Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2018

Από 1η Νοέμβρη με ηλεκτρικό τρένο το Αθήνα-Θεσσαλονίκη, το 2019 σε 3 ώρες και 30 λεπτά

κείμενο από το ypodomes.com
Μέχρι το καλοκαίρι του 2019 θα είναι όλα έτοιμα για να μπορέσει το ηλεκτρικό τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να διανύσει την απόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης σε 3 ώρες και 20 λεπτά. Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com οι δύο βασικές κινήσεις που θα οδηγήσουν σε αυτό είναι η ολοκλήρωση των έργων το επόμενο δίμηνο και η ολοκλήρωση των συστημάτων.
Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά: Σήμερα ο διάδρομος Αθήνα-Θεσσαλονίκη διαθέτει διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή σε όλο το μήκος του εκτός από το τμήμα των 52χλμ μεταξύ Λιανοκλαδίου και Δομοκού. Όπως αναφέρουν στο ypodomes.com τα έργα για τη νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή είναι πολύ προχωρημένα, ξεπεράστηκαν τα προβλήματα με την ΣΓ26 και άλλα μικρότερα και τώρα, όπως αναφέρουν ο μόνος αντίπαλος είναι ο χρόνος.
Το χρονοδιάγραμμα του έργου έχει μέχρι στιγμής κλειδώσει στις 31 Οκτωβρίου οπου είναι η καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης του. Εκείνη τη μέρα θα πρέπει η Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ-J&P ΑΒΑΞ να παραδώσει το έργο στην ΕΡΓΟΣΕ και με τη σειρά του να το παραλάβει ο ΟΣΕ, ως ο αρμόδιος διαχειριστής του δικτύου.
Μαζί θα έχουν ολοκληρωθεί, όπως υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές και όλες οι δοκιμές στις γραμμές και στην ηλεκτροκίνηση, την σηματοδότηση αλλά και το ETCS. Το νέο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός με τη λειτουργία του θα αντικαταστήσει τη σημερινή απαρχαιωμένη μονή γραμμή.
Με την παράδοση του, θεωρητικά προς στιγμήν, από την 1η Νοεμβρίου 2018 το ηλεκτρικό τρένο θα μπορεί για πρώτη φορά να ξεκινήσει από τον Πειραιά και να φτάσει στη Θεσσαλονίκη για πρώτη φορά χωρίς να χρειαστεί να αλλάξει μηχανές.
Η διεξαγωγή του δρομολογίου, εξίσου θεωρητικά θα μπορεί να γίνει σε 3 ώρες και 30 λεπτά αλλά για λόγους ασφαλείας, αυτό δεν θα γίνει πριν από το ερχόμενο καλοκαίρι (τουλάχιστον με τα σημερινά χρονοδιαγράμματα) Το πιθανότερο είναι το δρομολόγιο να εκτελείται σε περίπου 4-4.30 ώρες καθώς δεν θα μπορούν σε όλο το δρομολόγιο να επιτευχθούν οι ταχύτητες των 200χλμ/ώρα.
Γιατί; γιατί πρέπει να ολοκληρωθούν τα συστήματα της σηματοδότησης και του ETCS. H σηματοδότηση είναι ουσιαστικά τα "φανάρια" που χρησιμοποιούν τα τρένα για την αυξομείωση ή και μηδενισμό της ταχύτητας. Η εργολαβία σηματοδότησης ανά τμήματα στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη που ξεκίνησε στα τέλη του 2014, είχε κολλήσει για μήνες στο Ελεγκτικό Συνέδριο για την έγκριση μιας συμπληρωματικής σύμβασης. Πριν λίγες εβδομάδες το πρόβλημα ξεπεράστηκε και η εργολαβία που εκτελείται από την Κ/Ξ ΤΟΜΗ-Alstom εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 8-10 μηνών.
Η ολοκλήρωση της σηματοδότησης είναι απαραίτητη για να τελειώσει και η εργολαβία-φάντασμα για το ETCS. Όπως αναφέρουν σιδηροοδρομικά στελέχη στο ypodomes.com το ETCS "πατάει" πάνω στη σηματοδότηση οπότε με την ολοκλήρωση της, θα μπορέσει να ολοκληρωθεί σε περίπου ίδιο χρόνο και η τοποθέτηση του ETCS πάνω στις γραμμές. Αυτό που ήδη έχει ολοκληρωθεί είναι η τοποθέτηση του ETCS στις υπάρχουσες μηχανές. Η εργολαβία αυτή που ξεκίνησε από το 2007 εκτελείται από την Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ-Thales.
To ETCS (European Train Control System) είναι εξοπλισμός του ERTMS (European Rail Traffic Management System) τοποθετείται σε γραμμές και τρένα και ειδοποιεί για το τι συμβαίνει μπροστά από το τρένο δρώντας αποτρεπτικά σε ατυχήματα και εξασφαλίζοντας την ασφάλεια τρένου, γραμμών και επιβατών-εμπορευμάτων.
Η ολοκλήρωση της τοποθέτηση των συστημάτων σηματοδότησης και ETCS θα μπορέσει επιτέλους να επιτρέψει στο ηλεκτρικό τρένο να αναπτύξει ταχύτητες μέχρι και 200χλμ/ώρα κατά τμήματα που είναι και το ανώτατο όριο που επιτρέπουν οι αναβαθμισμένες γραμμές στον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Τότε, περίπου μέχρι το καλοκαίρι του 2019, το δρομολόγιο από το κέντρο της πρωτεύουσας μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης θα μπορέσει να διεξαχθεί σε περίπου 3 ώρες και 30 λεπτά, χρόνος ρεκόρ για τα Ελληνικά δεδομένα και να κάνει το τρένο πλήρως ανταγωνιστικό του ΚΤΕΛ και του αεροπλάνου.
Εδώ θα πρέπει να διευκρινίσουμε μερικά πράγματα. Σηματοδότηση και ETCS υπάρχουν σε πολλά σημεία του δικτύου και ειδικά στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Θεσσαλονίκη. Επίσης σηματοδότηση και ETCS θα υπάρχουν και με την παράδοση της γραμμής Λιανοκλάδι-Δομοκός. Οι επόμενοι μηνές θα απαιτηθούν για την ολοκλήρωση της τοποθέτησης τους στα εναπομείναντα τμήμα του διαδρόμου.
Την ίδια ώρα μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί και το έργο ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη και θα επιτρέψει σε ηλεκτροκίνητα τρένα που διεξάγουν διεθνή επιβατικά δρομολόγια να φτάσουν σε πρώτη φάση μέχρι τη Θεσσαλονίκη και σε δεύτερη φάση όταν ολοκληρωθούν τα συστήματα, από το καλοκαίρι του 2019 και μετά, να φτάσουν μέχρι τον Κέντρικό Σταθμό της πρωτεύουσας για πρώτη φορά από τη λειτουργία του.
Στην ΔΕΘ πάντως τα βλέματα θα είναι στραμμένα στον σιδηρόδρομο. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει φέρει για να παρουσιάσει το Pendolino που θα είναι και το πρώτο τρένο υψηλών ταχυτήτων που θα δρομολογηθεί στη γραμμή το 2019.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ έχει ανεβάσει την ηλεκτράμαξα της, μία λοκομοτίβα που είναι και το καμάρι της καθώς πιάνει ταχύτητες μέχρι και 200χλμ/ώρα ενώ και ο ΟΣΕ αναμένεται να δώσει μεγάλη έκταση στην ολοκλήρωση της γραμμής που παράλληλα με το άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγορά θα σημάνει την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας μετά από πολλά χρόνια πτώσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα