Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 27 Αυγούστου 2019

Μετρό Θεσσαλονίκης: Πρώτη προτεραιότητα η λειτουργία της βασικής γραμμής

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα νέο κεφάλαιο έχει ανοίξει και πάλι σε σχέση με το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Το χρονοδιάγραμμα αμφισβητείται, ο σταθμός Βενιζέλου έγινε και πάλι πεδίο αντιπαράθεσης και τα επόμενα βήματα θα είναι εξαιρετικά ύψιστης σημασίας.
Αυτό, που θα πρέπει να γίνει κατανοητό σε όλους είναι ένα. Πρέπει να τελειώσει και να λειτουργήσει το Μετρό Θεσσαλονίκης. Το «βασανισμένο» έργου που ξεκίνησε το 2006, έκλεισε 13 χρόνια κατασκευών φέτος. Είναι κρίσιμο να σταθούμε στο πότε θα λειτουργήσει η βασική γραμμή και η γραμμή Καλαμαριάς και όλα τα υπόλοιπα έρχονται σε δεύτερη μοίρα.
Αυτή τη στιγμή, ότι κουβέντα και να γίνεται για τον σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, για την ολοκλήρωση των σταθμών, για τα τρένα και τα συστήματα είναι σημαντική μεν όχι η κυρίαρχη δε.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Η ΗΜΕΡΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ

Οι φορείς της πόλης, όσοι έχουν λόγο, η Αττικό Μετρό και η εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο θα πρέπει να έχουν σαν «ευαγγέλιο» την ημέρα (όχι στο περίπου) που το μέσο θα τεθεί σε λειτουργία. Όταν γίνει αυτό, τότε θα μπορεί να ανοίξει και η συζήτηση, η κουβέντα και η αντιπαράθεση για οτιδήποτε άλλο.
Το πως θα γίνει ο σταθμός ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, το πότε θα ολοκληρωθεί, και το πως θα συμπεριληφθεί στη λειτουργία του δικτύου είναι πραγματικά δευτερεύουσας σημασίας. Γιατί, ο σταθμός αυτός είναι ένας από τους 13 της βασικής γραμμής και ένας από τους 18 σταθμούς όταν θα λειτουργήσει και η γραμμή Καλαμαριάς.
Σήμερα όλοι γνωρίζουμε ότι θα πρέπει να περιμένουμε κατ`ελάχιστο μέχρι το 2023 για να πούμε ότι ο σταθμός ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ θα λειτουργήσει. Αρκετά αργότερα από την ικανότητα της υπόλοιπης γραμμής να λειτουργήσει.
Δεν μπορεί ένας σταθμός, να κρατήσει όμηρο το έργο, ούτε τμήμα του. Έχει μεγάλη σημασία από την πρώτη μέρα, το Μετρό να ξεκινά από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, να μπορεί να ενώνεται δηλαδή με ένα άλλο μέσο σταθερής τροχιάς. Είναι κομβικής σημασίας για όλη την πόλη.
Ας δούμε λίγο τα παραδείγματα που έχουμε στην Αθήνα. Οι σταθμοί με τη μεγαλύτερη κίνηση είναι εκείνοι που ενώνονται είτε οι γραμμές μεταξύ τους (Σύνταγμα, Ομόνοια κ.α.), είτε με κάποιο άλλο μέσο (Δ.Πλακεντίας, Στ.Λαρίσης, Νέος Κόσμος κ.α.).
Σήμερα το Υπουργείο Υποδομών επεξεργάζεται την καλύτερη και γρηγορότερη λύση που θα επιτρέψει, επιτέλους, την λειτουργία του Μετρό. Εξάλλου πέρα από το προφανές (την ανάγκη λειτουργίας) δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως έχουμε και τη δαμόκλειο σπάθη της ΕΕ. Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι από τα ελάχιστα (αν όχι το μοναδικό) έργα που χρηματοδοτείται από τρία συνεχόμενα Ευρωπαϊκά προγράμματα (ΕΣΠΑ). Το τρέχων ΕΣΠΑ ολοκληρώνεται στις 31.12.2023, οπότε ο χρόνος τρέχει αντίστροφα.
Η πόλη αυτή τη φορά, θα πρέπει να κοιτάξει το δάσος και όχι το δέντρο. Η λειτουργία της γραμμής προέχει από οτιδήποτε άλλο και όποια άλλη κουβέντα μπορεί να έρθει μετά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα