Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 23 Αυγούστου 2019

Οι μεγάλες εκκρεμότητες στα έργα Μετρό, τι παραλαμβάνει η νέα διοίκηση

κείμενο από το ypodomes.com
Σημαντικές εκκρεμότητες σε τρέχοντα θέματα αναλαμβάνει η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό. Ενώ σήμερα αναμένεται να γίνει η ανακοίνωση, οι δύο επικεφαλείς της εταιρείας ήδη προετοιμάζονται για τα νέα τους καθήκοντα.
Ο Νίκος Κουρέτας Διευθύνων Σύμβουλος και ο Νίκος Ταχιάος Πρόεδρος, θα βρουν μπροστά τους σημαντικές εκρεμμότητες που πρέπει να προχωρήσουν σε σύντομο χρόνο.
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πρώτη προτεραιότητα είναι η ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Το έργο που έχει ξεκινήσει από το μακρινό 2006, έχει κλείσει φέτος 13 χρόνια …φαγούρας. Το χρονοδιάγραμμα λειτουργίας για τα τέλη του 2020, το τελευταίο διάστημα έχει αμφισβητηθεί και αναμένεται με ενδιαφέρον η εικόνα που θα μεταφέρει η νέα διοίκηση για την πρόοδο των έργων.
Σημείο κλειδί είναι τα έργα στο σταθμό Βενιζέλου. Ο λόγος είναι πως ανάλογα με την απόφαση για την πορεία των έργων, θα επηρεάσει και τη λειτουργία του δυτικού τμήματος της γραμμής (ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ-ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ).
Η επέκταση για Καλαμαριά που είναι προγραμματισμένη για λειτουργία το 2021, μέχρι στιγμής δείχνει να μην ξεφεύγει περαιτέρω, όμως ερωτηματικό αποτελούν οι παράπλευροι διαγωνισμοί των Η/Μ συστημάτων που δίχως αυτούς η γραμμή Καλαμαριάς δεν μπορεί να λειτουργήσει.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Εδώ έχουμε ένα πισωγύρισμα στην λειτουργία του πρώτου μισού της επέκτασης μέχρι τη Νίκαια (σταθμοί ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ). Ενώ αναμενόταν η απόδοση τους τον περασμένο Ιούνιο, τελικά λόγω των παράπλευρων διαγωνισμών για τα Η/Μ, μετατέθηκε για σχεδόν ένα χρόνο μετά και η λειτουργία του τμήματος.
Την ίδια ώρα η μεγάλη μάχη δίνεται στο σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ για να κατασκευαστεί το κέλυφος του σταθμού και να μπορέσει το 2021 να δοθεί και το άλλο μισό της επέκτασης μέχρι το Δημαρχείο του Πειραιά (ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ).
Τα έργα είχαν ξεκινήσει από το 2012 με αρχικό προγραμματισμό το 2017.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΡΑΜ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Επίσης ένα έργο που ξεκίνησε από το 2013 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2015. Αντί για 25 μήνες, έχει ήδη κλείσει 75 και το μέτρημα συνεχίζεται.
Η δοκιμαστική λειτουργία έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει γνωστό πότε θα αποδοθεί σε εμπορική λειτουργία. Πρόκειται για μία νέα μονή κυκλική γραμμή που ξεκινά από τον σημερινό τερματικό στο ΣΕΦ και διασχίζοντας τις οδούς Μ.Ασίας, Γ.Λαμπράκη, Β.Γεωργίου, Α.Ποσειδώνος, Ε.Αντιστάσεως, Ο.Σκυλίτση, επιστρέφει στο ΣΕΦ.
Ανασταλτικός παράγοντας τα έργα για την ανάπλαση Φαλήρου που στις εργασίες περιλαμβάνεται και η ξήλωση και επανατοποθέτηση των γραμμών σε άλλο ύψος. Αυτό θα επιφέρει και διακοπή των δρομολογίων για διάστημα που εκτιμάται το λιγότερο σε 2 μήνες και φυσικά επηρεάζει και τη λειτουργία της επέκτασης.
Σε αναμονή επίσης βρισκόμαστε για την έναρξη της προμήθειας 25 νέων συρμών Τραμ από την Alstom. Η σύμβαση υπεγράφη τον περασμένο Ιούλιο και οι πρώτοι συρμοί αναμένονται στις αρχές του 2020.

ΜΕΤΡΟ, ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ 4

Εδώ και 2 χρόνια τρέχει ο διαγωνισμός για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 από το Άλσος Βεϊκου μέχρι το Γουδή. Είμαστε στο τελικό στάδιο και απομένει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ διεκδικούν το χρυσό συμβόλαιο των 1,8δισ.ευρώ.
Ερωτηματικό αποτελεί το αποτέλεσμα της προσφυγής της Μυτιληναίος στο ΣτΕ, καθώς δεν έχει γίνει γνωστή η απόφαση. Την ίδια ώρα αναμένεται και το κλείσιμο για το έργο των πρόδρομων εργασιών με την ΤΕΡΝΑ να είναι μειοδότρια. Το έργο είναι απαραίτητο για να ξεκινήσει το κυρίως έργο.

ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΡΟ

Μόλις πριν λίγες ημέρες βγήκε στον αέρα ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες στα δυτικά προάστια της Θεσσαλονίκης. Αναμένεται το πράσινο φως από το Υπουργείο Υποδομών και τη νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό.
Αναμένεται η δρομολόγηση των δημοπρατήσεων για τις επεκτάσεις της Γραμμής 4 προς Περισσό (2 σταθμοί) και Κατεχάκη (1 σταθμός). Πρόκειται για έργα που είναι ενταγμένα στο πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας.

ΝΕΑ ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΜΕΤΡΟ

Η επικαιροποίηση της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό είναι επίσης μια εκρεμμότητα που αναλαμβάνει το δίδυμο Κουρέτας-Ταχιάος. Ερώτημα αποτελεί τι θα γίνει με την αντίστοιχη ΜΑΜ που είχε ανακοινωθεί για τη Θεσσαλονίκη.

ΩΡΙΜΑΝΣΗ ΝΕΩΝ ΕΡΓΩΝ

Η Αττικό Μετρό όμως έχει και την ευθύνη για την ωρίμανση και νέων έργων που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη του δικτύου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Επεκτάσεις της Γραμμής 4 προς Κηφισίας-Εθνική Οδό και Άνω Ηλιούπολη, της Γραμμής 2 προς Ίλιον και η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς είναι στη λίστα εδώ και πολλά χρόνια.
Επίσης η ωρίμανση έργων Τραμ. Πρώτη προτεραιότητα να ολοκληρωθούν οι μελέτες για την επέκταση προς Κερατσίνι-Πέραμα. Επίσης αναζητείται η τύχη των «ξεχασμένων» επεκτάσεων προς Πανεπιστημίου και Πατησίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα