Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2018

Τα επόμενα έργα σε Μετρό, Τραμ και Προαστιακό

κείμενο από το ypodomes.com
Εδώ και πολλά χρόνια έχουμε καθηλωθεί στα έργα Μετρό, Τραμ και Προαστιακού που λόγω κρίσης είτε κόλλησαν είτε καθυστέρησαν σημαντικά. Από το 2006 ασχολούμαστε με τη βασική γραμμή κα την Γραμμή Καλαμαριάς του Μετρό Θεσσαλονίκης, με την ηλεκτροκίνηση του Προαστιακού στην Αθήνα, με την επέκταση του Μετρό και του Τραμ στον Πειραιά, και την περίφημη πλέον Γραμμή 4.
Για την τελευταία έπρεπε να φτάσουμε στο 2017 για να δημοπρατηθεί, 12 χρόνια μετά την πρώτη της εξαγγελία. Η έναρξη κατασκευής της τοποθετείται το 2019. Αυτή όμως θα είναι η αρχή για τα νέας γενιάς έργα σε Μέσα Σταθερής Τροχιάς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Όλα αυτά τα χρόνια "σιγοψήνονται" τα επόμενα πλάνα. Έργα που θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια
και που φιλοδοξούν να μπουν στην "ουρά" προς υλοποίηση.
Σήμερα, μαζέψαμε όλα τα επικείμενα μελλοντικά έργα σε Μετρό, Τραμ και Προαστιακό που θα επιχειρήσουν να κλειδώσουν στο μέλλον μία χρηματοδότηση για να κατασκευαστούν.
ΕΡΓΑ ΜΕΤΡΟ
Τα έργα Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι συνολικά οκτώ και αναζητούν 3,5 δισ.ευρώ. Το πρώτο έργο που θα δούμε είναι οι πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4 στο ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη με κόστος περίπου 40εκατ.ευρώ.
Επέκταση Γραμμής 4 προς Εθνική Οδό: Πρώτη πλέον στη σειρά υλοποίησης μπαίνει ίσως η πιο αδικημένη γραμμή Μετρό, η επέκταση από το Γουδή μέχρι το Μαρούσι και την Εθνική Οδό στη Λυκόβρυση. Μεγάλο έργο με 13,8χλμ γραμμής και 11 σταθμούς: ΚΑΤΕΧΑΚΗ, ΦΑΡΟΣ, ΦΙΛΟΘΕΣΗ, ΣΙΔΕΡΑ, ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΣΤΑΔΙΟ, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ, ΟΤΕ, ΜΑΡΟΥΣΙ, ΠΕΥΚΗ, ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ, ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ. Οι τοπογραφικές και γεωτεχνικές έρευνες έχουν ολοκληρωθεί.Το κόστος εκτιμάται σε 1,3δισ.ευρώ.
Επέκταση Γραμμής 4 προς Περισσό: Η δεύτερη επέκταση είναι πιο μικρή, συνδέεται με τη Γραμμή 1 και αφορά 2,6χλμ και 2 νέους σταθμούς: ΑΝΩ ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ, ΠΕΡΙΣΣΟΣ. Οι τοπογραφικές και γεωτεχνικές έρευνες έχουν ολοκληρωθεί. Το κόστος εκτιμάται σε 220εκατ.ευρώ.
Επέκταση Γραμμής 4 προς Άνω Ηλιούπολη: Είναι νέος κλάδος της Γραμμής 4 από τον Ευαγγελισμό μέχρι την Ηλιούπολη. Αφορά την κατασκευή 4,3χλμ γραμμής και 3 νέους σταθμούς: ΠΑΓΚΡΑΤΙ, ΒΥΡΩΝΑΣ, ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ. Οι τοπογραφικές έρευνες έχουν ολοκληρωθεί ενώ σε εξέλιξη είναι οι γεωτεχνικές έρευνες.Το κόστος εκτιμάται σε 370εκατ.ευρώ.
Επέκταση Γραμμής 2 προς Ίλιον: Πρόκειται για την προτελευταία επέκταση της γραμμή στα βόρειο-δυτικά προάστια της Αθήνας. Περιλαμβάνει 3,5χλμ γραμμής και 3 νέους σταθμούς: ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ΙΛΙΟΝ, ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ. Οι τοπογραφικές έρευνες έχουν ολοκληρωθεί ενώ σε εξέλιξη είναι οι γεωτεχνικές έρευνες.Το κόστος εκτιμάται σε 350εκατ.ευρώ.
Υπογειοποίηση Γραμμής 1 Φάληρο-Πειραιάς: Αφορά την υπογειοποίηση τμήματος 2χλμ και την κατασκευή ενός νέου σταθμού (ΚΑΜΙΝΙΑ). Το κόστος είναι 100εκατ.ευρώ. Στο έργο αυτό υπάρχουν ακόμα και εγκεκριμένοθ περιβαλλοντικοί όροι.
Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης προς Εύοσμο-Σταυρούπολη: Είναι το μεγαλύτερο project για την νέα γενιά έργων Μετρό της πόλης. Περιλαμβάνει 11χλμ γραμμής και 8 νέους σταθμούς: ΕΠΤΑΛΟΦΟΣ, ΜΕΝΕΜΕΝΗ, ΚΟΡΔΕΛΙΟ, ΕΥΟΣΜΟΣ, ΟΜΟΝΟΙΑ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΠΟΛΙΧΝΗ,ΝΕΑΠΟΛΗ. Θα κουμπώνει στη βασική γραμμή στο σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ (θα είναι πιθανότατα το δυτικό τμήμα της γραμμής Καλαμαριάς). Οι μελέτες είναι σε εξέλιξη. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 900εκατ.ευρώ. Φέτος μέχρι το τέλος του έτους περιμένουμε την προκήρυξη των πρόδρομων εργασιών με κόστος περίπου 30εκατ.ευρώ.
Επέκτασης Μετρό Θεσσαλονίκης στο Αεροδρόμιο Μακεδονία: Εδώ θα έχουμε μία υπέργεια επέκταση της γραμμής Καλαμαριάς (πάνω σε γέφυρα πιθανόν) στα πρότυπα του Μετρό Κοπεγχάγης που θα φέρει το Μετρό μέχρι το Αεροδρόμιο της πόλης. Περιλαμβάνει 5,5χλμ γραμμής με 4 σταθμούς: ΣΧΟΛΗ ΠΟΛΕΜΟΥ, ΙΚΕΑ, ΘΕΡΜΗ, ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 200εκατ.ευρώ.
ΕΡΓΑ ΤΡΑΜ
Επέκταση Τραμ Αθήνας προς Κερατσίνι, Πέραμα: Αφορά την πρώτη επέκταση του μέσου εδώ και πολλά χρόνια, συνέχεια της επέκτασης που ολοκληρώνεται προς Πειραιά. Θα έχει μήκος περίπου 8χλμ και θα περνά από Δραπετσώνα, Κερατσίνι με τελικό στόχο να φτάσει μέχρι το Πορθμείο Περάματος. Το κόστος εκτιμάται σε 180εκατ.ευρώ.
ΕΡΓΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ
Επέκταση προς Λαύριο: Αφορά την επέκταση κατά 32χλμ της γραμμής από το Κορωπί μέχρι το λιμάνι Λαυρίου. Θα έχει δέκα νέους σταθμούς (Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, Δασκαλειό 1, ΒΙΟΠΑ Κερατέας, Δασκαλειό 2, Θορικό, Κυπριανός και Λαύριο).Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 160εκατ.ευρώ. 
Επέκταση προς Ραφήνα: Αφορά την επέκταση κατά 6χλμ από το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας. Το κόστος εκτιμάται σε περιπου 80εκατ.ευρώ. Μαζί με την επέκταση προς Λαύριο μελετώνται ως συνοδό έργο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού.
Επέκταση προς Ελευσίνα: Αφορά την επανενεργοποίηση της παλιάς γραμμής προς Κόρινθο στο τμήμα Άγιοι Ανάργυροι-Ελευσίνα και αποτελεί ένα από τα σημαντικά νέα έργα του Προαστιακού. Τις μελέτες χρηματοδοτούν τα ΕΛΠΕ. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα