναι να ανοίξει πλέον η FS τα χαρτιά της και να κάνει γνωστά τα σχέδια της για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τόσο σε επίπεδο δρομολογίων όσο και επίπεδο επενδύσεων.
Θα φέρει νέα τρένα; θα επιλέξει να επενδύσει στους Προαστιακούς Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας; πως θα συνεργαστεί στην Αθήνα με τον ΟΑΣΑ στο αστικό τμήμα; ποια θα είναι η τιμολογιακή της πολιτική; θα πιέσει να ολοκληρωθούν τα έργα στους άξονες Αθήνα-Θεσσαλονίκη και Αθήνα-Πάτρα; τι θα γίνει με τους μεγάλους κεντρικούς σταθμούς; τι θα γίνει με τις περιφερειακές γραμμές και τι με τις κλειστές;
Αυτά είναι μερικά από τα μεγάλα ερωτήματα που προκύπτουν από τη σημερινή εικόνα του πάλαι ποτέ γίγαντα που καλείται να αποδείξει κάτω από νέα ιδιωτικών κριτηρίων διοίκηση ότι έχει λόγο στις μετακινήσεις στη χώρα και όχι μόνο.
ΑΠΑΛΛΑΓΜΕΝΗ ΑΠΟ ΧΡΕΗ
Το πλέον θετικό στην υπόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ότι απαλλάχθηκε από χρέη που έφταναν τα 1,079δισ.ευρώ και από πρακτικές που μέχρι πρόσφατα ζημίωναν πολλαπλά την εταιρεία.
Αυτό θα δώσει την ευκαιρία στην Ferrovie να καταστρώσει πάνω σε λευκό χαρτί έχοντας μάλιστα και την προίκα των 50εκατ.ευρώ ετησίως για τις λεγόμενες "άγονες σιδηροδρομικές γραμμές".
Αναφορικά με το ποσό εξαγοράς των μετοχών θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι αυτό που αγοράστηκε από τους Ιταλούς είναι η αποκλειστική άδεια επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών προαστιακά και υπεραστικά. Για το δεύτερο αυτό δεν πρόκειται να κρατήσει για πολύ καθώς η αγορά απελευθερώνεται και ανάλογα με την συνολική δυναμική του μέσου, είναι πιθανό να δούμε την είσοδο και άλλων ιδιωτικών σιδηροδρομικών εταιρειών, με αρκετές Ευρωπαϊκές χώρες όπως η Αυστρία, το Βέλγιο, η Ολλανδία η Μεγάλη Βρετανία κ.α. να έχουν ήδη ανοίξει την σιδηροδρομική αγορά με αποτέλεσμα τον ανταγωνισμό και τη δραστική πτώση των τιμών τόσο στις επιβατικές όσο και τις εμπορευματικές μεταφορές.
Σχετικά με τις εμπορευματικές μεταφορές η χώρα μας επιδεικνύει σημαντικές επιδόσεις τα τελευταία χρόνια κυρίως λόγω του λιμανιού του Πειραιά ενώ με τώρα και με την ιδιωτικοποίηση του λιμένα της Θεσσαλονίκης αυτή η τάση αναμένεται να γιγαντωθεί προς όφελος των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα