Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 28 Αυγούστου 2019

Μέσω Βρυξελλών περνά η επέκταση των συμβάσεων των αυτοκινητόδρομων

κείμενο από το ypodomes.com


Μέσω Βρυξελλών θα περάσει η διαδικασία για την επέκταση των συμβάσεων των αυτοκινητόδρομων. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com, το Υπουργείο Υποδομών έχει ήδη ξεκινήσει κάποιες πρώτες επαφές με την Κομισιόν. Οι πιο ουσιώδεις συναντήσεις αναμένονται να πραγματοποιηθούν μετά τη ΔΕΘ όταν θα κάνει το πρώτο του ταξίδι στις Βρυξέλλες ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής.
Εκεί θα εξεταστεί το κατά πόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, βλέπει με καλό μάτι την, δεδομένη θέληση του Υπουργείου να προχωρήσει στην επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης για τους αυτοκινητόδρομους. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι για να προχωρήσουν οι επεκτάσεις θα χρειαστούν και Ευρωπαϊκά κονδύλια, οπότε είναι απαραίτητη η συναίνεση των Βρυξελλών.

ΠΛΗΡΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ

Το Υποδομών δεν θελει να πάει με τετελεσμένα στις Βρυξέλλες και υψηλόβαθμοι παράγοντες του Υπουργείου, δείχνουν την περίπτωση του Πάτρα-Πύργος, όπου πρώτα άλλαξε η διαδικασία, έγιναν οι διαγωνισμοί και στη συνέχεια ενημερώθηκε η Κομισιόν. Θα υπάρξει πλήρης συνεργασία με τις διευθύνσεις της Ευρ.Επιτροπής, θα ενημερώσουν πλήρως για τις προθέσεις του Υποδομών. «Θα πάμε προετοιμασμένοι και διαβασμένοι  και θα υπάρξει πλήρης συνεργασία με τις Βρυξέλλες» αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Το ζητούμενο κατά τους ίδιους και όπως αναφέρουν στο ypodomes.com, είναι να πάρουν την θετική απάντηση της Κομισιόν και στην συνέχεια να καλέσουν τους παραχωρησιούχους και να ξεκινήσουν συζητήσεις για τυχόν επεκτάσεις οι οποίες θα έχουν ως βάση την βιωσιμότητα τους. Κοινώς δεν θα γίνουν «έργα για τα έργα» αλλά εκείνα που θα έχουν προστιθέμενη αξία για την τοπική κοινωνία και το ίδιο το έργο.

ΣΥΝΘΕΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Η διαδικασία άλλωστε είναι σύνθετη και καθόλου εύκολη και προς το παρόν είμαστε σε θεωρητικό επίπεδο. Θα πρέπει αρχικά να ξεκινήσει και να συμφωνηθεί το αντικείμενο των νέων έργων μεταξύ Υποδομών-παραχωρησιούχων. Για να προχωρήσει μία τέτοια διαδικασία χρειάζεται να γίνουν πολλά και εμπλέκονται πολλοί. Το Υπουργείο, οι εταιρείες, οι τράπεζες, η Κομισιόν, άλλα Υπουργεία (το ΥΠΕΝ, το Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ.α.). Θα πρέπει όλοι να κινητοποιηθούν για να προχωρήσει η διαδικασία επιλογής των τμημάτων που θα προχωρήσουν προς κατασκευή.
Μην ξεχνάμε επίσης ότι θα πρέπει να γίνει τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης. Η κάθε παραχώρηση είναι και νόμος του Κράτους και οι διαδικασίες δεν θα είναι τόσο απλές, μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να κυρωθούν εκ νέου από τη Βουλή. Επίσης μπορεί να προηγηθεί κάποια παραχώρηση αν το προτεινόμενο έργο έχει μεγαλύτερη ωριμότητα (μελετητική και χρηματοδοτική).
Πάντως η υπόθεση των επεκτάσεων των συμβάσεων των αυτοκινητόδρομων, μόνο κέρδη μπορεί να φέρει για τη χώρα. Για τον Υπουργό Κώστα Καραμανλή, θα είναι ένα μήνυμα προς την αγορά για την εκκίνηση νέων έργων (πέρα από άλλα έργα που θα τρέξουν) που θα φέρουν νέες επενδύσεις. Το αντικείμενο των έργων, θα δώσει και πάλι πνοή σε πολλά σημεία της περιφέρειας. Θα δώσει επίσης αντικείμενο στις εταιρείες που συμμετέχουν στις παραχωρήσεις. Θα συμβάλει στην αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και θα μεγαλώσει το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων που σήμερα φτάνει περίπου τα 2.200χλμ.
Από τη διαδικασία εξαιρείται η Αττική Οδός που όπως έχει δηλώσει ο κ.Καραμανλής με τη λήξη της παραχώρησης το 2024, θα προχωρήσει νέος διαγωνισμός.

ΠΟΙΕΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Ολυμπία Οδός, Ιόνια, Μορέας, Αιγαίου είναι εκείνοι που ήδη στο παρελθόν είχαν καταθέσεις τις δικές τους προτάσεις για να επεκταθεί το αντικείμενο των συμβάσεων παραχώρησης. Ιωάννινα-Κακαβιά, Λάρισα-Τρίκαλα, Καλό Νερό-Τσακώνα, είναι μόνο μερικές από αυτές τις προτάσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα